וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במנהלת מתעקשים: נפעל בכל האמצעים להפחתת נקודות מהפועל תל אביב

14.12.2016 / 12:58

מנהלת הליגה ויועציה המשפטיים פועלים לכך שתקנון ההתאחדות ייושם ו-9 נקודות יורדו להפועל תל אביב: "קבוצה מגיעה לחדלות פירעון בגלל התנהלות כלכלית פזרנית, שמקנה יתרון על קבוצות אחרות. זה תקדים מסוכן"

ניב אהרונסון

במנהלת הליגה לא מתכוונים לשבת על הגדר בעניין הפועל תל אביב ודוחפים באמצעות היועצים המשפטיים שלהם לכך שתקנון ההתאחדות לכדורגל ייושם ושיורדו 9 נקודות לקבוצה. גורם במנהלת אמר היום: "המנהלת תנקוט בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותה על מנת לפעול להפחתה מיידית של נקודות כמתחייב בתקנון הליגה מהרגע שקבוצה פונה לפירוק. חשוב להבין, התקנון לא נקבע בעלמא. מצב בו קבוצה מגיעה לחדלות פירעון נעוצה בהתנהלות כלכלית פזרנית, כזו שמקנה יתרון יחסי על פני קבוצות אחרות שפועלות על פי כללי ההתאחדות ופיפ"א".

עוד בנושא

סערת הפועל תל אביב: האם אורליצקי עבר ביודעין על תקנון הבקרה?
חשיפה: תיק בהוצאה לפועל נפתח נגד אמיר כבירי.
עופר אורליצקי סירב להחזיר צ'קים לאמיר כבירי ומתכוון להפקיד אותם

אמיר כבירי בבית המשפט המחוזי. אבי כהן
"בית המשפט המחוזי בחן בשני מקרים שונים/אבי כהן

במנהלת מדברים על כך שכמעט מחצית מקבוצות הליגה עומדות על כך שהנקודות יורדו להפועל תל אביב מאחר שהן נמצאות במאבק ישיר איתה על כרטיסי ההישארות בליגה. בעניין הזה אמרו במנהלת היום: "אם למשל נמנע מהפועל אשקלון להחתים את מירקו אורמוש בגלל התנהלות כלכלית, הרי שנוצר פער לא ספורטיבי לטובתה של הפועל תל אביב. כללי המשחק ידועים לכולם, ומהרגע שהעונה החלה, לא ניתן לשנות בדיעבד את החוקים. בית המשפט המחוזי בחן בשני מקרים שונים (הפועל רמת גן והפועל פתח תקוה) את מידתיות העונש ומצא כי הפחתה של 9 נקודות היא סבירה ומידתית. במקרה של הפועל פתח תקוה, גם בית המשפט העליון מחק את העתירה.

"חשוב להדגיש כי מעבר לתקדים המסוכן במקרה הזה, מונחת לפני הפועל תל אביב פסיקה שהתקבלה ב-CAS במקרה של חוב לשחקן אבדג'י (רובסון ויסנטה גונזלבש) שהפך בינתיים לחוב חלוט.

"מה יקרה אם פיפ"א תורה להתאחדות על הפחתת נקודות (בדיוק כפי שקרה במקרה של אפה אמברוז ומ.ס אשדוד) להתאחדות לכדורגל ובית המשפט הנכבד יקפיא/יבטל החלטה זו? האם אנו מבינים את כובד המשקל של החלטה מסוג זה והתוצאות הנלוות של התערבות בית המשפט באוטונמיה של חוקי הספורט והתקנון הפנימי של ההתאחדות לספורט.

"כמחויב בחוק הספורט, סעיף 10: 'התאחדות או איגוד יתקינו תקנונים שיסדירו את הניהול התקין של הענף או של ענפי הספורט שהם מרכזים, לרבות תקנונים בדבר משמעת, שיפוט פנימי העברת ספורטאים, שכר ותשלומים לספורטאים, למאמנים ובעלי תפקידים'. מיד לאחר מכן, בסעיף 11, כתוב: 'הסמכות הבלעדית לדון ולהחליט בעניינים הקשורים לפעילות במסגרת התאחדות או איגוד, תהיה בידי מוסדות השיפוט הפנימיים שנקבעו בתקנון'.

"אשר על כן, תפעל המנהלת בכל הכלים המשפטיים העומדים בידה על מנת ראשית לשכנע את כבוד השופט אורנשטיין שיש להפחית באופן מיידי את הנקודות, ואם דעתנו לא תתקבל, נערער ברשות לבית המשפט העליון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully