וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון שאפקואנסה, דיווח חי: הטייס הספיק להודיע לבקרי הטיסה שהדלק אוזל

עוד פרטים נחשפים על ההתרסקות: הקלטות שקדמו להתרסקות דלפו לתקשורת, המוניטין המפוקפק של חברת התעופה, עדויות מרגעי האימה במטוס ("כולם צרחו"). Guns N' Roses במחווה מרגשת

עיבוד תמונה

עולם הכדורגל, ועולם הספורט באופן כללי, עדיין מתקשים לעכל את האסון הכבד שאירע בליל אמש (שלישי) לשאפקואנסה בדרכה למשחק הראשון בגמר הקופה סוד אמריקנה נגד אתלטיקו נאסיונל. 71 בני אדם, ביניהם 18 שחקנים, נספו בהתרסקות מטוס הצ'ארטר שהוביל את הקבוצה הברזילאית. ההספדים, המחוות והדיווחים על מה שאירע בדקות הדרמטיות ממשיכים לזרום מאז. אנחנו נעביר לכם לאורך היום את החדשות האחרונות בנוגע למקרה הטרגי.

עוד בנושא:
טרגדיה: המטוס של שאפקואנסה התרסק בדרך לקולומביה
המראה, התרסקות: העלייה של שאפקואנסה, כל הדרך לטרגדיה
שוער שאפקואנסה שניצל מההתרסקות איבד את שתי רגליו בניתוח

המחווה של Guns N' Roses

21:45: טייס המטוס אמר לבקרי התעופה כי הדלק במטוס אוזל בטרם התאונה – כך עולה מהקלטות שדלפו היום ותיעדו את הדקות האחרונות של הטיסה. ההקלטות, שפורסמו על ידי כמה כלי תקשורת בקולומביה, מאששות את עדותה הדיילת ששרדה את הטיסה שיצאה מסאו פאולו ועברה דרך בוליביה. זאת, בנוסף לעובדה שהמטוס לא התפוצץ כשפגע בקרקע, מעידים על מקרה נדיר שבו מחסור בדלק מוביל להתרסקות מטוס.

20:23: שחקן קורינתיאנס, וילסון מנזס, ששיחק בשאפקואנסה ב-2015 עם לא מעט מההרוגים, הגיע למסיבת עיתונאים ולא הצליח לעצור את הדמעות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

20:15: מחווה יפה של סנט. אטיין

20:09: חברי ההנהלה שנותרו בחיים ובכירים בעיריית שאפקו, מתכננים מסע הלוויה להרוגים וטקס השכבה ענק באצטדיון של הקבוצה. והדבר מצריך הרבה מאוד אישורים בגלל כמות האנשים הצפויה להגיע. "אנחנו עדיין ממתינים להחזרת הגופות. נציב את הארונות באצטדיון העירוני ואם זה לא יתאפשר בגלל כמות האנשים, נציב אותם בכיכר העיר", אמר נמסיו קרלוס דה סילבה ממועצת העיר.

17:45: ליברטאד הפרגוואית הציעה לשלוח לצ'אפקואנסה את כל הסגל שלה, אם תחפוץ בכך. ביממה האחרונה לא מעט קבוצות הביעו נכונות לשלוח שחקנים, ביניהן גם בנפיקה הפורטוגלית.

17:02: השוער הרביעי של צ'אפקואנסה, ניבאלדו, הודיע על פרישה בעקבות הטרגדיה. ניבאלדו בן ה-42 לא המריא עם הקבוצה לקולומביה בגלל בעיה טכנית וחייו ניצלו.

שחקן שאפקואנסה אלן רושצ'ל בבית החולים אחרי ההתרסקות. רויטרס
בזכות הילד האלמוני. רושצ'ל מובל לבית החולים/רויטרס

15:30: התמיכה בשאפקואנסה לא נפסקת, וכעת גם EA sports ופיפ"א 2017 נקלעות לעזרתה של הקבוצה. בעדכון האחרון של המשחק הוסיפה החברה את מדיה של הקבוצה, והוסיפה הקדשה מרגשת.

11:50: עדויות מהאזור מגלות שילד מקומי בן 10 מילא תפקיד חשוב בחילוצו של אלן רושצ'ל מהמטוס שהתרסק. רושצ'ל היה אחד משלושה שחקנים בלבד שניצלו מההתרסקות. הילד המקומי, שזהותו לא פורסמה, היה הראשון שהגיע לזירת האירוע, ואנשי החילוץ מציינים שהוא זה ששלח אותם למקום המדויק שבו התרסק המטוס.

"כשבאנו להחנות את הרכבים שלנו, פתאום הגיע ילד ואמר לנו איפה כל הפצועים", סיפר סרחיו מרלואנדה, אחד מהמחלצים בכוחות הביטחון באזור, שהפך גם הוא לגיבור אחרי שהזעיק למקום את אחיו הרופא, שהגיע ברכב 4 על 4 והעניק טיפול ראשוני. "שוטר אמר לי, 'אתה הראשון שהגיע, תבקש מהילד שיסביר לך איפה הפצועים'", סיפר מרלואנדה, שהגיע לרושצ'ל בזכות הוראות הילד. "חבשנו אותו, הוא שאל על המשפחה שלו ועל חבריו, ואמר שהוא סובל מכאבים עזים", סיפר מרלואנדה.

עוד סיפר מרלואנדה על התנאים הקשים באזור, ושאם המטוס היה מתרסק דקה אחת אחרי זה, הוא עלול היה לגרום לאסון גדול הרבה יותר מכיוון שהיה מתרסק על אזור מאוכלס. "הטרגדיה יכלה להיות גדולה הרבה יותר", אמר.

הקריקטורה המרגשת של 'אולה'

אילוסטרציה בעיתון 'אולה' לכבוד שחקני שאפקואנסה. טוויטר, צילום מסך
אילוסטרציה בעיתון 'אולה' לכבוד שחקני שאפקואנסה/צילום מסך, טוויטר

מצמרר: אלפי אוהדי שאפקואנסה מילאו את היציעים וחלקו כבוד אחרון לנספים

מגדל אייפל נצבע בצבעי המדים של שאפקואנסה

08:20: שחקן ההגנה נטו, מהבודדים ששרדו את ההתרסקות, נותח בהצלחה בחזהו בבית החולים, לאחר שנמצא כי הוא במצב טוב יותר משסברו תחילה. למרות זאת, דרך ארוכה עוד לפניו, שכן הוא צפוי לעבור ניתוחים נוספים בברך, בידיו ובגולגולתו.

07:31: אדווין טומירי, טכנאי מוטס בוליביאני, היה אחד מהבודדים ששרד את ההתרסקות. הלילה הוא סיפר לתקשורת הברזילאית: "שרדתי כי נצמדתי להוראות הבטיחות. בזמן ההתרסקות, רוב האנשים במטוס קמו ממושבם והחלו לצרוח. אני נשארתי ישוב ושמתי תיק בין הרגליים, כדי לרכך את המכה עם הצניחה לקרקע".

07:29: רוברטו קרלוס פרץ בבכי במהלך ראיון שהעניק לרדיו מדריד, וסיפר כי הכיר רבים משחקני ומאמני שאפקואנסה: "הם עמדו על סף הגשמת החלום, והכל נקטע ברגע".

אוהדי שאפקואנסה. GettyImages
ים של דמעות. אוהדי שאפקואנסה באצטדיון/GettyImages

גם בריו הרכינו ראש

07:26: חלוץ אתלטיקו נסיונאל מיגל בורחה חשף כי כמה משחקני שאפקואנסה סיפרו לו בימים האחרונים כי הם חוששים לטוס עם חברת Lamia בשל ניסיון שלילי קודם שהיה להם בטיסות שארגנה. "כולנו ידענו מה קורה בטיסות הללו. גם אנחנו טסנו עם החברה הזאת יותר מפעם אחת, וכמעט תמיד נאלצנו לעצור בדרכים כדי לתדלק. פחדנו, כי המטוס היה קטן מאוד וניכר שהוא היה מיושן. גם שחקני שאפקואנסה פחדו מאוד. כולי תקווה שעכשיו הסטנדרטים יהיו גבוהים יותר", אמר.

07:23: גופי החקירה בברזיל הודיעו: אותרו שתי קופסאות שחורות מהמטוס.

07:20: מתברר כי הטייס, שלא שרד את ההתרסקות, היה גם הבעלים של חברת התעופה הקטנה. ברשותה של החברה שלושה מטוסים, שניים מהם מושבתים בשל תקלות שונות.

מאות אוהדים מילאו בהספדים את כר הדשא באצטדיון בשאפקו

07:10: בני משפחתו של דנילו, השוער שמותו נקבע אמש בבית החולים, סיפרו כי קיבלו את הבשורה המרה במקרה, בשעה שצפו בטלוויזיה. ההודעה התקבלה בתדהמה מוחלטת, משום שרופא קולומביאני שהגיע לזירת ההתרסקות העביר הודעת ווסטאפ בה הבטיח כי דנילו פונה לבית החולים בהכרה מלאה. "אבא שלי, אבא שלי, האחים שלי - כולנו ציפינו לקבל בשורות טובות, אבל קיבלנו את הרע מכל. אין מילים לתאר את הצער שלנו", מסרה אחותו.

7:00: דמרסון, אחד מתשעת שחקני הקבוצה שלא היו על המטוס וניצלו מהאסון, סיפר כי ההחלטה שלא להכליל אותו בסגל למשחק נפלה ממש ברגע האחרון. "המאמן התלבט, ולבסוף החליט לרשום את מרסלו במקומי", אמר, וספד לחבריו בדמעות. "רק אתמול שלחתי בווטסאפ הקבוצתי שלנו הודעה קולית ואיחלתי לכולם בהצלחה. ככל שהשעות עברו וראיתי שאף אחד לא ראה את ההודעה, הייתי לחוץ יותר ויותר. בארבע לפנות בוקר התעוררתי בבהלה, ואז שמעתי את החדשות האיומות. אלוהים, אני רק מקווה שהם לא סבלו לפני המוות".

בכנסיות בשאפקו ערכו מיסה מיוחדת אחרי האסון

06:55: בשאפקו מספידים גם את העיתונאים שנספו באסון. כ-20 אנשי תקשורת נהרגו, מחציתם עיתונאים מתחילים בשנות ה-20 לחייהם. "כל אחד מהם היה מפורסם בעיר, כולם הכירו אותם. עכשיו נצטרך לבנות מחדש לא רק את קבוצת הכדורגל שלנו, אלא גם את תקשורת הספורט המקומית", אמר שדרן הרדיו איבן קרלוס אגנולטו.

06:40: סביר שנשמע עד תום החקירה גרסאות רבות למה שהתרחש במטוס בדקות שלפני ההתרסקות, אבל בברזיל כבר מצביעים על כשל אנושי חמור בשדה התעופה במדיין, קולומביה. על פי דיווחים, המטוס סטה ממסלולו מסיבה שאינה ברורה, בעוד הטייס הכריז על מצב חירום מול מגדל הפיקוח של שדה התעופה במדיין. למרות הקריאה לעזרה, בקרי הטיסה התמהמהו ובמשך דקות ארוכות לא נתנו אישור לבצע נחיתת חירום בדקות הקריטיות הללו, כך מסתמן, ניתן היה להנחית את המטוס יחסית בבטחה, אך משום שלא ניתן לו אישור נחיתה, הוא המשיך לחוג מסביב לשדה התעופה, עד שלבסוף איבד שליטה מסיבה שטרם הובהרה.

לעת עתה דובר שדה התעופה במדיין הכחיש את הדיווח, אך סביר שתהיינה התפתחויות נוספות בקרוב.

סגן נשיא שאפקואנסה במונולוג קורע לב

הראיון האחרון של מאמן שאפקואנסה

האוהדים עדיין לא מעכלים

בין ההריסות: חיפושים אחר ניצולים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully