וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקט בקופסה מארץ רחוקה: רמי הדר שוב זכה בדאבל

17.11.2016 / 20:33

עומס? מכבי תל אביב עומדת על 0:4 במחזורים כפולים ועל 4:0 במחזורים רגילים. הגעגועים לגאודלוק שבכל זאת צריכים להישמע ומבחן המנהיגות החשוב שמחכה עכשיו למאמן. מאחורי הק?ל??עים

מאמן מכבי תל אביב רמי הדר. ברני ארדוב
מאמן מכבי תל אביב רמי הדר/ברני ארדוב

"שלח לי שקט מהודר
שלח לי שקט מאולתר
שלח לי שקט ירחי
תשלח לי שקט בין כוכבים
תשלח לי שקט בקופסה מארץ רחוקה"

("שקט", מילים: יונה וולך, לחן: יובל מסנר, ביצוע: להקת בלאגן)

עוד בנושא:
מכבי תל אביב ניצחה 73:74 את קאזאן
ויקטור ראד התעמת עם רמי הדר
מדוע לא שודר משחקה של מכבי ת"א בערוץ פתוח ב-YES?
נאנדו דה קולו ייעדר מכמה משחקים

seperator

בלילות הקרובים לא ידלקו מנורות הניאון המפורסמות במשרדו של שמעון מזרחי בשעות הקטנות של הלילה, וגם לא ביד אליהו. דיוויד פדרמן לא צריך את כפתור ה-Mute כדי להימנע מ"לשמוע את הקולות". בורסת השמות במירוץ למשרת מאמן מכבי תל אביב יוצאת לפגרה של כמה שבועות לפחות. מי שהתחממו על הקווים נאלצים לעטות על עצמם בחזרה את האימוניות. בכל זאת, מינוס 12 מעלות אי שם ברוסיה.

רמי הדר. שישה משחקים ביורוליג. ארבעה ניצחונות ושני הפסדים. במאזן הזה, 2:4, פתח דיוויד בלאט את קריירת האימון שלו במפעל. לפיני גרשון היה בתחילת דרכו מאזן הפוך של 4:2.

אם בימיו הראשונים של הדר - כאילו שזה היה לפני חודשים או שנים - הוא בסך הכל הכניע את ארגין עתמאן ושרונאס יאסיקביצ'יוס (סליחה מראש), אבל יצא בידיים ריקות מהמפגשים עם האלופים בדימוס יורגוס ברצוקאס וצ'אבי פסקואל, הרי שאז הגיעו 48 השעות האחרונות וסידרו לו שקט. בקופסה. מארץ רחוקה. שקט מהודר, שקט מאולתר, זה כבר לא באמת משנה.

די ג'יי סילי שחקן מכבי תל אביב (ימין) מול פאבל אנטיפוב שחקן קאזאן. GettyImages
מכבי תל אביב עומדת העונה על 0:4 במחזורים הכפולים ועל 4:0 במחזורים הרגילים. סילי/GettyImages

אז לא, זו לא הייתה אחת מתצוגות הכדורסל הגדולות בתולדות המועדון. וגם הדר, אם רוצה להוביל את שחקניו לרבע גמר היורוליג, יצטרך להיפטר מכמה הרגלים ישנים ולהיעלם פחות במהלך ניהול המשחק שלו, אבל כרגע - מה זה בעצם משנה? בזמן שמיטב מאמני היבשת מתלוננים ומקטרים על הלו"ז לו"ז סיטואיישן של היורוליג, יש קבוצה אחת שכבר הסתגלה למציאות החדשה: מכבי תל אביב עומדת העונה על 0:4 במחזורים הכפולים ועל 4:0 במחזורים הרגילים.

מכבי פגשה מולה את הקבוצה העייפה ביותר באירופה. קבוצה מבוגרת וקצרה ממילא, שסובלת ממכת פציעות קטלנית. רק לפני יומיים הייתה לטריו של קאזאן הופעה הרואית מול אנאדולו אפס: קית' לנגפורד, ארט פראחוסקי וקינו קולום חיברו 56 נקודות, 17 ריבאונדים, 17 אסיסטים ו-16 עבירות שנסחטו על ידם. אבל הנתון המשמעותי באמת היה בטור הדקות: 87. וזה, כנראה, יותר מדי.

אם לנגפורד נתפס כטיפוס על אנושי, מאחר שגם ביום חלש יחסית, שבו ההגנה הצליחה להצר את צעדיו, הוא הצליח להגיע למספרים שלו, אז הדרך לראשם של פראחוסקי וקולום הייתה קלה בהרבה. השניים פגעו ב-12 מ-16 מהשדה שלשום, והערב נתקעו על 4 מ-14. מדד 56 שהיה להם שלשום הפך למדד 10. יחד.

דווין סמית' שחקן מכבי תל אביב. GettyImages
הניצחון הזה הושג מחוץ לקשת השלוש. דווין סמית'/GettyImages

את האיקס הראשון על החגורה יכלו הצהובים לסמן כבר אחרי עשר דקות. בשלושת משחקיו של פראחוסקי נגד נציגות איסטנבול הוא קלע שמונה, שבע ושש נקודות ברבע הראשון, וטס ל-19 בממוצע; הערב היו לו רק שתיים ברבע הזה, והוא נתקע בקרבת הממוצע שלו מול יריבות שאינן טורקיות: שש בלבד לאורך המשחק כולו. וקולום? אחרי ניצוצות שהפגין במהלכים אקראיים, האיש שוטט על המגרש במשך כל הרבע הרביעי מבלי לבצע אפילו פעולה אחת. אם תרצו, זו הייתה שביתה אנדורית.

הניצחון הזה הושג מחוץ לקשת השלוש. בשמונה וחצי הדקות הראשונות ירו הצהובים 5 מ-6, וברחו ל-12:25. ב-29 הדקות הבאות השליכו 0 מ-12, ומצאו עצמם בפיגור 67:63. דווקא אז, בתוך חצי דקה, צלפו די.ג'יי סילי ויוגב אוחיון שתי קליעות קריטיות, החזירו את היתרון לצד האורח ולא הביטו עוד לאחור.

הקביעות הפופוליסטיות שנשמעו ביומיים האחרונים, ולפיהן מכבי תל אביב מאוזנת, קבוצתית וחזקה יותר בלי אנדרו גאודלוק, נכנסו הערב לפרופורציה. כן, למרות הניצחון. סוני ווימס לא ממש נחת בקאזאן, ובפעם השנייה ב-105 משחקיו ביורוליג יצא בחמש עבירות. גם המקרה הקודם אירע במשחק חוץ ברוסיה, שבו ניצח עם צסק"א מוסקבה את לוקומוטיב קובאן, אבל אז הוא לפחות שיחק 30 דקות. הפעם לא שרד יותר מ-18.

ויקטור ראד שחקן מכבי תל אביב (שמאל). GettyImages
שבירת הכלים של ויקטור ראד ברבע האחרון תצריך תגובה הולמת מצד המאמן, שקיבל לידיו הזדמנות להפגין מנהיגות/GettyImages

עכשיו, עוד לפני קרב המוחות עם סימונה פיאניג'אני ביום ראשון, ייאלץ הדר להתמודד עם עבירת המשמעת הקשה הראשונה של שחקן בקבוצתו. שבירת הכלים של ויקטור ראד ברבע האחרון תצריך תגובה הולמת מצד המאמן, שקיבל לידיו הזדמנות להפגין מנהיגות.

כי גם אם השקט מהודר, או מאולתר, או בקופסה מארץ רחוקה, חשוב לזכור ולהזכיר. לביצוע של השיר הזה אחראית להקה בשם "בלאגן". סתם, שתדעו.

לעמוד של אהרל'ה ויסברג, "מאחורי הקלעים", בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully