וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלישע לוי: "זו לא הפעם הראשונה ולא האחרונה שאבי לוזון מדבר"

8.11.2016 / 10:27

מאמן נבחרת ישראל מתכונן למפגש באלבניה: "המשחק לא יכריע גורלות", הזימונים: "תמיד יש ביקורת", השיטה: "בנויים לכל מערך", והבטיח: "יציבות זה לא בית כנסת, אין מקומות בטוחים"

צילום: יוסי ציפקיס עריכה: מתן חדד

נבחרת ישראל החלה אתמול (שני) רשמית את ההכנות לקראת משחק החוץ באלבניה במוצאי שבת. שיחת היום בנבחרת הייתה סביב זימונם של ביברס נאתכו ואלירן עטר, שזומן לראשונה מאז העימות עם אלי גוטמן. כפי הנראה, לוי יעלה במערך של ארבעה שחקני הגנה כשלפני דודו גורש אמורים לשחק אלי דסה, שיר צדק, איתן טיבי ועומרי בן הרוש, שמקבל כרגע עדיפות במערך הזה. ניר ביטון, אלמוג כהן, ערן זהבי וטל בן חיים צפויים לפתוח כשלוי מתלבט לגבי שתי העמדות האחרות. נטע לביא, דן איינבינדר או נאתכו יפתחו במקרה שיחליט לעלות עם שלושה קשרים במרכז השדה, אחרת מאור בוזגלו יקבל את המושכות.

בהתקפה, תומר חמד מקבל עדיפות אך בגלל כושר ההבקעה של בן שהר לוי עשוי לערוך שינוי. מחר תערוך הנבחרת שני אימונים ומחרתיים תמריא לאלבניה. השחקן היחיד שלא נטל חלק באימון היה אלמוג כהן, שערך ריצה סביב המגרש לאחר שסובב את הקרסול. רמי גרשון, שהגיע אתמול באיחור, התאמן. האימון התרכז בעיקר בהנעת כדור. לפני אימון הבוקר ערך אלישע לוי מסיבת עיתונאים בה דיבר על היריבה, הסגל והשיטה.

עוד בנושא:

מאמן אלבניה: "ישראל חזקה, מי שלא מבין בכדורגל יגיד שאנחנו פייבוריטים"
ההתלבטות של אלישע לוי: שתי העמדות בהתקפה
עומרי גלזר ומיכאל אוחנה זומנו, ביברס נאתכו חוזר

מאמן נבחרת ישראל אלישע לוי. יוסי ציפקיס
"לא כל שחקן שמבקיע בליגה מתאים לנבחרת". אלישע לוי/יוסי ציפקיס

"עשינו שש נקודות מאוד חשובות עם ניצחון חוץ במקדוניה וניצחון ביתי על ליככטנשטיין", פתח לוי את דבריו והתייחס לשני המשחקים הקודמים בקמפיין, "היו דברים טובים ודברים פחות טובים, ואנחנו נסיק מסקנות. אחרי מחשבה עמוקה בחרנו סגל שמתאים למשימה. הנבחרת שלנו מאוד קבוצתית, היו שני מקרים שהיה אפשר לפרגן יותר. מקרה אחד בו ערן זהבי היה יכול למסור לתומר חמד במקדוניה, וגם מקרה במשחק השני בו חמד היה יכול למסור לזהבי. אלו דברים שקורים במשחק, הם השחקנים הכי קבוצתיים שיש לנו".

על דבריו של אבי לוזון: "תמיד כשמאמן נבחרת בוחר סגל, יש ביקורות. אחנו חיים במדינה חופשית ומותר לכל אחד לומר מה שהוא רוצה. זו לא הפעם הראשונה שאבי לוזון מדבר, ולא הפעם האחרונה. אנחנו נמצאים בעידן כזה שלכל אחד מותר לדבר, זה קורה בכול משחק. זה לא מה שהיה פעם, היום לא סותמים לכל אחד את הפה. אני עושה את התפקיד שלי, כל קבוצה מנסה לקדם שחקנים אחרים וזה טבעי. מסרים כאלה לא עוזרים, אנחנו עוקבים אחרי כל השחקנים. ראינו את השחקנים של מכבי פתח תקוה והפועל רעננה, אני תמיד מסתכל על היושרה שלי מה הכי טוב למדינת ישראל".

המחשבות מאחורי הזימונים: "אחת הזכויות של מאמן היא לקבל את ההחלטה. קני סייף משחק בשיטה של 3:5:2, אני לא רואה אותו כמגן אלא כשחקן התקפה. יש לנו בעמדות האלה שחקנים טובים: דור מיכה, אלירן עטר ואחרים. הדלת שלי פתוחה, אבל מצד שני מקומו של אף אחד לא בטוח. היכולות של עטר מאוד ברורות. מונס דאבור לא שיחק, נכנס עטר הרי אי אפשר להזמין את כולם. צריך איזון, אי אפשר להציף בעמדות. לגבי טל בן חיים הבלם - היכולות שלו ידועות, אבל אמרתי כבר - כשאתה לוקח בלם כזה ותיק, אז אתה לוקח אותו כדי לשחק. צריך לכבד את ההחלטות של המאמן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מאמן נבחרת ישראל אלישע לוי. יוסי ציפקיס
"לא נבוא להתבטל". לוי/יוסי ציפקיס

על מעמדו של אלירן עטר: "אני מזמין 23 שחקנים והם בתמונת המשחק. אין מישהו שמזומן והוא לא מתלבש. אין כאן מהלכים פופוליסטיים, אני בוחר שחקנים בהתאם למה שקורה במהלך המשחק. הכדורגל הוא מאוד דינמי, מה שהיה נכון לפני חודש או שבועיים - לא נכון עכשיו. בתוך הסגל יש שחקנים ששיחקו מול ליכטנשטיין, ומאז הם לא שיחקו וסובלים מפציעה. הדברים מאוד דינמיים".

"אנחנו באנו נגד מקדוניה במערך מסוים", המשיך, "מול ליכטנשיין שיחקנו בצורה אחרת עם ארבעה שחקני התקפה. ניצחנו את המשחק, היו דברים טובים ופחות טובים. אלבניה היא נבחרת חזקה, ראינו אותה ביורו. היא מאוד פיזית, אבל לא נזנח את הסגנון שלנו. לא נתבטל בפני אף אחד, נלחץ על הכדור ונציג הגנה אזורית. ההליך הכי טוב עבור נבחרת הוא ששחקנים באים מלמטה. הנבחרת הצעירה עשתה קמפיין מצוין. גם בכינוס קודם רציתי להזמין שחקנים מהצעירה, אבל לא רציתי להפריע להם. אם השחקנים האלה באים ומקבלים הזדמנות, אם הם לא יוכיחו את עצמם אז נזמין שחקנים אחרים. לנו ולאלבניה יש שש נקודות, אבל המשחק הזה לא יכריע גורלות".

שחקן גנט, קני סייף. AP
"רואה אותו כשחקן התקפה". סייף/AP

על היריבה: "כמו שחובה עלינו לנצח, זו גם חובה על אלבניה. אנחנו יכולים לנצח בכול מקום ולהפסיד בכול מקום. אנחנו מסוגלים ומאוחדים בתקווה להביא תוצאה טובה גם באלבניה. אני מכבדים מאוד את אלבניה, עקבתי אחריהם ביורו מקרוב. הם נבחרת חזקה, אנחנו מחשיבים את עצמנו בתור נבחרת שעושה את הכול כדי לנצח בכול מקום. יש לנו הרבה כבוד לאלבניה, נעשה הכול כדי לנצח".

על העתיד: "אף אחד לא אמר לי כלום, אני לא ביקשתי כלום ואין שום דיון בנושא של המשך דרכי בנבחרת. אני באתי מהרגע הראשון ואני הצהרתי בכול הזדמנות, אם אני עובד במשך שנתיים או ארבע אני עדיין עובד בפילוסופיה שלי. לתפיסתי, לא כל שחקן שמבקיע בליגה הוא מתאים לנבחרת ישראל. אחרי כל זימון אנחנו מתקדמים, אני רוצה שנתקדם בדירוג. התקווה שלי היא שנגיע ליציבות. המטרה שלי היא לבנות נבחרת גם לקמפיין הבא, אני לא מסתכל על תעודת זהות ואין ספק שיש מחשבה קדימה".

על המערך: "יש לי מחשבות על הכול. כדי לשחק במערך כזה ואחר הדבר החשוב ביותר הוא השחקנים והתכונות שלהם. לדבר על מערכים זה יפה מאוד, ואנחנו בנויים לשחק בכול מערך. שיחקנו שונה בכל משחק, ומה שיכריע זה התכונות של השחקנים".

שוער מכבי חיפה, עומרי גלזר. טל לוי
"עוקב אחריו הרבה זמן". גלזר/טל לוי

על עומרי גלזר: "אני עוקב אחריו הרבה זמן וגם אחרי גולן אלקסלסי. יש לי מאמן שוערים שמכיר אותו וממליץ את ההמלצות הנכונות. אחרי שהקמפיין של הצעירה הסתיים, ראיתי אותו משחק שלושה משחקים במכבי חיפה. לא היה תכנון לזמן את גלזר, אריאל הרוש הודיע על פציעה ובוריס קליימן בכושר רע. ברגע שאופיר מרציאנו חזר לשחק, ובקבוצה מובילה אז הוא ראוי לשחק. מה לעשות שגלזר משחק במכבי חיפה ואלקלסי משחק בעירוני רמת השרון. אני שואף ליציבות ועדיין לא הגענו לשם. יציבות זה לא בית כנסת, אין מקומות בטוחים. אני רוצה להזרים דם חדש כדי שהשחקנים יידעו שיש להם אופק, כדי ששחקנים יהיו קבועים כאן הם צריכים להוכיח את זה".

על התהפוכות בסגל: "הבסיס ישנו, יש לנו 12 שחקנים שהם כאן. יש שינויים שנאלצתי לבצע בנוגע לעמדות השוערים והשאר קשורים לכושר של שחקנים לעומת המשחק האחרון. אנחנו לא צריכים להתנצל שניצחנו שני משחקים. היינו יכולים להרוג את המשחק בפעם הקודמת, נלחצנו קצת ולא החזקנו את הכדור. איבודי הכדור נתנו הרגשה אחרת. ראיתי את נבחרת איטליה מזיעה במקדוניה וקופצת עד השמיים כשהיא מנצחת. אנחנו צריכים לשפר את הדברים האחרים, בואו נהיה חיוביים".

בן חיים/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully