וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לואיס אנריקה: "זה קל מאוד לבקר בדיעבד, אבל אני לא חושב שהייתה לי קריירה רעה"

מאמן ברצלונה התגונן אחרי ההפסד לאקסית: "אם צריך להפסיד, אני שמח שזה מולם". טר סטגן: "לא אשנה את סגנון המשחק שלי בגלל טעות אחת". אינייסטה: "הטעות של טר סטגן לא עלתה לנו בהפסד"

one

בווידאו: תקציר ה-3:4 המשוגע של סלטה ויגו על ברצלונה

ברצלונה קיוותה לנצל אמש (ראשון) את המעידה של ריאל מדריד שסיימה רק ב-1:1 עם אייבר, ולטפס לראש הטבלה בליגה הספרדית, אבל לסלטה ויגו היו תכניות אחרות, והתכולים חגגו בבלאיידוס עם 3:4 בלתי נשכח. קבוצתו הקודמת של לואיס אנריקה, שהנחילה לבארסה תבוסה 4:1 באותו אצטדיון אשתקד, דהרה ל-0:3 מדהים עם שלושה שערים ב-11 דקות עוד במחצית הראשונה, ואחרי ההפסקה ניסיון הקאמבק של הקטלאנים נבלם בדרך להפסד ליגה שני העונה.

עוד בנושא

צפו בתקציר: סלטה ויגו גברה 3:4 על ברצלונה במשחק משוגע
צפו: ריאל מדריד סיימה ב-1:1 עם אייבר, 0:2 לאתלטיקו על ולנסיה
זינדין זידאן מודה: "אנחנו לא במשבר, אבל ברור שמשהו קרה"

שחקן ברצלונה ניימאר. Lalo R. Villar, AP
שוב הסתבכו בגליסיה. ניימאר/AP, Lalo R. Villar

מספרי המשחק

* הפעם האחרונה בה ברצלונה ספגה בליגה שלושה שערים לפני שריקת המחצית היתה מול ויאריאל ב-2007.

* הפעם האחרונה בה ברצלונה הפסידה במשחק בו כבשה שלושה שערים היתה ב-2009 מול אתלטיקו מדריד (4:3).

* סלטה ויגו, בה אימן לואיס אנריקה בעונת 2013/14 לפני שחזר לברצלונה כמאמן, היא הקבוצה שרשמה הכי הרבה ניצחונות מולו כמאמן בארסה מאז מינויו עם לא פחות משלושה.

* אדוארדו בריזו הפך למאמן הראשון שמנצח את לואיס אנריקה פעמיים כמאמן ברצלונה.

* אחרי שבעה מחזורים בספרד, לבארסה יש רק 13 נקודות - הסכום הנמוך ביותר שלהם בשלב הזה של העונה מאז עונת 2005/06.

* ג'רארד פיקה כבש את הצמד הראשון שלו במדי ברצלונה.

* מאז הגעתו של לואיס אנריקה לקאמפ נואו בעונת 2014/15 פיקה כבש 14 שערים - יותר מכל שחקן הגנה אחר בספרד בפרק הזמן הזה.

* אנדרס אינייסטה רשם את משחקו ה-600 במדי ברצלונה. הוא גם עקף את קרלס פויול עם 393 משחקי ליגה בשורות הקטלאנים, והוא שני כעת בקטגוריה הזו רק לצ'אבי, שניצב על 505.

seperator

"אם יש קבוצה שיכולה לפגוע בנו, זו סלטה", ניתח לואיס אנריקה את ההפסד. "ואם אני צריך להפסיד ליריבה עדיפה, אני שמח שזו היא. אין לי הרבה דברים חיוביים שאני יכול לקחת מהמשחק הזה, פתחנו אותו טוב אבל מהדקה ה-15 התחלנו להפסיד בקרבות אישיים, לא היינו מדוייקים במעבר, לא שלטנו במשחק ולא היו לנו שטף ותנועה. בהמשך חזרנו איכשהו למשחק, אבל השער הרביעי שלהם חיסל את התקווה שלנו. למרות כל ההזדמנויות שהיו לנו להשוות, אני לא יכול לצאת מרוצה".

כשנשאל על ההרכב שהציב בהיעדרו של מסי הפצוע, שכלל את ראפיניה, אנדרה גומש וארדה טוראן, ענה לואיס אנריקה: "אני לא מתחרט שבחרתי בהרכב הזה. אני המאמן, ולכן זה התפקיד שלי לקבל את ההחלטות לפני המשחק. זה די פשוט להעביר ביקורת אחרי שדברים משתבשים. אבל אני לא חושב שהייתה לי קריירה רעה... אני אחראי לרוטציות בהרכב, אז אני צריך לקחת אחריות".

על הטעות הגדולה של מארק אנדרה טר סטגן, שקיבל כדור בדקה ה-77 ובעט אותו היישר על הראש של פבלו הרננדס, ומשם פנימה בדרך לשער הרביעי של סלטה, אמר המאמן: "עמדת השוער היא קריטית לסגנון המשחק שלנו, ושוער שמשחק בברצלונה חייב לקחת סיכונים. אני לא אנתח כאן טעויות אישיות, אבל עכשיו זה קל לבקר ולהגיד שאולי השוערים שלנו צריכים לשחק פחות מסוכן, אבל בדיעבד הכל קל. אני בטוח שהיו פתרונות קלים יותר לסיטואציה הזו, אבל אני האשם העיקר במה שקרה היום על המגרש, לא טר סטגן".

מאמן ברצלונה לואיס אנריקה. רויטרס
מסיר את האחריות מהשוער שלו. לואיס אנריקה/רויטרס

טר סטגן עצמו אמר בסיום: "זו אשמתי, אני מצטער. אם לא הייתי מקבל את ההחלטה הזו, היינו יכולים לנצח. אבל למרות זאת, אני לא אשנה את סגנון המשחק שלי בגלל משהו שקרה פעם אחת. היתה לנו הזדמנות לחזור למשחק, אבל קשה מאוד לקבל את ההפסד הזה. עכשיו אנחנו צריכים להתרומם ולהמשיך הלאה, לעבוד קשה ולהמשיך באותה הדרך".

אנדרס אינייסטה, שנכנס במחצית והיה שותף לניסיון הקאמבק, אמר: "הטעות של טר סטגן לא השפיעה על התוצאה של המשחק. מה שעלה לנו ביוקר היה לספוג שלושה שערים במחצית הראשונה. זה הפסד כואב כי היינו יכולים לעלות למקום הראשון בטבלה, אבל סלטה תמיד מענישה אותנו אם אנחנו לא מציגים את היכולת הרגילה שלנו". על העובדה שרשם את משחקו ה-600 במדי ברצלונה אמר אינייסטה: "זו הרגשה מרירה-מתוקה כי הפסדנו. הייתי מרגיש הרבה יותר טוב להגיע לציון הדרך הזה עם ניצחון...".

מארק אנדרה טר סטגן שוער ברצלונה. GettyImages
"זו אשמתי, אני מצטער". מארק אנדרה טר סטגן/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully