וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה אחת, עשרה משחקים, חמישה מאמנים: מה נשתנה הלילה הזה?

26.10.2016 / 8:00

ההבדלים בין גיא גודס לארז אדלשטיין, הדמיון בין אבי אבן לרמי הדר, הקרב בין ג'ו אלכסנדר לגלאטסראיי, והרגע שבו קבוצת הכדורגל כבשה את ימי חמישי במכבי תל אביב. וגם: מי הוא איניגו סורסאנו, והאם הוא יהפוך לדימיטריס איטודיס החדש? מאחורי הק?ל??עים

צלמים זמניים מורשים

בווידאו: משחק מקדים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

2015: גיא גודס מפוטר ב-12:20 בצהריים.
2016: ארז אדלשטיין מפוטר ב-02:27 בלילה.

2015: "לאחר מחשבה רבה ולבטים קשים", נפתחת ההודעה מטעם מכבי תל אביב.
2016: "החלטה פשוטה", מפטיר דיוויד פדרמן.

2015: "אנחנו מאחלים לגיא בהצלחה ומשוכנעים שדרכינו עוד ייפגשו בעתיד", לשון המועדון.
2016: "הוחלט לסיים את ההתקשרות עם המאמן לאור אי התאמה בין הצדדים", לשון אותו מועדון.

2015: "אבי אבן יאמן את הקבוצה עד שיימצא מחליף לעמדת המאמן הראשי".
2016: "רמי הדר ישמש כמאמן הראשי".

2015: "למכבי יש הערכה גדולה לגיא הן כאיש מקצוע והן כאישיות. גיא הוא בן בית".
2016:

שנה עברה, וזו הייתה טעות לחשוב שכלום לא השתנה. בעצם, אפילו שנה לא עברה מאז הופעתו האירופית האחרונה של גיא גודס במכבי תל אביב, ב-5 בנובמבר אשתקד בבאמברג. ובין אותו גודס לבין רמי הדר הספיקו הצהובים להופיע בעשרה משחקי יורוליג בלבד. עשרה משחקים, שבהם עמדו חמישה מאמנים שונים על הקווים. ואם עד לפני שנה נעשה ניסיון לשדר יחס מכבד ומכובד למאמן המפוטר, הרי שגם זה כבר נותר נחלת העבר.

רגע לפני הופעתו היחידה כמאמן ראשי בזירה האירופית, בשנה שעברה מול דרושפאקה, אמר אבי אבן כי "הגענו אחרי שבוע קצת סוער ולא אופייני למועדון", אבל גם זה כבר הספיק להשתנות. סוער - בהחלט. לא אופייני? נו, באמת. הערב (רביעי, 21:05, שידור ישיר בערוץ הספורט), כשמנגד עומדת שוב יריבה טורקית, יעמוד עוד עוזר מאמן על הקווים.

עוד בנושא

21:05, ספורט 5: מכבי תל אביב - גלאטסראיי
גורם בהנהלה: "אדלשטיין אמר 'אני לא מאמין בקבוצה'"
אהרל'ה ויסברג על הפשרות שהובילו לפיטורי אדלשטיין
שי האוזמן על שיא העליבות החדש שבמינוי רמי הדר
אודי הירש על הנקודה בה אדלשטיין נכשל במכבי ת"א

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני ההפסד הביתי לדרושפאקה היו משוכנעים האוהדים שאפקט הזעזוע יעשה את שלו, ושגם אם לאבן אין שום ניסיון כמאמן - הטירוף בעיני השחקנים, רוח המועדון, השדים של ההיכל וגם זהות היריבה יבצעו עבור מכבי את העבודה. זה לא קרה, אבל האווירה הזו קצת מזכירה את הלך הרוח בקרב יושבי יד אליהו בהגיעם למפגש הערב עם מחזיקת היורוקאפ. אולי התחושות יתבררו הפעם כמוצדקות, אבל עדיף לצהובים שייזהרו.

שנה, תשעה חודשים ועשרה ימים חלפו מאז הניצחון האחרון של גלאטסראיי ביורוליג. באופן מפתיע, הוא הושג דווקא לעיני 17,821 פנאטים בבלגרד, על חשבון הכוכב האדום, בינואר 2015. ב-649 הימים הללו הופיעו הטורקים ב-13 משחקים במפעל האירופי הבכיר ביותר והפסידו בכולם. על הקווים, אגב, עמד רק איש אחד במהלך התקופה הזו: ארגין עתמאן.

0 מ-13. רצף כמעט בלתי נתפס. רק כמעט, כי על הפרקט ביד אליהו יעמוד איש אחד עם רצף עגום עוד יותר - של 0 מ-14. ולא, לא מדובר ב-0 מ-14 של טום צ'יימברס קשישא מול ברצלונה, אי אז לפני 21 שנים. ג'ו אלכסנדר, שנבחר ממש כמו צ'יימברס במקום השמיני בדראפט (והמשיך לקריירת NBA פחות מוצלחת בלשון המעטה), לא ניצח באף אחד מ-14 משחקי היורוליג האחרונים שבהם שותף - חמישה במכבי ועוד תשעה בססארי. הערב, אם יעלה לשחק אפילו לשנייה, הקרב הצמוד בינו לבין גלא אולי יוכרע סוף סוף.

בליגה שמתפרסת על פני 30 מחזורים, קשה למקד את אור הזרקורים על משחק אחד ולהגדיר אותו כקריטי, ככזה שגורלה של עונה שלמה תלוי בו. גם המשחק הערב אינו עונה להגדרה, אבל מצב החירום תופס את מכבי תל אביב בתזמון לא שגרתי בעליל: בשבוע הקרוב היא תעבור שתי סדרות של משחקים מתישים בטווח של 48 שעות.

אם את הדואט נגד גלאטסראיי וז'לגיריס קובנה נאלצו הצהובים לקבל כתכתיב - כמו שתי יריבותיהם וכמו שאר קבוצות היורוליג - הרי שגם בשבוע הבא תמתין להם סדרה דומה, והפעם בהתנדבות: ביום שני דרבי בחוץ מול הפועל תל אביב, וביום רביעי משחק ביתי נגד ברצלונה. למה ברביעי? כדי להתחשב באוהדים שרוצים לצפות בקבוצת הכדורגל משחקת באירופה ביום חמישי.

כן כן, מכבי תל אביב ביום חמישי באירופה זה בכלל בכדורגל. אם חיפשתם עוד דוגמה לכך שהשתנו סדרי עולם.

איניגו סורסאנו עוזר מאמן ברצלונה. טוויטר, צילום מסך
תזכרו את השם. איניגו סורסאנו/צילום מסך, טוויטר

האם סורסאנו יהיה איטודיס החדש?

השבוע השלישי של העונה יוצא לדרך, ולא רק ביד אליהו חונכים מאמן חדש. פנאתינייקוס, עוד מערכת שמתנהלת בצורה מעוררת תהיות ושאלות, תשלים הערב את חילופי המאמנים מספר שבע שלה בארבע השנים האחרונות. האמת, לא נשמע הרבה לעומת חמשת המאמנים (הזמניים והקבועים) במכבי בעשרת המשחקים האחרונים.

כששחקני פאו יביטו לעבר הספסל שלהם, הם יראו אוטוריטה מקצועית מן המעלה הראשונה. זה לא קרה מאז שז'ליקו אוברדוביץ' לא יושב/עומד/זועף שם. כשאוהדי פאו יסתכלו על המאמן, הם ימצאו אחד שכבר חווה הכל ושאפילו זכה בעצמו ביורוליג. גם זה לא קרה מאז שאוברדוביץ' לא שם. בפסקי הזמן ובמסיבות העיתונאים, כשהיוונים יזדקקו למתורגמן כדי להבין מה רוצה המאמן, הם יוכלו להיזכר בימים שהשועל הסרבי סירב לדבר אנגלית (למרות שידע).

השבוע, במפגש הראשון שלו עם התקשורת המקומית בנמל התעופה של אתונה, פסקואל דיבר אנגלית בסיסית ושבר כמה מיתוסים, אבל באואקה הוא יאמן עוד בספרדית. ולכן, כדאי שתסמנו את שמו של איניגו סורסאנו. עוזר המאמן, שהגיע עם צ'אבי מברצלונה, ישמש גם כמתורגמן שלו. כבר היה עוזר/מתורגמן כזה באתונה. אחד, דימיטריס איטודיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully