וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

13 מתחת ל-0: כשסוני ווימס התחפש לג'רמי פארגו

21.12.2016 / 23:52

13 איבודים בשבוע, 13 החטאות רצופות לשלוש, אפס נקודות ומספר 13 אחד. ווימס הוכיח לצסק"א מוסקבה מדוע היא לא טעתה לגביו. וגם: על הקשר בין פטרוביץ', גאסול, בלול וקולאגין, על האחוז הנדיר של הצהובים מהעונשין ועל הנזק שגרם בגאצקיס לקבוצתו החדשה

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

13 איבודים בשני המשחקים האחרונים. 0 מ-13 לשלוש בששת המשחקים החולפים. שיא שלילי של מדד מינוס 5. אפס נקודות במשחק כולו. ובכל זאת: סוני ווימס, האיש שהציג את הסטטיסטיקה האיומה הזו, סיים לא פחות מחמש התקפות של מכבי תל אביב בשלוש הדקות המכריעות מול צסק"א מוסקבה. סאף אחת מהן, אגב, לא נקלע סל. החטאה אחת, שלושה איבודי כדור ועבירת תוקף.

אז יש פנים להפסד הביתי החמישי של הצהובים ביורוליג, כשחצי עונה עוד לפנינו. אפשר לסמן אחראי לכך שצסק"א סופרת כבר ניצחון רביעי ברציפות ביד אליהו, וזה בכלל לא משנה אם רשימת הנעדרים שלה כוללת רק את מילוש תאודוסיץ' וננדו דה קולו, או שאפשר להוסיף אליה גם את איגור קודלין, סרגיי טקאצ'נקו ואנטולי מישקין.

עוד בנושא:

הפסד רביעי ברציפות למכבי תל אביב ביורוליג, 80:76 לצסק"א מוסקבה
ליובין: "ווימס עשה עבודה מדהימה בהגנה, בגלל זה הוא היה על המגרש"

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שחקן מכבי תל אביב סוני ווימס. ברני ארדוב
הפנים של ההפסד. ווימס/ברני ארדוב

זה קצת פופוליסטי, הרבה דמגוגי ובעיקר לא הוגן להפיל את התיק על שחקן אחד. בדרך כלל מפילים הכל על המאמן (רגע, ווימס הוא המאמן במכבי או לא?). אבל הקבוצה הזו, שכבר עברה וחוותה את כל התסריטים, הייתה אמורה להיות מוכנה לסיטואציה ולדעת מראש להיזהר ממנה: הרי רק לפני שנתיים, בדרך לתבוסה כפולה ב-42 הפרש, ג'רמי פארגו היה רע לתפארת עם 4 מ-23 מהשדה ודאג באופן אישי להבהיר לאקסית מצסק"א כמה היא לא טעתה לגביו. אז למה ווימס קיבל יד חופשית כשהוא מוכיח בערך אותו דבר?

עד לפני 24 שעות, כשהתבררה הברזתם של הצמד דה קולוסיץ', איש לא באמת ציפה לניצחון על אלופת אירופה. אבל הפרצופים החיוורים שנראו בשערי היציאה מההיכל הבהירו עד כמה גדולה הייתה ההחמצה.

ההחמצה לא הייתה גדולה רק בגלל הרכב הטלאים החסר של הרוסים. ולא רק בגלל שעצם ההחלטה לטוס לישראל בלי שני הכוכבים הגדולים והאיכותיים ביותר באירופה שידרה שזה דווקא משחק שאפשר לוותר עליו (48 שעות לפני קרב הענקים בין האלוף דימיטריס איטודיס לסגנו ז'ליקו אוברדוביץ'). היא הייתה גדולה בגלל יותר מדי דברים שלא קורים בכל יום, וגם הם לא הספיקו כדי "לנעול" את הניצחון המפתיע.

שחקני צסק"א מוסקבה, נאנדו דה קולו, מילוש תאודוסיץ'. GettyImages
דה קולוסיץ'/GettyImages

למשל, העובדה שאנדרו גאודלוק שמר היטב בהגנה. והעובדה שהקבוצה כולה מסיימת שבועיים ללא החטאה מהעונשין (21 מ-21 הערב, ואיך לא נזכיר את ה-0 מ-0 בבלגרד). והעובדה שאחרי 13 דקות וחצי הורה לוח התוצאות על 20:38 צהוב. זה לא סתם יתרון מדהים: זה פיגור השיא בו נתקלו הרוסים מתחילת העונה. זה קרה להם רק עוד פעם אחת, בהפסד היחיד שלהם, לדרושפאקה באיסטנבול. אבל לקבוצה הזו עוד נחזור בהמשך.

עולם הכדורסל מלא בזיכרונות על צמדי אחים, אגדיים יותר ואגדיים פחות, שרקדו בצוותא על המגרשים. דראז'ן ואלכסנדר פטרוביץ', אנטוניו ופרננדו מרטין, פאו ומארק גאסול, דידייה ותיירי גאדו, קשישטוף ודאריוש לברינוביץ', אלי וקובי בלול. עכשיו אפשר להוסיף, לפחות לערב אחד, את דימיטרי ומישה קולאגין. האח הקטן קלע שבע נקודות בשש דקות בדרך לקאמבק המהיר של הרוסים, ולחשוב ששיאו ביורוליג עמד עד לפני שעתיים על שש נקודות במשחק שלם.

איינארס בגאצקיס מאמן לטבי. GettyImages
הנזק אמיתי הגיע ממנו. בגאצקיס/GettyImages

אבל את הנזק הממשי ביותר למכבי לא גרם ווימס או קולאגין, גם לא ארון ג'קסון ואפילו לא קורי היגינס, אלא המאמן שלה עצמה. באיסטנבול הלא כל כך רחוקה ישב איינארס בגאצקיס בפעם האחרונה על הספסל של דרושפאקה, וניצח איתה בחוץ את פנרבחצ'ה. וכך, הבור שנפער בין המקום שמוביל לרבע הגמר לבין המקום שבו נמצאים הצהובים, הפך עמוק עוד יותר.

ביום שישי זו כבר תהיה אופרה אחרת. דה קולוסיץ' שוב לא יהיו שם, אבל זה לא אמור לעודד את מכבי תל אביב. דיוויד בלאט, שמעולם לא ניצח את האקסית ביורוליג, רוצה לשבור את הנאחס; תסמכו עליו שזה הטיימינג הנכון מבחינתו. הוא המאמן היחיד שגבר העונה על צסק"א, ריאל מדריד ופנר. וזה אומר הכל.

מאמן דרושאפקה דיוויד בלאט. GettyImages
הראשון מול האקסית? בלאט/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully