וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוכנים ומזומנים: נסיקת המחירים של כוכבי הכדורגל הישראלי

29.9.2016 / 14:00

סקאוטים מטריפים את וואקמה, סוכנים מטרידים את אוגו, בסין קורצים לבן חיים. בחסות הבמה שקיבלו באירופה, שלושת "שוברי השוויון" של הכדורגל הישראלי עלולים לשגע את השוק. האם שיא השכר של זהבי יישבר ממש בקרוב? בלוג הליגה האירופית של אופיר סער

צילום: בני בן סימון, עריכה: מרום שפיצר

בקיץ האחרון, קצת לפני שהתקבלה החלטת הבורר חנוך קינן בנוגע לעומר אצילי, ארבו מכבי תל אביב, הפועל באר שבע ומכבי חיפה לקשר הכישרוני. הערכת המצב הייתה כי הבורר לא ישחרר את קשר בית"ר ולאחר מכן יחל סוג של מכרז בו מי שתציע את הסכום הכי גבוה תזכה.

הראשון ששוחח עם טביב היה ג'ורדי קרויף, שהציע לבעלי בית"ר 1.5 מיליון יורו ושני שחקנים. לאחר מכן יעקב שחר נכנס לתמונה, אך טביב אמר לו שגם על שלושה מיליון יורו אין מה לדבר. אחרון אבל אולי הכי סימפטי מבין השלושה היה אלי ברקת, בעלה של אלונה, ששוחח עם טביב ארוכות, סיפר כמה רעייתו מחזיקה מאצילי ורוצה לראות אותו אצלה. ההערכה בקרב המועדונים הייתה כי אם טביב יזכה בבוררות ויסכים למכור את השחקן, תג המחיר שלו יגיע לסכום של מעל לשני מיליון יורו, אותו תשלם אחת מהשלוש.

אצילי, כאמור, עבר לספרד, וכפי שאפשר לראות במשחקים האחרונים – צפויה לו תקופת התאקלמות לא פשוטה. אבל כאשר שמים לב לאלו סכומים המחיר שלו יכול היה להגיע, קשה שלא לתהות לקראת איזה מחירון שחקנים חדש אנחנו צועדים. בטח כשכל כך הרבה שחקנים טובים מהליגה הישראלית נחשפים לאירופה דרך הליגה האירופית. מבחינת זרים שניתן להביא מבחוץ ועושים את ההבדל, ג'ורדי קרויף כבר אמר את דברו עם 3.5 מיליון יורו עבור קיארטנסון. אבל סביר להניח שזה לא ייעצר שם.

מבחינת מכבי תל אביב והפועל באר שבע, נמצאים כיום שלושה שחקנים שבינואר הקרוב או בסוף השנה אמורים לקבל הצעות מאוד אטרקטיביות - טל בן חיים, טוני וואקמה וג'ון אוגו. בבן חיים יש עניין כבר שנתיים, אך הוא עדיין בשלב בו הוא מנצל זאת כל פעם מחדש כדי לשדרג את שכרו. אחרי ההצגות מול אולימפיאקוס ואינטר, טוני וואקמה הוא סחורה חמה ויהיה לו ביקוש גבוה בינואר או בסוף העונה. וגם אוגו, אפרופו המשחק נגד סאות'המפטון הערב (20.00, ספורט1), מכוון לפרמיירליג.

20:00, ספורט 1: הפועל באר שבע מארחת את סאות'המפטון
22:00, ספורט 5: מכבי תל אביב מתארחת אצל דאנדוק
"קרב נשי היסטורי בטרנר": המפגש המרגש של אלונה ברקת
כוננות סאות'המפטון: 20 שנה ל-3:6 הגדול של הסיינטס על יונייטד

שחקן גרנאדה, עומר אצילי. GettyImages
זאת הייתה רק ההתחלה. אצילי/GettyImages
נמני: "גם בינואר הסיכויים שיקרו דברים הם לא גבוהים כי לבאר שבע יש את המטרות שלה. סביר להניח שרק בתום העונה כל האופציות הרציניות באמת יהיו רלוונטיות"

שלושת השחקנים הללו צפויים להיקלע למלכודת הדבש בחלון ההעברות או בחלונות הקרובים. בעקבות הסיטואציה בה כמות השחקנים שוברי השוויון בכדורגל הישראלי כל כך נמוכה. מכבי תל אביב ובאר שבע יעשו הכל כדי להשאירם בישראל, גם במחיר של שכר בסכומים שלא היינו רגילים אליהם בכדורגל הישראלי. אם עד לפני שנה היה ערן זהבי אחד שהרוויח מיליון יורו לעונה, כדי להשאיר כל אחד מהשלושה מיטש גולדהאר ואלונה ברקת יצטרכו לפתוח את הכיס. הם מתחילים להבין כי השכר הזה אט אט יהפוך להיות שגרתי עבור שחקנים שוברי שוויון בכדורגל הישראלי, בדיוק כפי שג'ורדי קרויף צירף את סקאריונה בשכר של 2.5 מיליון יורו לשנתיים או הציע לעומר אצילי קרוב לשלושה מיליון יורו לארבע שנים.

הפועל באר שבע רכשה את טוני וואקמה מהפועל רעננה בסכום משוער של כ-500 אלף דולר בקיץ שעבר. היום וואקמה הוא אולי השחקן המשמעותי ביותר בכדורגל הישראלי. אם הפועל באר שבע הייתה מוכנה למכור את וואקמה לקבוצה בארץ, היא הייתה יכולה לקבל בקלות עבור הניגרי בן ה-27 סכום שמתקרב לשני מיליון יורו ממכבי תל אביב או מכבי חיפה. באר שבע כמובן לא רוצה ונראה כי תעשה הכל כדי שוואקמה יוותר על האופציות מאירופה גם בינואר או בקיץ הבא, אבל הנקודה ברורה.

ההצעות מגיעות לוואקמה גם בדרכים לא שגרתיות. אחרי אחד המשחקים של באר שבע באירופה פנה אליו סקאוט הולנדי ששהה בארץ, אך וואקמה הפנה אותו לאבי נמני. נמני הבהיר כי בשלב זה אין על מה לדבר. כמה ימים לאחר מכן וואקמה שהה במסעדה בבאר שבע, אותו הסקאוט עם איש קשר ישראלי הגיע "במקרה" למקום וניסה לפתות אותו שוב. וואקמה סירב בנימוס ושוב הפנה אותו לנמני. וואקמה עבר מקרים דומים אינספור פעמים, בדיוק כמו ג'ון אוגו. השניים כבר מתבדחים על חשבון האנשים שמנסים לפתות אותם. לעתים הם אפילו מחקים אותם. רק שבקרוב זה עלול להפוך לשיחות רציניות.

סוכנו של וואקמה, אבי נמני, מסביר: "ידוע שבמצבים כאלה משגעים לשחקנים את הראש, אבל אנחנו עובדים בצורה שונה. קודם כל צריך לכבד את המועדון שאתה עובד איתו, מקום בו השחקן עשה התקדמות. בסוף העונה זה משהו אחד ובמהלכה זה משהו אחר. כאשר אנחנו יודעים שבאר שבע לא מעוניינת לשחרר כי יש לה מאבקים בארץ ובאירופה, אנחנו לא מתעסקים בזה. גם בינואר הסיכויים שיקרו דברים הם לא גבוהים כי לבאר שבע יש את המטרות שלה. סביר להניח שרק בתום העונה כל האופציות הרציניות באמת יהיו רלוונטיות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקן הפועל באר שבע, אנתוני וואקמה. ברני ארדוב
ההצעות זורמות בלי הפסקה. וואקמה/ברני ארדוב
בבאר שבע מספרים שאוגו מדבר אחרת לקראת סאות'המפטון. השבוע באימון הוא נשמע אומר: "אינטר בסאן סירו זה משהו גדול, אבל לנצח קבוצה מהפרמיירליג זה הרבה יותר גדול"

ג'ון אוגו זה סיפור אחר לגמרי. הניגרי אף פעם לא החלטי בנוגע למטרות שלו. הוא יורה לכל הכיוונים. גם בישראל. הוא התחיל עם קובי סגל כסוכן, למשל, הלך איתו לבוררות, עבר לנמני, דילג לשני סוכנים שונים בחו"ל ולא ברור אם הם האחרונים. לאורך השנים שלו בבלגיה ובפורטוגל הוא הספיק לעבוד ולהסתכסך עם כל כך הרבה סוכנים, שהוא הפך לכמעט מוקצה. הסוכן הפורטוגלי סרג'יו ליאו סיפר לוואלה! ספורט כי "הריצו עליו בדיחות. אמרו עליו שהוא עובד עם ארבעה סוכנים ומסתבך עם עשרה".

בינואר או בתום העונה הנוכחית, כשהוא כבר בן 28, אוגו ירצה להגשים את החלום. אם לא פרמיירליג, אז לפחות ליגה בכירה אחרת. אם זה לא יקרה, הוא יכוון לחוזה הגדול של הקריירה, היכן שלא יהיה. באר שבע קיבלה אותו שחקן חופשי והיום הוא היתרון הכי גדול שלה במרכז השדה. גם כשמדברים על מכירה אפשרית בשני מיליון יורו, זה לא מלהיב את אלונה ברקת. היא יודעת היטב שקשה למצוא שחקן זר ברמתו של אוגו, ואם אפשר למצוא, ככל הנראה צריך לשלם עליו כמה מיליוני יורו, בדיוק כמו במקרה של ג'ורדי קרויף וקיארטנסון.

איפשהו בקיץ אוגו הבין שהבעיות בברך הן משהו שהוא יצטרך לחיות איתו. שחיים עם בעיות כאלה. לא בטוח שיוכל לעמוד בעומסים של הפרמיירליג או אפילו בדיקות רפואיות. מצד אחד זה גרם לקשר הניגרי להיות עם רגליים על הקרקע ולהעריך את מה שיש לו בבאר שבע. מנגד, הוא עדיין מפנטז. שחקנים בבאר שבע סיפרו כי הוא מדבר אחרת לקראת סאות'המפטון, והשבוע באימון הוא נשמע אומר כי "אינטר בסאן סירו זה משהו גדול, אבל לנצח קבוצה מהפרמיירליג זה הרבה יותר גדול". אחד השחקנים אף הגדיר זאת ואמר: "מזהים אצלו התרגשות מסויימת, זה מסוג המשחקים שאו שאתה נותן את המשחק הכי טוב שלך או שהרבה דברים לא מסתדרים לך".

טל בן חיים שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
האופציה הסינית רלוונטית מתמיד. בן חיים/ברני ארדוב

טל בן חיים הוא סיפור בפני עצמו. עם המספרים שהוא רושם עד כה בעונה הנוכחית נראה שהצטרפות לערן זהבי בסין עם חוזה חלומי הופכת למאוד רלוונטית. אם לא, בינואר או בסוף העונה מכבי תל אביב תגיע איתו לעוד צומת דרכים - להעלות את שכרו לכמיליון יורו נטו (עלות מעביד לשכר כזה היא מעל 9 מיליון שקל) או לתת לו את האפשרות להמשיך הלאה. בכל מקרה מכבי תל אביב לא מוכנה לוותר עליו בפחות מ-5 מיליון יורו, סכום שעשוי לגדול אם יחתום על חוזה חדש.

בתוך כל זה, אם השחקנים הבודדים שעושים את ההבדל בכדורגל הישראלי יעזבו את ליגת העל, היא תקבל מכה לא פשוטה ובתור חובבי הכדורגל הישראלי נקווה שימצאו הפתרונות להשאיר אותם.

וידאר קיארטנסון, שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
קצב של שער למשחק. קיארטנסון/ברני ארדוב

השאלות החשובות לקראת משחקי הערב

1. טראומת זניט הסתיימה ברמת הליגה. האם הערב היא תסתיים גם באירופה?

2. האם האפקט של אצטדיון טרנר יהיה כל כך חזק גם בשלב הבתים?

3. יפתח, יעלה בתור מחליף - האם נמשיך ליהנות מהיכולת המצוינת של מאור בוזגלו בשנת החוזה?

4. שער למשחק של קיארטנסון זה משהו שהפך לשגרה. מהיום זה יהפוך לשגרה גם בשלב הבתים?

5. האם השיפור בהגנת מכבי תל אביב יימשך גם בשלב הבתים בליגה האירופית?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully