וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תסריט האימים: הפועל תל אביב חדלה להתקיים כבר בשבוע הבא

27.12.2016 / 22:02

הדו"ח המסעיר של עו"ד קוטלר חשף: הפועל תל אביב עלולה להיעלם בעוד כמה ימים. איך קרה שפתאום ירידת ליגה עם שחקני נוער נראית כמו תסריט אופטימי ולמה מקווים במתחם חודורוב. כל ההסברים

גיא לוזון מאמן הפועל תל אביב. יוסי ציפקיס
בשביל להשאיר את לוזון והשחקנים הפועל תל אביב צריכה רוכש ו-17 מיליון שקל עד סוף העונה/יוסי ציפקיס

אחרי שהתברר היום (שלישי) שלא הוגשו הצעות לרכישת הפועל תל אביב, ובעקבות פרסום הדו"ח שהעבירו נאמני המועדון לבית המשפט, נראה שהדרמה רק מתחילה. בימים הקרובים בית המשפט בראשות השופט איתן אורנשטיין יצטרך לדון בכמה סוגיות בולטות ולאשר צעדים שחלקם עלולים להתברר כדרסטיים.

מהדו"ח שהגישו היום הנאמנים עו"ד שאול קוטלר ורו"ח חן ברדיצ'ב, עולה שהפועל תל אביב זקוקה ל-7 מיליון שקל בשביל להתקיים במה שהוגדר כ"תקציב לא ספורטיבי", כלומר שבסגל שלה יהיו כמה שחקנים זולים מאוד ושחקני נוער. אלא שבקופה שלה אין אפילו את הסכום לעלות למשחקים עם קבוצת נוער עד סוף השנה.

עוד בנושא:

אין הצעות לרכישת הפועל תל אביב, המועדון על סף הליך פירוק
גורם בהתאחדות: "לא חייבים לסגור את הפועל תל אביב, היא יכולה לשחק עם הנוער"
בתיווכו של סילבן שלום: לואיס פרננדז מתעניין ברכישת הפועל תל אביב

נאמן הפועל תל אביב שאול קוטלר. יוסי ציפקיס
דו"ח פסימי מאוד. קוטלר/יוסי ציפקיס

התסריט הפסימי: הפועל תל אביב חדלה להתקיים

אם לא יגויסו שבעה מיליון שקלים, המשמעות המידית תהיה הפסקת פעילות. במילים אחרות: הפועל תל אביב לא תהיה קיימת יותר. עו"ד קוטלר טוען שאין תקציב לקיים את המועדון ולא מן הנמנע שבעוד קצת יותר משבוע המועדון בעצם יחדל מלהתקיים.

חשוב להסביר: מבחינה תקנונית, לכל מועדון שנכנס לפירוק יש עונה נוספת למצוא רוכש ואם זה לא קורה, הוא חודל להתקיים. אבל זה רק במקרה של המשך פעילות, וכרגע מעל הפועל תל אביב מרחפת סכנת הפסקת פעילות.

מבחינת ליגת העל המשמעות היא פשוטה: בליגה יישארו 13 קבוצות ובכל מחזור אחת מהן תהיה חופשית. תהיה יורדת אחת לליגה הלאומית וכל התוצאות של הפועל תל אביב העונה יבוטלו.

סעיפים תקנוניים חשובים לתסריט זה:

- במקרה של אי הופעה למשחק ליגה, הפועל תל אביב יורדת ליגה אחת וכל התוצאות שלה מבוטלות. המשמעות היא שקבוצות שצברו נקודות נגד האדומים, מאבדות אותן (לדוגמה: מכבי חיפה תאבד שש נקודות, הפועל באר שבע רק שתיים). העונה כבר הייתה קבוצה בכדורגל הישראלי שעברה תרחיש כזה, וזו מ.ס. כרמיאל צפת מליגה א' צפון.

- אם אי ההופעה למשחק ליגה נרשמה כאשר הקבוצה נמצאת מתחת לקו האדום, פעילותה תופסק והיא תוכל לחדש אותה בעונה שלאחר מכן, בליגה א'.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אוהדי הפועל תל אביב. ברני ארדוב
עשרות אלפי אוהדים יישארו בלי קבוצה?/ברני ארדוב

תסריט הביניים: ממשיכים לשחק עם קבוצת נוער

לאור הסכנה של הפסקת פעילות, תסריט הביניים הוא בעצם תסריט אופטימי. הקבוצה תלך לפירוק וממאזנה יורדו תשע נקודות, אבל היא תצליח לגייס 7 מיליון שקל כדי לסיים את העונה – אולי דרך מכירת שחקנים בולטים וחיסכון של המשכורות שלהם.

במקרה כזה יישארו שחקני נוער ואולי כמה שחקני בוגרים שמרוויחים סכומים נמוכים ביותר. גיא לוזון יעזוב וימונה מאמן בשכר מזערי. עו"ד קוטלר הגדיר מצב כזה כ"תקציב לא ספורטיבי" מכיוון שהקבוצה לא תוכל להתמודד מקצועית בליגת העל. היא תרד ליגה (כנראה) על כר הדשא ותמשיך להתקיים.

עומרי אלטמן שחקן הפועל תל אביב חוגג עם אביחי ידין. יוסי ציפקיס
כרגע נראה שבכל מקרה הפועל תל אביב תיפרד משחקני הבוגרים ומהצוות המקצועי/יוסי ציפקיס

התסריט האופטימי: מגיע רוכש

בשבוע שנותר עד ה-5.1, בהפועל תל אביב עדיין יהיה מי שיחלום על רוכש ובלבד שיבטיח את המשך הפעילות של הקבוצה – גם במחיר של ירידה לליגה הלאומית. יש כמה אפשרויות בנוגע לרוכש. הוא יכול להגיע לפני שהקבוצה הולכת לפירוק, או אחרי, אבל מבחינה ספורטיבית השאלה המרכזית תהיה כמה כסף הוא יזרים.

אם הוא יסתפק ב-7 מיליון שקל, הקבוצה תיאלץ להיפרד מהצוות המקצועי ורוב השחקנים וכנראה תרד ליגה. אם הוא ירצה להשאיר את הסגל הקיים ואת גיא לוזון והצוות שלו, ההערכות הן שהוא יצטרך להזרים 17 מיליון שקל. בכל מקרה, רוכש יהיה חייב להבטיח לבית המשפט שהוא יכול להמשיך לקיים את הפועל תל אביב עד סוף השנה.

השופט איתן אורנשטיין. יוסי ציפקיס
ההחלטה הסופית תהיה שלו בלבד. אורנשטיין/יוסי ציפקיס

סעיפים תקנוניים

שימו לב

בסופו של יום, כל התסריטים תלויים בלא מעט משתנים ביניהם:

- נגד הפועל תל אביב עומדים פסקי דין של פיפ"א שמכריחים אותה לשלם חובות עבר בגובה מיליוני שקלים. פיפ"א לא כפופה לבית המשפט בישראל ויכולה להחליט להטיל על האדומים סנקציות מקצועיות. החובות הללו אגב, הם חלק מרכזי בקושי למצוא רוכש למועדון.

- למצב של חברה בפירוק או הקפאת הליכים - במקרה הזה מועדון הכדורגל הפועל תל אביב – יש לעתים פתרונות יצירתיים שמוצעים על ידי בית המשפט. לא מן הנמנע שכך יהיה גם הפעם.

- עתידם של השחקנים תלוי רבות בבית המשפט, שיכול להטיל וטו על שחרור שלהם ללא תמורה ולדרוש שלפחות חלק מהם יימכרו כדי להכניס כסף לקופת הנאמן.

- חשוב לזכור: כל פעולה ולו הקטנה ביותר בנוגע להפועל תל אביב, צריכה לעבור את אישור בית המשפט שבעצם מנהל אותה כעת. הפסקת פעילות, המשך פעילות ב"תקציב בלתי ספורטיבי", אישור רוכש ואפילו הורדת נקודות – כל אלו ועוד יקרו רק אחרי אישור נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין. מכאן שבימים הקרובים הדרמה ברחוב ויצמן 1 בתל אביב תגיע לשיאה ומאולמו של אורנשטיין תצא הבשורה, מרה או מתוקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully