וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קר מתוסכל מ"ההגנה הרכה", קליבלנד הופכת ל"קבוצת שלשות מושלמת"

סיכום הלילה ב-NBA: מאמן הווריירס מצא הרכב מוות חדש אבל מחפש פתרונות הגנתיים ("תחרות קליעות לא תביא אליפות"), תומפסון חוזר לעצמו, הקאבס ממשיכים לצלוף ללא הכרה. וגם: דוראנט מתקן את "השטות" של אודן

קליי תומפסון, גולדן סטייט ווריירס, מול אלכס לן, פיניקס סאנס. AP
מוצא שוב את הידית. תומפסון/AP

גולדן סטייט מתחילה להתחבר, לפחות בצד אחד של המגרש. הווריירס גברו הלילה (בין ראשון לשני) 120:133 על פיניקס, רשמו ניצחון רביעי ברציפות והמשיכו לגלות סימנים חיוביים בהתקפה. אם בפתיחת העונה ההתקפה של הווריירס נסובה בעיקר על סטף קרי וקווין דוראנט, במשחקים האחרונים גם קליי תומפסון, שנראה בכושר קליעה ירוד עד לא מזמן, נכנס בחזרה לעניינים. הלילה הוא סיים עם 30 נקודות, לקח את המשחק עליו ברבע האחרון וגם צלף 5 שלשות מ-8 ניסיונות. האחוזים העונתיים של תומפסון עדיין נמוכים מהרגיל (28 אחוז מחוץ לקשת העונה), אבל אחרי שלושה משחקים בהם דייק ב-63 אחוז בממוצע, גם הנתון הזה מתחיל להתאזן.

בסך הכל, הטריו קרי-תומפסון-דוראנט, שקצת התקשה לתפקד יחד במשחקים הראשונים של העונה, ניפק 89 נקודות משותפות - המספר השני הכי גבוה העונה. ההתקפה, כאמור, כבר מקבלת צורה. בארבעת המשחקים הווריירס קלעו למעלה מ-50 אחוז מהשדה וחילקו 30 אסיסטים ומעלה. לאט לאט מתגבש לו גם 'הרכב מוות' חדש: את הבריחה של הווריירס הנהיגה חמישייה שכללה את קרי, תומפסון, דוראנט, שון ליבינגסטון ודריימונד גרין. "עברו עשרה משחקים. אנחנו עדיין מתרגלים זה לזה, אבל אני בכלל לא מודאג. יש להרכב הזה עוד הרבה, הרבה מה להראות", אמר תומפסון בסיום. גם קווין דוראנט מתרגל לחמישייה הקטלנית, וטוען ש"כשמביאים על סטף שמירה כפולה, זה הופך את זה ליותר קל עבורנו. דריימונד קיבל החלטות נכונות עם הכדור, קליי התחמם. יש להרכב הזה כל כך הרבה נשקים".

עוד בנושא:
גולדן סטייט התקשתה מול פיניקס, קליבלנד הרשימה מול שארלוט
גרג אודן: "אני הפספוס הגדול ביותר בהיסטוריה של ה-NBA"
עומרי כספי נפגש עם ראשי סקרמנטו: "לא נכון שביקשתי טרייד"

דריימונד גרין, גולדן סטייט ווריירס. AP
עדיין מחפשים את עצמם. גרין/AP

אבל בזמן שההתקפה עובדת, ההגנה ממשיכה לחרוק. הלילה גם קבוצה בינונית כמו הסאנס קלעה מול סגנית האלופה 120 נקודות ב-51 אחוז מהשדה, וסטיב קר מתחיל להיות מודאג. "אם אתה רוצה לזכות באליפות, אתה לא יכול לבנות על תחרות קליעות, אתה חייב לבנות הגנה ברמה גבוהה", אמר. במהלך המשחק היו כמה מהלכים בהם אפילו דריימונד גרין, העוגן של הווריירס בהגנה, איבד את השחקן שלו ונראה לא מרוכז. "היינו הלילה בכל מקום על המגרש, ולא במובן חיובי", הוסיף קר. "היה חוסר תקשורת רציני בהגנה, השארנו את הקלעים שלהם פנויים, לא הגבנו כמו שצריך ברוטציות".

דריימונד גרין הסביר את החולשה באנרגיות המעטות שנותרו לשחקנים לקראת המשחק הזה. בניגוד לרוב המשחקים, הווריירס לא ערכו אימון קליעות קל לפני המשחק, אלא הסתפקו בחימום קצר. "אני מאמין גדול באנרגיות. ברגע שאתה לא מביא אותן, קשה להתרכז. אני חושב שהלילה לא היינו מרוכזים. זה היה אחד מאותם משחקים שיש בהם ירידת מתח. הכל היה שונה. גם האוהדים לא נתנו לנו יותר מדי אנרגיות, כי הם ציפו שנביס את פיניקס ב-30 הפרש בקלות. היה לנו קשה עם זה".

קווין דוראנט כבר מתחיל להרגיש בבית באורקל ארינה. "אני סופג את האהבה מהקהל, נהנה ממנה, אוהב את החברים. כיף לי", אמר, לפני שהתייחס לאמירה המתוקשרת של גרג אודן - שנבחר לפניו בדראפט 2007 - לפיה "אני איזכר בתור הפספוס הגדול בתולדות ה-NBA". דוראנט מאר ש"זו שטות, נונסנס. כדי להיחשב שחקן מפוספס, אבל צריך להיות מסוגל לשחק ושיהיה לך את הצ'אנס להתקדם כשחקן. גרג לא קיבל את הצ'אנס הזה מעולם, הפציעות שלו היו קשות מדי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
קווין דוראנט, גולדן סטייט ווריירס, מול פי ג'יי טאקר, פיניקס סאנס. AP
מרגיש בבית. דוראנט מול פי ג'יי טאקר/AP

בזמן שגולדן סטייט המתחדשת עדיין סובלת מחבלי לידה, קליבלנד נראית משוחררת מתמיד. האלופה הרשימה גם הלילה, כשגברה 93:100 על שארלוט, שנראית כאחת היריבות היותר רציניות שלה בקונפרנס המזרחי. לברון אמנם סיים עם שורה סטטיסטית בינונית יחסית - 19 נקודות, 8 אסיסטים ו-8 ריבאונדים - אבל היה זה שלקח את הקאבס על הגב ברבע הרביעי, בו קלע 11 נקודות וחילק 5 אסיסטים. בזמן שג'יימס קצת התקשה, שחקני הספסל ובעיקר צ'נינג פריי, שקלע 20 נקודות, חיפו עליו. "שחקני הספסל עשו עבודה גדולה הלילה, הם ניצחו עבורנו את המשחק", אמר לברון.

אבל הסיפור הגדול סביב הקאבס הוא כושר הקליעה הרצחני שלהם בפתיחת העונה. בזמן שכולם נושאים עיניים לשלל הצלפים של גולדן סטייט, דווקא האלופה נראית כמו קבוצת הקליעה הטובה בליגה. הלילה היא דייקה 14 פעמים מחוץ לקשת וקבעה שיא NBA חדש, עם למעלה מ-10 שלשות בכל אחד מתשעת המשחקים הראשונים של העונה. בסך הכל, הקאבס מעמידים ממוצע של 13.22 שלשות למשחק - קצת יותר מה-13.13 של גולדן סטייט בעונה שעברה, ששבר את שיא השלשות למשחק לעונה.

צ'נינג פריי, קליבלנד קאבלירס. AP
סוללה של קלעים. צ'נינג פריי/AP

אז עכשיו גם קליבלנד מתחילה לקבל את התווית שהודבקה לו כ"קבוצת שלשות". "יש לנו הרבה קלעים מצוינים, אבל אני חושב שאנחנו יכולים לקלוע אפילו יותר שלשות במשחק. החטאנו בפתיחת העונה הרבה זריקות שאנחנו בדרך כלל קולעים בעיניים עצומות". לברון הודה שהמודל שנבנה במיאמי שלו - בו שחקני הספסל היו ברובם המכריע קלעי שלשות מעולים - מיושם גם כעת אצל הקאבס. "ממרום שנותיי אני כבר יודע איזה שחקנים מתאימים לשחק לצידי. ידעתי מה אנחנו צריכים, ואני חושב שה-GM וצוות האימון שלנו עשו עבודה נהדרת בלפתח את הרעיון הזה".

צ'נינג פריי ממשיך להיות הג'וקר של טיירון לו מהספסל. חלק מהמהפך של קליבלנד והפיכתה לקבוצת שלשות רשום על שמו, בייחוד בהרכבים נמוכים בהם הוא לעתים מתפקד כסנטר. "סנטרים בדרך כלל אוהבים להיות בצבע, אבל אני גורם להם להיות אלרגיים לזה. כשאני מקבל את הכדור מחוץ לקשת ויש סביב שחקני התקפה עילאיים כמו לברון, לאב וקיירי, היריבה לא יכולה לעזוב אף אחד ולהביא עליי עזרה. אז הסנטרים האלה פשוט צריכים לבוא אליי, לפריי-לנד. קשה מאוד להגן בסיטואציה כזו", אמר.

טיירון לו מאמן קליבלנד קאבלירס. GettyImages
עוד לא ראינו כלום. לו/GettyImages

* החזרה של סרג' איבקה לאוקלהומה סיטי לא הייתה יכולה להיות מתוקה יותר. הפורוורד, שעזב את הת'אנדר הקיץ לטובת אורלנדו, נתן למג'יק ניצחון 117:119 על האקסית עם סל ניצחון ושיא קריירה של 31 נקודות. "אני לא מתכוון לשקר, הרגיש טוב לקלוע דווקא מול אוקלהומה סיטי סל כזה", אמר איבקה, שקיבל תשואות רמות מהאוהדים. "זה מראה שהאוהדים עדיין אוהבים אותו, אני מכבד ומעריך את זה מאוד". פרנק ווגל הוסיף: "היה לו לילה מיוחד, לילה שאני בטוח שהוא יזכור במשך כל הקריירה".

* גם אנדרו וויגינס רשם לילה מוצלח למדי: הסווינגמן של מינסוטה הוליך את הוולבס לניצחון 99:125 על הלייקרס עם 47 נקודות - שווה למספר הנקודות שקלעו כל שחקני החמישייה של לוק וולטון. "אני מוצא את עצמי, אני מרגיש טוב, עובד על המשחק. כיום המשחק הרבה יותר איטי אצלי בראש. אני קורא את ההגנה טוב יותר, רואה איך היא מתארגנת, ומגיב בהתאם", אמר גיבור הערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully