וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרגדיה: מטוס שנשא קבוצת כדורגל ברזילאית התרסק בדרך לקולומביה

מטוס שנשא 81 נוסעים ואנשי צוות, בו נכחו שחקני קבוצת שאפוקואנסה, התרסק בדרכו למדיין, ככל הנראה בשל מחסור בדלק. הקבוצה הייתה בדרך למשחק בסודאמריקנה. דיווח: במטוס היו לפחות 6 ניצולים

AP

בווידאו: שחקני שאפוקואנסה ממריאים לקולומביה

אסון כבד התרחש הלילה, כאשר מטוס ובו כ-81 נוסעים ואנשי צוות התרסק בדרכו מבוליביה למדיין. המטוס כלל את חברי קבוצת שאפוקואנסה שהיו בדרכם למשחק הראשון בגמר הקופה סוד אמריקנה נגד אתלטיקו נאסיונל, משחק שהיה אמור להיערך בלילה שבין רביעי לחמישי בשעה 01:45 על פי שעון ישראל.

בנמל התעופה של מדיין אישרו שמטוס הצ'ארטר היה בדרכו מבוליביה והוא אותת על מצב חירום בדרכו לקולומביה. התקשורת המקומית דיווחה בשלב הראשון שהמטוס כלל חברי קבוצת כדורגל, דיווח שאושר מאוחר יותר על ידי רשויות שדה התעופה. ראש עיריית מדיין פדריקו גוטיירס אמר שייתכן שיש ניצולים, כאשר מאוחר יותר הגיע דיווח רשמי מהרשויות בקולומביה ולפיו מתאונת המטוס שרדו לפחות 6 ניצולים, כאשר הסיבה להתרסקות הייתה ככל הנראה מחסור בדלק. יש לציין שהקבוצה הייתה צריכה לטוס בטיסה ישירה למדיין, אבל הרשויות בברזיל אסרו עליה להשתמש בה. בשל כך נאלצו להחליף טיסה עם עצירה בבוליביה.

בתחנת רדיו בקולומביה דיווחו כי אלן רושצ'ל המגן בן ה-27 ודנילו השוער הם הניצולים בהתרסקות, כאשר בשאפוקואנסה משחק גם קלבר סנטנה, הקשר בן ה-35 ששיחק ארבע עונות באתלטיקו מדריד ועונה אחת במאיורקה יחד עם דודו אוואט בעונת 2008/09.

אתלטיקו נאסיונל, יריבתה של שאפוקואנסה, שלחה הודעת תמיכה ובה נכתב: "אנחנו מצטערים ומביעים סימפטיה עמוקה לשאפוקואנסה וממתינים למידע מהרשויות.

האזור שבו אירעה התאונה מקשה על מאמצי החילוץ ובשל מזג האוויר, ניתן להגיע אליו רק באופן יבשתי. נמל התעופה חוזה מריה קורדובה דה ריונגרו, שבו היה אמור לנחות המטוס, פרסם בחשבון הטוויטר שלו הודעה כי: "המטוס, שרשיונו CP2933 נשא את חברי קבוצת הכדורגל שאפוקואנסה וככל הנראה יש שורדים". אגב, אותו מטוס בדיוק הטיס את נבחרת ארגנטינה למשחק שלה נגד ברזיל לפני שלושה שבועות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
חברי קבוצת הכדורגל הברזילאית שאופוקואנסה  בדרכם לקולומביה, 29 בנובמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
אסון למועדון. אנשי שאפוקואנסה במטוס/צילום מסך, טוויטר

קבוצת שאפוקואנסה נוסדה ב-1973 ועלתה לראשונה לליגה הבכירה רק ב-2014. רק אתמול הקבוצה הפסידה 1:0 לפאלמיירס במשחק ההכתרה שלה והיא כעת במקום התשיעי בטבלת הליגה הבכירה כשנותר מחזור אחד לסיום העונה. גביע הקופה סודאמריקנה הוא המפעל השני בחשיבותו ביבשת דרום אמריקה (אחרי הליברטדוראס), כאשר הזוכה במפעל מקבלת כרטיס אוטומטי למפעל הבכיר יותר.

המסע של שאפוקואנסה בשנים האחרונות היה מדהים במיוחד. רק בשבוע שעבר, הפכה הקבוצה שב-2009 עוד שיחקה בליגה הרביעית בכלל והעונה גם זכתה בפעם החמישית בתולדותיה באליפות המחוזית של סנטה קטרינה הצנועה, לנציגה הראשונה של הכדורגל הברזילאי בגמר יבשתי כלשהו (ליברטדורס או סודאמריקנה) מזה שלוש שנים. במהלך הנסיקה המטאורית שלה, בתור קבוצה קטנטנה בברזיל, לצמרת הכדורגל המקומי והדרום אמריקאי בכלל, שאפוקואנסה זכתה לאינספור מחמאות על דרך הניהול הנכונה, השונה משמעותית מהבלגן אשר שורר בחלק גדול מהקבוצות במדינה.

אנשי שאפוקואנסה לפני ההמראה

תמונות ראשונות של המטוס

התאונה הטרגית מצטרפת לרשימת האסונות האוויריים הזכורים בעולם הכדורגל לאורך השנים, בראשם כמובן התרסקות מטוסה של מנצ'סטר יונייטד ב-1958, אז חזרו השדים האדומים ממשחק בגביע אירופה בבלגרד והתרסקו עם מטוסם במינכן. הנה עוד דוגמאות בולטות מהעבר:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully