וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פופוביץ': "גולדן סטייט היא אנומליה, לשחק בלי גבוהים זה מטופש"

מאמן סן אנטוניו מתנגד לטרנד החמישיות הנמוכות: "רק שחקנים כמו של הווריירס יכולים לגרום לזה לעבוד לאורך זמן". דוראנט כבר מחקה את סטף, קר מתלהב מהתגלית, כספי "האקס פקטור" של סקרמנטו

AP

כבר כמה שנים שה-NBA עוברת שינויים עמוקים: הגבוהים המאסיביים ששלטו בליגה בשנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000 הולכים ומאבדים מערכם, בעוד שיותר ויותר קבוצות משתמשות בחמישיות נמוכות ללא סנטר טבעי. המגמה הזו הגיעה לשיאה עם גולדן סטייט הנוכחית, שהחלה להריץ בעונה שעברה באופן קבוע את "חמישיית המוות", בה דריימונד גרין הנמוך מתפקד כסנטר לכל דבר ועניין.

השיטה הזו עבדה מצוין לווריירס, ששברו את שיא הניצחונות בעונה הרגילה והפסידו את האליפות על חודם של כמה סלים בודדים, אבל אם תשאלו את גרג פופוביץ', ללא ספק המאמן הכי משפיע בליגה, הטרנד הזה ייעלם בקרוב. "גולדן סטייט היא אנומליה. יש להם קבוצה מפלצתית ויוצאת דופן ולפי ההערכה שלי לא נראה עוד הרבה כמותה. זו בהחלט הקבוצה שהכי קשה לשמור בליגה, אבל מטופש מצד כל יתר הקבוצות בליגה לחשוב שזה משהו שיכול לעבוד להן", אמר מאמן סן אנטוניו ל-ESPN. "אף קבוצה לא יכולה להצליח אם תשחק באופן קבוע עם חמישייה נמוכה במיוחד אם לחילופין עם חמישייה גבוהה במיוחד. כל קבוצה חייבת להיות גמישה ומגוונת. אפשר ללכת נמוך בחלקים מהמשחק, אפשר ללכת גבוה לפעמים, אבל צריך לדעת מתי להשתמש בכל אחת מהשיטות. זו האמת".

עוד בנושא:
קדם עונה ב-NBA: כוכבי גולדן סטייט ניצחו את הלייקרס, עומרי כספי בלט
ג'יי אר סמית' חתם בקליבלנד לארבע שנים נוספות תמורת 57 מיליון דולר

דריימונד גרין סטפן קרי גולדן סטייט ווריירס. GettyImages
רק איתו זה יכול לעבוד. דריימונד גרין וקרי/GettyImages

גולדן סטייט עצמה ממשיכה לשייט במשחקי ההכנה. הווריירס גברו הלילה (בין שבת לראשון) 107:112 על הלייקרס, במשחק שרובו היה גארבג' טיים. סגנית האלופה פתחה בסערה ועלתה ליתרון 15 עוד ברבע הראשון, וגם קאמבק מאוחר של הלייקרס לא הביא למהפך. קווין דוראנט ממשיך להתאקלם וללמוד את יתר הכוכבים. הלילה הוא קלע 19 נקודות והוסיף חיקוי של סטף קרי כשזרק שלשה והחל לרדת להגנה בזמן שהכדור עדיין באוויר. "זה לא משהו שעבדנו עליו באימונים", התלוצץ סטף בסיום.

אבל עם כל הכבוד לדוראנט, השם הכי מדובר בגולדן סטייט בימים האחרונים הוא פטריק מקו. הרוקי שנבחר בבחירה ה-38 בסיבוב השני של הדראפט האחרון ממשיך לקבל קרדיט מסטיב קר, והלילה הוא ניפק 13 נקודות, 4 ריבאונדים ו-5 אסיסטים ב-34 דקות. "אני יושב על הספסל, רואה את סטף קרי וקווין דוראנט, ואומר לעצמי 'וואו, זה לא יכול להיות'. הלוואי שזה יימשך", אמר הפורוורד האלמוני. גם סטיב קר החמיא ואמר: "הוא לחלוטין שחקן NBA. אני די בטוח שהוא יקבל דקות גם כשהוא תתחיל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
קווין דוראנט, גולדן סטייט ווריירס, מול ברנדון אינגרם, לוס אנג'לס לייקרס. AP
ככה נכנסים לעניינים. דוראנט/AP

* מחמאות גם לעומרי כספי אחרי הניצחון 119:124 של סקרמנטו על וושינגטון. הישראלי הצטיין עם 16 נקודות (7 מ-10 מהשדה, 2 מ-3 מהשלוש) וחיפה על היעדרו של רודי גיי עם דקות מרובות בעמדת הסמול פורוורד. "הוא נתן יופי של משחק. אני מרוצה מהתפוקה שלו ובטוח שהוא ייתן לנו הרבה העונה", אמר המאמן דייב ייגר בסיום. ב'סקרמנטו בי' כתבו ש"כספי היה האקס פקטור של הקינגס והוכיח פעם נוספת שהוא ראוי להרבה דקות".

גם ג'ורדן פארמר נראה כמי שמתחיל לתרום לקינגס. אחרי שקלע 14 נקודות במשחק הקודם, הפעם הוא הסתפק ב-8 וקיבל מחמאות מייגר, שלקח אותו גם בעונה שעברה לממפיס. "לי ולג'ורדן יש היכרות מוקדמת, אני מחזיק ממנו והוא מבין את השיטה שלי", אמר המאמן.

* מילווקי ושיקגו קרובות להשלמת טרייד על מייקל קרטר ווילימס לטוני סנל. הבאקס ניסו להיפטר מהרכז במשך תקופה, ויקבלו כעת את הפורוורד המוכשר של הבולס.

עומרי כספי שחקן סקרמנטו קינגס מול ווילי וורקמן שחקן מכבי חיפה. AP
האקס פקטור. כספי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully