וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דולי מנגה שותף בניגוד לחוק. הפועל תל אביב תספוג קנס גבוה

האדומים הסדירו את רישיון העבודה של החלוץ שהוגדר כשוהה בלתי חוקי, אך שיתפו אותו אמש בניגוד לתקנות. וגם: לוזון הופך ליקיר המועדון ומתגלה כסטנדאפיסט ("יא חמור, אתה גמור")

ברני ארדוב

1. בסיום אחד האימונים בשבוע שעבר, נשכב גיא לוזון על הדשא במתחם חודרוב. עוזרו, אסף נמני, לקח מספר שחקנים ותרגל איתם הרמות לשער: "לא ייאמן שהצלחת להרים. תביאו לו פרס", צעק לוזון לאחד השחקנים והמשיך להסתלבט על השחקנים שפישלו. "יא חמור. אתה בכלל שחקן גמור", סינן לשחקן נוסף. כשהמאמן בסביבה, השחקנים לא מפסיקים לצחוק. נמשיך? ביום חמישי ההרכב הראשון הפסיד להרכב השני שברובו כלל את שחקני הנוער של המועדון.

"נראינו נורא", הודה אחד השחקנים. "כאילו קבוצה אחרת מזו ששיחקה מול מכבי חיפה. חשבנו שגיא הולך להרוג אותנו". אבל לוזון שתק. באותו ערב הקבוצה יצאה לערב קריוקי. השחקנים עדיין האמינו שלוזון ייכנס בהם על היכולת באימון, אבל במקום זה הם קיבלו את המאמן בהופעה על הבמה, מפזז ושר ומקפיץ את כולם. למחרת הגיע לוזון למתחם ואמר לשחקנים: "אני רוצה שתשכחו את מה שהיה פה אתמול. אני לא מוכן שניראה ככה עוד פעם".

הסיפורים האלה הם רק חלק מהסיבות שלוזון הפך כמעט בין לילה לאיש החשוב בהפועל תל אביב. בזמן שעתיד המועדון נידון בבית המשפט, המאמן מסרב להיכנע ונותן הצגה, תרתי משמע. על המגרש, למיקרופונים ואולי הכי חשוב במתחם האימונים בחודרוב. קשה למצוא היום בהפועל תל אביב מישהו שלא מאוהב במאמן ולא מעריך את התרומה שלו. "כל כך כיף בקבוצה שאי אפשר להסביר את זה", אמר אחד השחקנים. "כולנו באמת נותנים מעצמנו, אבל זה הכל בזכות גיא. כואב הלב לחשוב שאולי בשבוע הבא נדע שכל זה מתפרק. אסור שזה יקרה".

עוד בנושא:
לוזון: "צריך להצדיע לשחקנים, אני מתפלל שיבוא רוכש, כיף לי"
בן ביטון טוען: לוזון חסם אותי בגופו. באר שבע זועמת על גרינפלד
מצב הצבירה היחיד בו גיא לוזון ושחקניו הדחויים יכולים לזרוח

גיא לוזון מאמן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
השחקנים מתים מצחוק. לוזון/ברני ארדוב

2. בזה אחר זה ספגו השחקנים בשבועיים האחרונים ביקורות מהמאמן. "אין שחקן שלא הגיע לחדר הוידאו ולא קיבל שטיפה מגיא. אי אפשר לחרטט אותו", העידו. אז נכון, לוזון מקבל את הכבוד מהם בעיקר בזכות זה שהקבוצה נלחמת, אבל גם ברמה המקצועית המאמן מקבל בלי סוף מחמאות. "אנשים לא שמים לב, אבל הקבוצה סופר ממושמעת טקטית, אין שחקן שלא עומד במקום שלו", טען אחד השחקנים. "מבחינה עמידה על המגרש, אין מאמן יותר טוב מגיא. אפילו גוטמן לא הצליח ללמד אותנו ככה. הוא משקיע שעות כדי לבנות את הקו האחורי ואת הקישור ורואים את זה במגרש".

למרות הסגל הקצר והבעייתי של הפועל, לוזון לא התלבט וביום ראשון השעה את דאמיר שובשיץ'. אתמול אמר המאמן: "אמרתי כבר בעבר - מי שבתחושה שלי לא יהיה מחויב במאה אחוז למועדון, לא יהיה פה". גם את השחקנים זה לא הפתיע: "אצל גיא אין משחקים. אם אתה לא טוב, אתה תחטוף. כולם פה יודעים שהוא יעדיף לעלות עם שחקן אפילו מנערים א' שנותן הכל ולא ייתן לך לשחק אם אתה לא תיתן 100 אחוז. כמה שהוא מצחיק, כשזה מגיע לדברים מקצועיים אין אצלו חוכמות".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מהראן ראדי שחקן הפועל באר שבע (ימין) מול בן רייכרט שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
לא מתחרט על המעבר. רייכרט/ברני ארדוב

3. גם השחקנים מקבלים שבחים. גם על התפקוד המקצועי, אבל בעיקר על העמידות המנטלית. "זה יהיה סוג של טרגדיה אם יפרקו אותנו בסוף. אין פה שחקן שלא נותן מעצמו", אמר אחד השחקנים. את המחמאות אתמול קיבלו בעיקר גל שיש שהוסט לעמדת הבלם וישראל זגורי ואביחי ידין שנלחמו במרכז השדה.

אפילו בן רייכרט, אחרי תקופה לא פשוטה, קיבל פידבקים חיוביים. "דיבורים זה טוב, אבל מה שחשוב זה מה קורה על המגרש", אמר הקשר אחרי המשחק. "כן סגל, לא סגל, יש פה חבורה של גברים, חבורה של מקצוענים שיודעים שהם לא יפסיקו לשחק כדורגל. אנחנו רוצים לשחק בהפועל תל אביב ואנחנו מקווים שהמצב יהיה טוב. אנחנו נותנים הכל בכל אימון ולא מסתכלים רחוק מדי. לא משפיע עלינו מה שקורה בחוץ. מאז שגיא הגיע יש פה תהליך של שיפור. אנחנו מאוד אוהבים את המועדון ונלחמים בשבילו ובשבילנו, ורוצים שיגיע רוכש. אני לא מתחרט על זה שהגעתי להפועל".

4. גם אמש שותף דולי מנגה בניגוד לחוק. כזכור, ביום שישי נחשף בוואלה! ספורט כי השחקן מוגדר כשוהה בלתי חוקי בארץ, ואתמול הובהר להפועל תל אביב בשיחה עם רשות האוכלוסין והגירה כי אסור לה לשתף את השחקן. עם זאת, אתמול כבר בהפועל הסדירו את העסקתו של השחקן ובימים הקרובים הוא אמור לקבל רישיון עבודה בארץ. במשרד הפנים טוענים כי ללא זה, מנגה היה אמור להיות מגורש מישראל, על אף שהאפשרות הזו כבר לא עומדת על הפרק. בכל מקרה, כרגע מסתמן כי הפועל תקבל קנס כספי גבוה של מעל 10,000 שקלים על העסקת עובד זר ללא רישיון, למרות מצבה המשפטי.

ג'ון אוגו שחקן הפועל באר שבע (ימין) מול דולי מנגה שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
הפרשה עדיין לא הסתיימה. מנגה/ברני ארדוב

5. בהפועל מחכים למכרז שייצא מחר. האדם שיציע את הסכום הכי גבוה, אם יהיה אחד כזה, יחכה לבית המשפט כדי שהשופט איתן אורנשטיין יאשר את הבקשה שלו. אם זה יקרה, הפועל תינצל מפירוק. הרגשות במועדון מעורבים. כרגע ישנה פסימיות בנוגע לאפשרות שיימצא רוכש, אך הנאמנים של המועדון מאמינים כי ישנם אנשים רציניים שיביעו עניין. בכל מקרה תהיה ארכה עד ה-5 בינואר ואם עד אז לא יימצא רוכש, הקבוצה תלך לפירוק. המשמעות המיידית היא שהצוות המקצועי והשחקנים לא יישארו, רק אם יתנדבו לעבוד ללא שכר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully