וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוסו ושמחו: סוסו הופך לשחקן מפתח במילאן של וינצ'נזו מונטלה

21.11.2016 / 8:00

הוא חלם לשחק כמו אינייסטה בטיקי טאקה של ברנדן רוג'רס בליברפול, אבל הלך לאיבוד וחזר לעצמו רק השנה. הבלוג של יוכין על השנה הנהדרת של סוסו, שחגג צמד מרהיב בדרבי ביום הולדתו ה-23, ואותת שמכאן השמיים הם הגבול עבורו

סוסו שחקן מילאן כובש. AP
הגיבור של הרוסונרי בדרבי. סוסו/AP

ליברפול לוהטת העונה, ונדמה כי אפילו השחקנים שעזבו אותה בשנים האחרונות והוגדרו כפלופים נדבקו בהצלחה. אוהדי האדומים אולי לא מעוניינים לראות אותם שוב, אבל הרשימה בהחלט מכובדות. יאגו אספאס פורח בסלטה ויגו, זומן לנבחרת ספרד וכבש בבכורה בנבחרת בתיקו 2:2 מול אנגליה בשבוע שעבר. מריו באלוטלי עושה חיים משוגעים בניס שמובילה את הטבלה בצרפת. פטר גולאצ'י ההונגרי מצטיין בשער לייפציג שדוהרת בפסגת הבונדסליגה. כעת עלה לכותרות גם סוסו, שתפס מקום קבוע בהרכב מילאן.

אתמול היה היום הגדול של הקשר הספרדי. ביום הולדתו ה-23, הוא חגג עם צמד מרהיב בדרבי נגד אינטר. השער הראשון הגיע בבעיטה מסובבת נהדרת ברגלו השמאלית החזקה, השני הובקע דווקא ברגל ימין החלשה והדגיש עד כמה הבטחון העצמי שלו גבוה. איבן פרישיץ' אמנם קילקל את הערב המושלם עם שיוויון בזמן פציעות, אך זה לא גרע דבר מההצגה של סוסו, אשר מצא את הרשת גם בניצחון 1:2 בפאלרמו במחזור הקודם. 2016 היא השנה הטובה בחייו עד כה, ובזכות האמון המוחלט שנותן בו המאמן וינצ'נזו מונטלה הוא צריך רק להשתפר מכאן.

עוד בנושא

מילאן איבדה ניצחון בתוספת הזמן ב-2:2 מול אינטר
צ'לסי עלתה לפסגת הפרמיירליג עם 0:1 על מידלסברו
ניס שוב במקום הראשון בצרפת אחרי 0:1 בסנט אטיין

סוסו במדי הנבחרת הצעירה של ספרד. AP
סומן כיורש של אינייסטה. סוסו בנבחרת/AP

מתנת הפרידה של בניטס

לפני ארבע שנים, היה סוסו משוכנע כי 2012 תהיה שנת הפריצה שלו, כאשר זכה ליחס חם מאוד מברנדן רוג'רס בליברפול. היתה לכך סיבה טובה. הכשרון הספרדי הגיע לאקדמיה במרסיסייד עוד ב-2010, כאשר היה רק בן 16, והיה סוג של מתנת פרידה של רפא בניטס למועדון. הקשר פרח אז במדי קאדיס, קבוצה צנועה מהעיר החוף הציורית בדרום אנדלוסיה, לא הרחק מגיבלרטר, וסקאוטים מכל רחבי ספרד באו לחזות בביצועיו. ריאל מדריד הגישה הצעה, אבל סוסו העדיף את ליברפול בזכות השיחה עם בניטס. "רפא שיכנע אותי לחתום. בריאל דיברו איתי רק אנשי אקדמיה, וכאן המנג'ר בכבודו ובעצמו הרים טלפון כדי לספר על הפרויקט", הוא סיפר בדיעבד.

עם בניטס הוא אמנם לא זכה לעבוד, אבל רוג'רס היה מאמן "ספרדי" אפילו יותר באופיו. כאשר חתם הצפון אירי באנפילד בקיץ 2012, הוא חלם ליישם במועדון הפאר את השיטה שעבדה כל כך טוב בסוונסי – סוג של טיקי טאקה דמוי ברצלונה. עבור סוסו, שהעריץ תמיד את אנדרס אינייסטה וניסה לחקות מהאליל וללמוד ממנו, היה זה הצ'אנס המושלם. הוא בדיוק כיכב במדי הנבחרת עד גיל 19 שזכתה באליפות אירופה, לצד חסה ופאקו אלקאסר, ונכלל ברשימת המצטיינים של הטורניר. רוג'רס עקב בעניין, זימן את הנער למחנה טרום העונה והבטיח שיהיה חלק אינטגרלי מהתוכניות. וכך אכן היה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
סוסו במדי ליברפול מול מתיאה דה שיליו שחקן מילאן. AP
פרח לתקופה קצרה בלבד. סוסו בליברפול/AP

בכורה באנפילד מול יונייטד

את הבכורה בפרמיירליג לא ישכח סוסו לעולם. היה זה בקרב הגדול מול מנצ'סטר יונייטד באנפילד, כאשר ג'ונג'ו שלבי הורחק והתעמת עם אלכס פרגוסון. רוג'רס היה זקוק לעבות את הקישור, ובחר להקים מהספסל במחצית דווקא את הספרדי. "אתה מוכן לאתגר. צא ושחק כמו שאתה יודע", אמר המנג'ר. ההתרגשות לא ידעה גבול, אבל סוסו עשה את העבודה היטב, והאדומים אף הובילו לפני שנכנעו 2:1 בנחיתות מספרית. כאן החלה האופוריה. סוסו פתח בשישה משחקי ליגה רצופים, והוגדר כשחקן העתיד של המועדון לצד חברו הטוב ראחים סטרלינג, הצעיר ממנו בשנה. שיתוף הפעולה ביניהם באמת היה חיובי, אבל בשלב מסוים, אחרי מספר הופעות פחות מוצלחות, בחר רוג'רס לספסל את בן טיפוחיו, ואת החלק השני של עונת 2012/13 ראה סוסו מהספסל. הוא עוד לא ידע אז שלא יחזור להרכב לעולם.

בקיץ 2013 סבר רוג'רס כי סוסו זקוק לשנה בקבוצה בה יקבל נסיון על בסיס שבועי, ואירגן השאלה לאלמריה. התוצאות היו סבירות – הקבוצה הצליחה לשרוד בליגה הספרדית הבכירה, וסוסו היה אחד השחקנים הבולטים, עם שלושה שערים ותשעה בישולים. היה לו אפילו משחק ענק מול האלופה שבדרך, אתלטיקו מדריד, עם בישול אמנותי בניצחון 0:2. הוא שב לאנפילד בקיץ 2014 נחוש להילחם על מקומו. "השתפרתי כשחקן, ואעשה הכל כדי להוכיח את עצמי בליברפול. דיברתי עם רוג'רס, והוא רוצה שאשאר בקבוצה", אמר הקשר.

סוסו במדי גנואה. GettyImages
מצא את המשבצת שלו בצד ימין. סוסו בגנואה/GettyImages

גאספריני ראה בו רובן

רוג'רס אולי לא רצה להעזיב את הספרדי, אבל ליברפול השתנתה מאוד. בעוד סוסו בילה באלמריה, האדומים כמעט זכו באליפות, ושיטת המשחק שלה עברה מהפכה של ממש. טיקי טאקה כלל לא היה רלוונטי עוד, וגם המנג'ר לא היה מעוניין למקורות לאחור גם בלי לואיס סוארס. הסגל היה איכותי ועמוק יותר באופן כללי, וסוסו מצא את עצמו בשוליים – הוא לא התקרב אפילו לספסל. חלומותיו התנפצו, הבטחון העצמי התערער, וזו גם היתה העונה האחרונה של חוזהו, בעוד הצעת המועדון לא היתה נדיבה בלשון המעטה. הקשר הבין שדרכו באנפילד הסתיימה, הרים ידיים וחיפש את הדרך החוצה. אופציית מילאן באה בדיוק בזמן. "התבגרתי, אבל במועדון לא שמו לב לכך. מבחינה מקצועית וכספית, הם לא העריכו אותי. מילאן נתנה את כל מה שאני צריך", הוא סביר.

למעשה, סוסו אף נסע לבדיקות רפואיות במילאן ללא ידיעת ליברפול. האנגלים כעסו ודאגו לשלוח אותו לאיטליה חצי שנה לפני תום החוזה – כך הם גם קיבלו פיצוי של כמיליון יורו, וזה אף פעם לא מזיק. הוא עזב בדלת האחורית, כשחקן כושל לכאורה, ובמשך כל שנת 2015 נדמה היה שהאדומים צדקו לחלוטין. פיליפו אינזאגי בקושי השתמש בו בסן סירו, בעוד סינישה מיכאילוביץ' לא ספר אותו בכלל בתחילתה עונה שעברה. אוהדי מילאן כמעט ושכחו מקיומו – עד ההשאלה לגנואה בינואר האחרון. 2016 החלה, וסוף סוף היתה זו שנת סוסו.

במערך 3-4-3 ההרפתקני של המאמן ג'אן פיירו גאספריני נמצאה עבור סוסו המשבצת בצד ימין. פעם הוא לא אהב אותה, והגדיר את עצמו כפליימייקר, אבל בגנואה היה ברור שהיא תפורה עליו. הוא מצא את הרשת כבר במשחקו השני בקבוצה, ולא הפסיק לקבל שבחים לאורך כל הדרך. אחרי השלושער לרשת פרוזינונה באפריל, הצהיר גאספריני: "יש לו רגל שמאל פנטסטית, והוא מצוין כאשר הוא חותך למרכז. אם ימשיך כך, הוא יגיע רחוק. היכולת הטכנית שלו מרשימה". ובאמת, היו אלה שערים מזהירים. אריאן רובן היה גאה בכל אחד מהם.

מאמן פיורטינה, וינצ'נזו מונטלה. Gabriele Maltinti, GettyImages
נתן לסוסו את המפתחות. וינצ'נזו מונטלה/GettyImages, Gabriele Maltinti

מונטלה הובס ושוכנע

שבועות ספורים מאוחר יותר פירקה גנואה 0:3 בדרבי את סמפדוריה של מונטלה, וסוסו התכבד בצמד, כולל שער נוסף סטייל רובן. המאמן צפה מקרוב בביצועיו, וכאשר חתם הקיץ במילאן ידע בדיוק מה הוא הולך לעשות עם הספרדי. כי הרי זו היתה העמדה הבעייתית ביותר של האדומים-שחורים. בעונות האחרונות שיחק מימין פעמים רבות קייסוקה הונדה היפני, שמתעב את השיבוץ באגף וכלל לא מסוגל לבוא לידי ביטוי. במחנה טרום העונה נתן הבוס לסוסו את המפתחות, ואהב מאוד את התפוקה. מאז הוא בטוח בהרכב, והידיעה הזו נותנת לו כנפיים. הוא כבר לא במבחן, ועבור שחקנים מסוגו זה לא פחות מקריטי.

אחרי השער הנפלא מול נאפולי בשלהי אוגוסט הכריז מונטלה: "סוסו טוב, אבל עדיין לא ממצה את הפוטנציאל העצום שלו, כי הוא קצת ביישן. הוא צריך לקחת יותר סיכונים בשליש האחרון של המגרש ולהיות החלטי יותר. יש לו יכולת להביא את השינוי". אז אתמול סוסו בהחלט לקח סיכונים והיה החלטי. גאספריני העניק למילאן הזדמנות לעלות למקום השני כאשר ניצח עם אטאלנטה את רומא, והספרדי עשה הכל כדי לקחת את המתנה ליום הולדתו בשתי הידיים. הוא כבר לא מהסס לקחת משחקים גדולים על עצמו, וככל שיעברו השבועות יהפוך לכוכב משמעותי יותר ויותר.

לבסוף, זה נגמר בתיקו, אבל זה ממש לא משנה – סוסו היה איש המשחק, ומונטלה יודע שההימור שלו השתלם. אולי הוא אף פעם לא יהיה אינייסטה, והתחרות על המקום בסגל הספרדי קשה ואכזרית, אבל בקצב הנוכחי הוא נמצא בדרך הנכונה. עם קצת מזל והמון יכולת, סוסו עוד עשוי לשכנע גם את ג'ולן לופטגי לפני המונדיאל.

סוסו שחקן מילאן חוגג. AP
לקח את הצ'אנס. סוסו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully