וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבה יותר מחיים ומוות: נבחרת ישראל בהכנות אחרונות לאלבניה

על קירות האצטדיון המקסים באלבסן מופיע המשפט המיתולוגי של ביל שאנקלי, שמייצג נאמנה את השבוע שעבר על הנבחרת, בין דאעש להזזת המגרש. אלישע לוי לא סגור על ההרכב, זהבי שקט מתמיד (ומחכה לקלאסיקו) ומזג האוויר הסוער מאיים להפריע למשחק. יניב טוכמן מדווח מאלבניה

מחזור 4מחצית12/11/2016
אלבניה
    0
      נבחרת ישראל
      צילום וידאו: יניב טוכמן

      1. האצטדיון באלבסן הוא בונבוניירה אמתית. פנינה באמצע שום מקום. היה מתיש לנסוע לשם אתמול (שישי) לאימון המסכם, למעלה מ-40 קילומטר דרומה מהבירה טיראנה וחלק מהכבישים, עולם שלישי. כל 500 מטר בערך עמד שוטר, לפעמים גם שניים והם דאגו ששום רכב לא יפריע לפמליה מישראל.

      לפני שנתיים בערך נבנה האצטדיון הזה, בלב השכונות הכי עניות של העיר בת 100 אלף התושבים. המקומיים לא התכוננו למשחק של הנבחרת שלהם, שכן עד יום שלישי המפגש בכלל אמור היה להיערך בשקודר הצפונית, אלא שאז באו המעצרים והסיפורים על דאעש וכל החבילה נדדה לארנה של אלבסן, עם 12,800 המושבים שלה, שרובם לא מקורים. לא יהיה סימפטי לשבת שם אם וכאשר ירד גשם במהלך המשחק. הבוקר, הנבחרת קמה למזג אוויר סוער, מלווה בסופות רעמים, כאשר התחזית למשחק היא 100 אחוז משקעים. לא מזמן, הופסק משחק המוקדמות של האלבנים מול מקדוניה וחודש רק למחרת, בשל תנאי מזג אוויר קשים שהשפיעו על מצב הדשא, דבר ממנו המקומיים חוששים גם הפעם.

      במסדרון שמוביל את השחקנים מחדרי ההלבשה לאולם התקשורת נכתבו מספר משפטי מופת על הקירות. "זה תמיד נראה בלתי אפשרי עד שזה נעשה", של נלסון מנדלה, קיבל מקום בולט, אבל למקום המרכזי על הקיר הארוך זכה: "יש אנשים שחושבים שכדורגל הוא עניין של חיים ומוות, אבל אני יכול להבטיח לכם שזה הרבה יותר חשוב מזה". למשפט הנצחי של ביל שאנקלי יש בנסיעה הזו של נבחרת ישראל פרספקטיבה חדשה וחזקה יותר, שכן אחרי השבוע שחלף, על פניו הכדורגל מתגמד. אלא שדווקא על הרקע הזה, אין מתאים מהמשפט הנ"ל כדי לתאר בצורה הטובה ביותר את העובדה שלמרות כל הסכנות, האזהרות והאיומים, שחקני הנבחרת נחתו באלבניה כדי לשחק כדורגל. באמת מדובר כנראה במשהו שהוא יותר חשוב אפילו מחיים וממוות.

      עוד בנושא:

      מאור בוזגלו תורגל בהרכב, עשוי לפתוח בנבחרת ישראל מול אלבניה
      הברכה של אלבניה: לפני ישראל, בקים בלאי בכושר הטוב בחייו
      והם בכלל אוהבי ישראל: שליחנו על המצב העדין לפני המשחק באלבניה
      טאלב טואטחה בראיון: "משחק אחד בבונדסליגה שווה לשלוש שנים במכבי חיפה"

      אימון נבחרת ישראל. יניב טוכמן, ספק 500
      והעיקר, לא לפחד כלל. שחקני הנבחרת באימון/ספק 500, יניב טוכמן

      2. אלישע לוי לא יודע עדיין מה ההרכב שלו. זה אולי המשחק הראשון שלו כמאמן בו הוא כל כך מתקשה להחליט עם מי לפתוח. לאורך מרבית ימי האימונים, נדמה היה שיילך עם המערך הקלאסי שלו, הכולל שלושה קשרי אמצע שעושים עבודה, אבל אתמול משהו שוב השתנה והמאמן הלאומי החל לחשוב על התקפה ועל הפתעה ונתן למאור בוזגלו את חולצת ההרכב, במקום נטע לביא. קצת שינויים במערך, הסטה של ערן זהבי למרכז מתחת לתומר חמד והנה, יש צורה חדשה.

      בסביבתו של המאמן הלאומי העידו גם אמש כי הוא "שובר את הראש" ולא יודע מה נכון לעשות. אחת הסיבות להתלבטות היא העובדה שקשה לצפות איך תיראה אלבניה. תיק תכנית המשחק של לוי עדיין לא מוכן לגמרי, מאחר שהכוח של האלבנים הוא בהיותם אנדרדוג ומנגד, לא בטוח שלישראל תהיה בכלל היכולת לפתח כאן דומיננטיות. "כמו שזה נראה, עדיף לנו שהם ישלטו ואנחנו נצא למתפרצות ונעקוץ, אבל אנחנו עדיין לא בטוחים שזה מה שמבקש אלישע לוי", סיפר אמש אחד השחקנים, "נראה שכולם, ובראשם אלישע, מאמינים שאפשר לנצח כאן, רק צריך לבחור את הדרך הנכונה ובגלל זה הקושי הוא כה גדול".

      3. ערן זהבי היה מאוד שקט בדרך לאלבניה. הוא היה בין האחרונים לעלות לטיסה, שם על עצמו סוודר שחור כי היה קצת מצונן ושקע אל תוך סרט אמריקאי עד שנרדם. דומה שאם היה יכול, היה גם מעדיף להוריד פרופיל אפילו במסיבת העיתונאים אתמול. הוא לבטח העריך שיישאל על יחסיו עם אלירן עטר והוא גם בטח ידע ששוב יצטרך להתמודד עם שאלת הנוכחות שלו במשחקי הנבחרת. עבר מספיק זמן מאז "נאום העכברים" של הקפטן וזהבי לא הצטער עליו אז וגם לא מצטער היום. לדבר הוא תמיד ידע, גם להבקיע שערי ליגה ושערים באירופה. בנבחרת לעומת זאת, הולך לו פחות טוב, אבל גם אם הוא שיחק את משחקו האחרון בסין רק לפני שבועיים, זהבי תמיד יהיה הכתובת.

      כאן באלבניה, לנוכח כל השבוע הסוער שעבר על הנבחרת, הלחץ עליו פחות מורגש. העיתונאים גם מבינים שאת שלהם הם כבר קיבלו ממנו בסיבוב הקודם, כך שכותרות מהקפטן הפעם לא חיפשו. מועד הליגה בסין הפוך מזה שבאירופה, כך שמיד אחרי המשחק ייצא זהבי לחופשה בלתי שגרתית בתאריכה במיאמי ואחריה, יגיע לקלאסיקו בספרד. "בטוח שערן רוצה להוביל את הנבחרת לניצחון בזמן שמסביב לא רבים נותנים לנו סיכוי", סיפר אחד השחקנים אתמול, "הוא צודק. כדי לנצח כאן, אנחנו צריכים להיות קבוצה יותר מאשר נבחרת ולא בטוח שאנחנו מסוגלים להביא את זה".

      מאמן נבחרת ישראל אלישע לוי לצד ערן זהבי. יניב טוכמן, ספק 500
      אחרי המשחק הוא יוצא לחופשה לא שגרתית. זהבי עם לוי במסע"ת/ספק 500, יניב טוכמן

      4. בן אז'ובל קפץ אמש למלון כדי לקחת כרטיסים למשחק. "ישראל טובה יותר", הפתיע, "הם הרבה יותר כוחניים, אבל השחקנים שלנו טכניים והרבה יותר מוכשרים". טוב לו בטיראנה, עם החברה. הוא גר במרכז העיר, יש היכן לבלות ואיש לא מאיים עליו בשל יהדותו. את האצטדיון בו משחקת קבוצתו פרטיזני טיראנה הרסו, והחלו לבנות מחדש. בינתיים, הוא משחק באלבסן וספק אם ירצה לחזור לארץ, אפילו שאייל לחמן תפס אותו לשיחה כזו ארוכה, שאפשר היה לחשוב שהוא אוטוטו משכנע אותו להצטרף להפועל עפולה.

      5. אם יש משהו שמכעיס את שחקני הנבחרת הזו הוא ההשוואה לנבחרות הקודמות. מידת הכישרון, איכות הכדורגל ועוד הרבה פרמטרים, שמים את הנבחרת הנוכחית במיקום לא גבוה במיוחד ביחס לנבחרות האחרונות בכחול-לבן וכשההגרלה סידרה לנו את ספרד ואיטליה, ברור שגם אין סיכוי לעלות. אבל הגיע הזמן שנדע פעם אחת לנצל את הכוח בהיות הנבחרת אנדרדוג. "יש יתרון כשאתה לא פייבוריט", אמר בכיר במשלחת. "צריך רק לדעת להפוך את זה למוטיב העיקרי שיוביל להפתעה ועל זה היה צריך אלישע לוי לעבוד כל השבוע".

      טרם התפרסמו תגובות

      הוסף תגובה חדשה

      +
      בשליחת תגובה אני מסכים/ה
        3
        walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully