וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטטיסטיקה חדשה ב-NBA: פיניקס תנתח את הכיפים בין השחקנים

הסאנס יכניסו לשימוש תוכנה חדישה בעקבות מחקר באוניברסיטת ברקלי, בו התגלה כי כמות המחוות הפיזיות בקבוצה עשויה לנבא את מידת הצלחתה. ארל ווטסון: "רק כך נשפר את הדינמיקה הקבוצתית"

עריכה: מרום שפיצר

ניתוחים אנליטיים וסטטיסטיקות מתקדמות הפכו בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד מה-NBA, וככל שהזמן עובר נוספות עוד ועוד קטגוריות סטטיסטיות שונות ומשונות. בעונה הקרובה ייעשה שימוש בסטטיסטיקה יצירתית במיוחד: פיניקס תמדוד ותנתח את מספר הכיפים בין השחקנים במהלך משחקים, מתוך מטרה ללמוד את היחסים בין השחקנים. "אני רציני לחלוטין - השנה ננתח את הנתונים הללו לעומק. זה יעזור לנו לקבל מושג על איך ומה צריך לשפר בדינמיקה שבין השחקנים שלנו", אמר אמש (רביעי) המאמן ארל ווטסון לאתר הרשמי של ה-NBA.

עוד בנושא:
לברון ג'יימס על הטבעת של בלאט: "החלטה של המועדון, כולנו מאחוריה"
המתלוננת במשפט האונס של דרק רוז טוענת: הם אנסו אותי אחד אחרי השני

שחקני פיניקס סאנס טייסון צ'נדלר, אלכס לן. AP
הם כנראה יכולים לשחק יחד. טייסון צ'נדלר ואלכס לן מסתחבקים/AP

הכל החל כשדייצ'ר קלטנר, פרופסור לפסיכולוגיית ספורט באוניברסיטת ברקלי, החליט לדגום בעונה שעברה משחק אחד של כל קבוצה ולנתח באמצעות הכיפים שלהם את היחסים הבינאישיים בקבוצה. במחקר גילה קטלנר כי קבוצות שבהן השחקנים באו במגע יותר מאשר אחרות היו גם קבוצות הגנה טובות יותר, סידרו אחד לשני יותר מצבי קליעה ובאופן כללי שיחקו כדורסל קבוצתי יותר.

לטענתו, מעקב אחרי נתונים של מגע פיזי בין השחקנים, כולל כיפים וחיבוקים, יכול לא רק לשקף את טיב היחסים ביניהם, אלא גם לנבא כיצד הקבוצה תתמודד במצבי לחץ ומשבר, בהם נדרשים חיבור קבוצתי והרמוניה. בפיניקס שמחו לאמץ את הגישה, ולמרות שהם הראשונים בליגה שמשתמשים בה, הם בטוחים כי התוצאות יגיעו בקרוב. "אם לא השנה, אז בטח בשנה הבאה. זה כלי שאנחנו עדיין צריכים ללמוד איך להשתמש בו", אמר ווטסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully