וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמארה סטודמאייר: "אני מחשיב את עצמי כיהודי ונוצרי בו זמנית"

כתב ESPN התלווה לכוכב הפועל ירושלים בימיו הראשונים בבירה ושמע ממנו על הקשר ליהדות ("מרגיש שמצאתי בית"), על העברית שהולכת ומשתפרת ואפילו על הצום ביום הכיפורים. צפו בכתבה

אדריאן הרבשטיין

בווידאו: סטודמאייר מפגין ידע מפתיע בחידון תנ"ך מקוצר

גם בארצות הברית עוסקים בהרחבה בהתאקלמות של אמארה סטודמאייר בירושלים. בין גדוד הצלמים והכתבים הישראלים שסיקרו את משחק הבכורה של כוכב ה-NBA לשעבר בליגת העל בתחילת השבוע היה גם כתב ESPN שצילם כתבת וידאו מיוחדת על הימים הראשונים שלו בעיר הקודש. הכתבה מתחקה אחר הקשר של סטודמאייר ליהדות בכלל ולירושלים בפרט, ועולים ממנה כמה פרטים מעניינים. אחד מהם הוא האופן שבו סטודמאייר מגדיר את עצמו.

"אני יהודי ונוצרי גם יחד. המוצא שלי הוא מארץ ישראל, אני קודם כל שומר מצוות, אבל עדיין זוכר את הימים בהם הייתי נוצרי", לדבריו. סטודמאייר מספר בכתבה כי צם ביום הכיפורים, והוא מצולם מעביר דרשה לילדיו במהלך סעודת שבת. כמו כן, הוא מספר כי החל ללמוד עברית. "כשאני מתהלך ברחובות ירושלים אני מרגיש טהרה, אני מרגיש שלווה פנימית, אני מרגיש שזה הבית שלי", הוא אומר.

עוד בנושא:
סטודמאייר: "חושבים שישראל היא מקום מסוכן, מקווה לשנות את זה"
סטודמאייר על הבכורה בליגת העל: "שאר השחקנים נהנו מההתמקדות בי"

שחקן הפועל ירושלים אמארה סטודמאייר. ברני ארדוב
כבר מרגיש בבית. סטודמאייר/ברני ארדוב

גם אשתו של אמארה מספרת בכתבה על קשרה ליהדות: "המסע הזה הוא יותר מאשר סתם מעבר למדינה אחרת עם כל המשפחה. הייתי אומרת שזה מסע אל עבר השלווה הרוחנית שחיפשנו כל השנים".

בשבוע שעבר פורסם ב'ניו יורק פוסט' ראיון עם סטודמאייר בו טען בין היתר: "אני מרגיש שאני יכול להתנהג כעצמי בישראל", אמר, "אני לא מרגיש כמישהו ששלא שייך כי אני רוצה לחיות חיי קודש. רציתי להיות בירושלים כי זה מקום קדוש. שני ההורים שלי באו מרקע עברי, המשפחה שלי היא בעצם עבריים שהתרחקו מממלכת יהודה".

סטודמאייר סיפר כי הוא רואה את עצמו כחלק מקהילת ה'כושים העבריים', קהילה ששומרת על סגנון חיים מסוים הכולל אכילה טבעונית והימנעות משתיית אלכוהול, אך הוא לא מתכוון להרחיק לכת עד כדי כך. "אני אוהב לשתות ויסקי, אבל אני והמשפחה שלי אוכלים בעיקר אוכל כשר ולעולם לא אוכלים חזיר או צדפות בבית. רק לפני כמה ימים תקענו בשופר לכבוד ראש השנה ותיכף יהיה חג הסוכות. אני ואשתי שוקלים לערוך בת מצווה לבת ה-11 שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully