וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנות של פפ: קריסת ההגנה של סיטי בלסטר היא אשמת גווארדיולה

11.12.2016 / 13:00

המערך הניסיוני של פפ גווארדיולה הזמין את התבוסה בלסטר, ואי אפשר להבין כיצד התכוון להתמודד באמצעותו מול כוכבי השועלים. הבעיות מלוות את סיטי מאז תחילת העונה, והמאמן חייב להשתמש בשחקניו בעמדות הטבעיות

AP

כאשר מאמנים טועים, אפשר בדרך כלל לבחון בדיעבד את קו המחשבה, ללמוד את התוכנית ולהבין כיצד השתבשה. לכן, פעמים רבות, נתפסת ביקורת של פרשנים כחכמה בדיעבד. אנחנו יושבים בבית ליד המקלדת, צופים במשחק ואז מכסחים את אנשי המקצוע שחיים את המשחק ועובדים עם השחקנים על בסיס יומיומי. אולי יש בזה משהו לא הוגן. ואולם, במקרה של פפ גווארדיולה אתמול המצב שונה בתכלית. עם כל הכבוד העצום לרזומה ולהישגיו, הטקטיקה שבחר מנג'ר מנצ'סטר סיטי בלסטר הייתה מתכון בטוח להתאבדות. וזו ממש לא חוכמה בדיעבד. אפשר היה לראות זאת עוד לפני שריקת הפתיחה.

מאמן מנצ'סטר סיטי פפ גווארדיולה. רויטרס
זו כבר לא חכמה בדיעבד. גווארדיולה/רויטרס

בהתחשב ביריבה, על יתרונותיה וחסרונותיה, המערך של גווארדיולה היה הזוי ואבסורדי, וזאת בלשון המעטה. ג'יימי ורדי ימני ברגלו, והחלוץ הנייד הזה אוהב יותר מכל לעשות תנועות אלכסוניות או תנועות עומק לפינה הימנית של הרחבה, על מנת לקבל את הכדור כשהוא בתנופה עם הפנים לשער. כך הוא הגיע להזדמנויות הרבות בעונת האליפות, וכך גם כבש את השערים המפורסמים ביותר בקריירה – השער במשחק ה-11 ברציפות מול מנצ'סטר יונייטד, השער מול צ'לסי אחריו האשים ז'וזה מוריניו את שחקניו בבגידה ופוטר, וגם השער המרהיב מול ליברפול. לא קל להתמודד איתו, אבל התנועה היא ממש לא סוד. בנוסף, ריאד מחרז, השחקן המצטיין של העונה שעברה, משחק באגף הימני. גם זה ברור כשמש. ואם זה לא מספיק, הרי שגם החלוץ המרכזי איסלם סלימאני הוא ימני.

אל מול הסכנות האלה, עלתה אתמול סיטי ללא מגן שמאלי, וגם ללא שחקן אגף שמאל טבעי. כמו נגד צ'לסי, הימר גווארדיולה על שלושה בלמים, כאשר אלכסנדר קולארוב הוותיק משמש כשמאלי בשלישיה. מול הכחולים של אנטוניו קונטה, צוותו אליו ניקולאס אוטאמנדי מימין וג'ון סטונס במרכז, בעוד שני שחקני אגף מהירים אמורים היו לסגור את הקווים – חסוס נבאס מימין ולירוי סאנה משמאל. הפעם, בשל השעייתו של אוטאמנדי, שותף בקארי סאניה כבלם הימני בשלישייה. בנוסף, החליף פאבלו סבאלטה את נבאס שנשלח לעמדה קדמית הרבה יותר בחוד, בעוד סאנה סופסל מבלי לשבץ בהרכב אף שחקן אגף במקומו.

עוד בנושא:
לסטר הפתיעה עם 2:4 על מנצ'סטר סיטי, ורדי עם שלושער
הרשת לועגת להגנה של סיטי, פפ: "לא אתלונן על השחקנים שלי"
גווארדיולה נגד פיפ"א: "הורגים את השחקנים, למה אין 6 חילופים?"

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
שחקני מנצ'סטר סיטי ג'ון סטונס, פרננדיניו, יאיא טורה. GettyImages
זה לא עובד. ההגנה של סיטי/GettyImages

כמו מול צ'לסי, רק יותר גרוע

סאניה וקולארוב הם מגנים שלא מרגישים בנוח בשלישיית בלמים. אפילו אחד מהם הוא הימור, אבל שניהם ביחד לצד סטונס חסר הניסיון? לפחות בצד של הצרפתי היה גיבוי של סבאלטה, וכך אפשר היה לסגור טוב יחסית את הגיחות של כריסטיאן פוקס ומרק אולברייטון. משמאל, הופקר קולארוב הופקר לחלוטין – הוא גם נדרש לשחק בעמדה מרכזית, גם לזוז ללא הרף הצידה, שם לא היה מלבדו איש, וכל זאת כאשר הוא איבד את מהירותו בגיל 31. אפילו פרננדיניו לא היה על המגרש כדי לעזור. הקשר הברזילאי הוא העוגן האולטימטיבי של גווארדיולה, ולא החמיץ דקה בפרמיירליג ב-14 המשחקים הראשונים. אתמול הוא נעדר בשל השעייה, ושלישיית הבלמים המאולתרת לא קיבלה גיבוי. פרננדו פתח בהרכב בפעם הרביעית העונה, והתיאום בינו לבין העורף היה לקוי.

יש לקחת בחשבון שגם עם אוטאמנדי ופרננדיניו על הדשא, מערך שלושת הבלמים קרס אל מול הכדורגל הישיר של צ'לסי בשבוע שעבר. הכדורים הארוכים של הכחולים הצליחו לבודד חלוץ מול שחקן הגנה אחד בדרך אל השער. דייגו קוסטה רק היה צריך לחלוף על פני הארגנטיני כדי לכבוש את שער השוויון. וויליאן קיבל כדור עומק מקוסטה אחרי שעשה סוג של "תנועת ורדי" ימינה והבקיע את שער היתרון. לקולארוב האומלל שרדף אחריו לא היה כל סיכוי להשיגו.

לסטר בנויה על כדורי עומק ומתפרצות אפילו יותר מצ'לסי. הרבה יותר. זו המומחיות שלה, וכך היא זכתה אשתקד באליפות. כאשר חזה קלאודיו ראניירי בקרב המוחות בין גווארדיולה לקונטה, הוא חלם להתמודד מול המערך הזה, כי השועלים נהנים עד הגג בדיוק בנסיבות האלה. אז האיטלקי לא סתם קיבל את מבוקשו. פפ העניק לו מתנה גדולה אפילו יותר, כי הפעם הוא ויתר כלל על שחקן אגף שמאל. דקה לפני השער של וויליאן בשבוע שעבר, החליף גאל קלישי את סאנה. אם המאמן רצה להמשיך להשתמש בקולארוב כבלם, ניתן היה לשער שהצרפתי יהיה בהרכב כדי לשמור על מחרז. אלא שהוא נותר על הספסל, והחגיגה של האלופה החלה מוקדם מאוד.

ג'יימי ורדי שחקן לסטר סיטי לאחר שכבש שלושער. רויטרס
זה היה צפוי מראש. ורדי חוגג/רויטרס

הבעיות מחמירות עם הזמן

כבר בדקה השלישית, עשה ורדי את המהלך הכי צפוי שלו, שבר את קו הנבדל, קיבל כדור מסלימאני וכבש. השער השני של השועלים, בדקה החמישית, היה שונה – הוא נכבש כי אנדי קינג לא נשמר על שפת הרחבה (דווקא דויד סילבה איחר בסגירה, והוא לא האיש הנכון למשימה בכל מקרה). ואז הגיע השער השלישי. כדור ארוך לעברו של מחרז – הוא קיבל מאות כאלה בעונת האליפות. אף אחד לא שמר על האלג'יראי, כי בהרכב של פפ פשוט לא היה שחקן עם משימה זו בהגדרה. סטונס יצא אליו באיחור ופינה את השטח במרכז הרחבה אליו דהר ורדי. קולארוב וסאניה צפו חסרי אונים ממרחק כיצד חלף האנגלי על פני קלאודיו בראבו וגילגל לרשת. לכל אחד מהם אשמה מסוימת בספיגה, אבל 99 אחוזים מהאחריות נופלים על המאמן. המאבק הוכרע ללא תנאי בדקה ה-20.

הפיאסקו הזה אינו חד פעמי, וההגנה של סיטי נראתה רעועה כבר מהמחזור הראשון. אז, נגד סנדרלנד, הלך פפ על קולארוב כבלם ברביעייה אחורית והנחה את שני המגנים לשמש כקשרים מרכזיים כשהקבוצה עם הכדור. כל זה לא עבד, והוא ניצח 1:2 עם המון מזל משער עצמי בדקה ה-87. מאז, כמעט על בסיס שבועי, נערכים ניסויים שונים ומשונים בעורף, והקבוצה נראית מבולבלת יותר ויותר ככל שעובר הזמן. במקום להשתפר, היא מתרפקת. עובדה מדהימה – סיטי שמרה על רשת נקיה פעמיים בלבד ב-15 משחקי ליגה, ופעם אחת בלבד בשישה המשחקים בשלב הבתים בליגת האלופות.

המחצית הטובה ביותר מבחינה הגנתית הייתה, ככל הנראה, לפני ההפסקה בדרבי מול מנצ'סטר יונייטד, כאשר סאניה וקולארוב שיחקו כמגנים טבעיים ברביעייה האחורית. ככלל, ההגנה הייתה טובה יותר כאשר הסרבי תופקד בעמדה הרגילה. אלא שזה היה לא מתוחכם מספיק עבור המאמן שחייב להמציא את הגלגל מחדש. גווארדיולה נענש נגד צ'לסי, אבל לא למד את הלקח. אי אפשר להבין, גם בדיעבד, כיצד הוא תיכנן להתמודד עם ורדי ומחרז באמצעות ההרכב שלו.

פפ גווארדיולה מאמן מנצ'סטר סיטי. רויטרס
מנסה להמציא את הגלגל. פפ/רויטרס

ארסנל וליברפול מחכות

העונה, אגב, רוב הקבוצות בליגה הצליחו לסגור את ורדי ומחרז. דרוש ניתוח נפרד לירידה ביכולת של השועלים, אך חלק ממנה נובע מהיערכות טקטית נכונה שלא נותנת לכוכבי האלופה חופש פעולה מהסוג שהם אוהבים. ווסט ברומיץ', ווטפורד, מידלסברו וסנדרלנד איפשרו ללסטר לצבור נקודה אחת בארבעת המחזורים הקודמים. ואז באה סיטי ונתנה למארחת לעשות ככל העולה על רוחה. כדי להשלים את החגיגה, בישל סטונס לוורדי את השער הרביעי. היה זה השלושער הראשון של החלוץ מאז ה-2:6 של פליטווד על אבספליט בליגה החמישית בפברואר 2012. טוב, זה גם היה ההפסד הראשון של סיטי בלסטר מאז 1987.

כך קיבל גווארדיולה שביעייה תוך שבוע. בכל 34 משחקי העונה שעברה ספגה באיירן מינכן של הקטלוני 17 שערים. העונה, ב-15 משחקי פרמיירליג, כבר הוציאה סיטי 19 כדורים מהרשת, והמשבר בעורף הולך ומעמיק. בהמשך החודש צפויים לתכולים המשחקים מול ארסנל וליברפול, ואם ייכשלו גם בהם, הם יכולים לומר שלום לתקוות האליפות עוד לפני שנכנסנו ל-2017. פפ חייב לפתור את הבעיות בהגנה, ואי אפשר להתלונן רק על חומר השחקנים והפציעות. סאניה וסבאלטה הם מגנים ימניים טוב. קולארוב וקלישי הם מגנים שמאליים טובים. הם לא בלמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully