וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת אסון שאפקואנסה: ראש חברת התעופה נעצר, בקרית טיסה נמלטה מבוליביה

הרשויות בבוליביה עצרו את ראש LaMia, חברת התעופה שמטוסה התרסק וגרם למותם של 71 אנשים, עשוי להיות מואשם בהריגה. בקרית בשדה התעופה ביקשה מקלט בברזיל ועשויה לגרום לתקרית דיפלומטית

רויטרס

התפתחויות חדשות בפרשת שאפקואנסה: הרשויות בבוליביה עצרו את ראש חברת התעופה שמטוסה התרסק בשבוע שעבר וגרם למותם של 71 אנשים, ביניהם חברי קבוצת הכדורגל הברזילאית. גוסטבו ורגאס, מפקד בחיל האוויר המקומי לשעבר, הובא למעצר במסגרת חקירת הפרשה. על פי הדיווחים, הוא עשוי להיות מואשם בהריגה.

כזכור, שאפקואנסה טסה למדיין שבקולומביה על מנת לשחק את המשחק הראשון בגמר גביע הסודאנריקנה נגד אתלטיקו נסיונל. המטוס, מתוצרת בריטית מסוג Avro RJ85, התרסק קרוב לנחיתה כשאזל לו מיכל הדלק. בקלטת שהודלפה נשמע הטייס מיגל קירוגה מזהיר מ"כישלון טכני טוטאלי" ו"מחסור בדלק".

עוד בנושא

"מסי ונבחרת ארגנטינה היו רחוקים 18 דקות מהתרסקות"
עכשיו זה רשמי: שאפקואנסה הוכרזה כאלופת הסודאמריקנה
"רונאלדיניו חתם בשאפקואנסה": הטעות שהפכה לוויראלית
קורבנות אסון שאפקואנסה הוחזרו הביתה: "גיבורים לא מתים, הם הופכים לאגדות"

מסע אשכבה שחקני שאפקואנסה. רויטרס
מסע האשכבה/רויטרס

המטוס, שהיה חלק מחברת התעופה למיה (LaMia). החברה הייתה רשומה במקור בוונצואלה, אבל עברה לבוליביה. היו לה רק שלושה מטוסים, אבל רק שניים מהם פעילים.

בבוליביה טענו שהטייס הוזהר על הבעיה עוד לפני שהמריא. סליה קסטדו, בקרית תעופה, הייתה זו שאמרה לטייס שכמות הדלק שיש במיכל לא תספיק לטיסה מבוליביה למדיין.

כעת נראה כי הפרשה עלולה לגרום לתקרית דיפלומטית בין ברזיל לבוליביה. קסטדו ברחה מבוליביה לברזיל ומבקשת שם מקלט. מי שעבדה בנמל התעופה וירו וירו בסנטה קרוז חצתה את הגבול בניסיון לחמוק מחקירה על ידי הרשויות בבוליביה.

שר הפנים הבוליביאני קרלוס רומרו טען כי קסטדו עברה את הגבול בצורה לא חוקית כחלק מבריחה מהצדק. היא מואשמת ברשלנות על כך שאישרה את הטיסה. "אין שום טיעון בהצדקה של בקשת מקלט", אמר, "ההיגיון אומר שבמקרה כזה אמור לה תהליך גירוש אוטומטי מברזיל".

עוד בכירים מתחום התעופה בבוליביה כבר הושעו מתפקידם. כמו כן המדינה הגישה תביעה נגד חברת התעופה. כעת הרשווית בברזיל דנות כדי לנהוג בבקשת המקלט של קסטדו, ונציגים משתי המדינות דנות יחדיו כיצד לשתף פעולה בחקירה ובפרשה.

אחד הנחקרים יהיה אחד הבעלים של LaMia, מיגל קירוגה, שעל פי החשד משיקולים עסקיים החליט לשים בטיסה כמות מינימלית של דלק, ושעצירה אחת למילוי דלק בוטלה.

אחד הניצולים, ארווין טומירי, איש תחזוקה, ציין השבוע שהנוסעים לא ידעו שהם מתרסקים למותם. "כולנו חשבנו שאנחנו עומדים לנחות", אמר, "הטייס הודיע שאנחנו נוחתים וכולנו חיכינו לזה", והוסיף ששחקני שאפקואנסה היו נינוחים והאזינו למוזיקה בזמן שהמטוס התרסק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully