וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלרדייס לא לבד: קדנציות האימון הכי קצרות ומוזרות בכדורגל העולמי

ביילסה החזיק יומיים בלאציו, גאסקוין "שתה כל יום" ועזב את קטרינג אחרי קצת יותר מחודש, בריאן קלאף האגדי לא שרד בלידס, סטיב קופל פישל פעמיים ומי אימן למשך 10 דקות בלבד?

רויטרס

סם אלרדייס החזיק 67 יום בלבד כמאמן נבחרת אנגליה לפני שפוטר אמש (שלישי) בסיום סערה ספורטיבית גדולה. הפארסה המביכה גרמה ל"דיילי מייל" להיזכר בקדנציות האימון הקצרות והמוזרות ביותר שנרשמו בכדורגל העולמי. הנה חלק מהדוגמאות:

סטיב קופל (33 יום במנצ'סטר סיטי ב-1996, ארבעה חודשים בבריסטול סיטי ב-2010)

"אני חיה שנוהגת להשתקע איפה שהיא נמצאת", אמר כשהוצג בסיטי באמצע שנות התשעים. 33 יום ושישה משחקים לאחר מכן, אמר שהוא לא מסוגל לעמוד בלחץ והתפטר. באפריל 2010 מונה למאמן בריסטול סיטי אך התפטר ארבעה חודשים לאחר מכן בטענה שהוא מתכוון לפרוש מהענף. לאחר מכן עבר גם בקרולי טאון ופורטסמות', וכיום הוא מאמן את קרלה בלסטרס מהליגה ההודית.

עוד בנושא:

סם אלרדייס: "טעות מטופשת בשיקול דעת, עזרתי למכר ותיק. מתנצל"
טל בן חיים ובלסינג קאקו: התחקיר על סם אלרדייס לפני 10 שנים
שירר: "אנגליה הגיעה לשפל חדש". פרדיננד: "כולם צוחקים עלינו"

המאמן האנגלי סטיב קופל. GettyImages
לא ממש נוהג להשתקע. קופל/GettyImages

בריאן קלאף (44 יום בלידס ב-1974)

המנג'ר האגדי השניא את עצמו על כוכבי קבוצת הפאר ששלטה בליגה האנגלית בסוף שנות השישים ובתחילת שנות השבעים ועזב אחרי ניצחון אחד בשישה משחקים. "לא ידעתי כמה שנאה מחכה לי באלנד רואוד", כתב באוטוביוגרפיה הראשונה שלו.

לירוי רוסניור (10 דקות בטורקי ב-2007)

כן, קראתם נכון, מדובר בקדנציית האימון הקצרה בהיסטוריה. שחקן העבר קיבל את התפקיד ב-17 במאי אך על פי דיווחים פוטר בחלוף עשר דקות בלבד, כשהמועדון החליף בעלים ובחר להחליף גם מאמן. את מקומו תפס פול באקל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
המאמן האנגלי לירוי רוסניור. GettyImages
מקומו חרוט בדפי ההיסטוריה. רוסניור/GettyImages

פול גאסקוין (39 יום בקטרינג ב-2005)

שחקן העבר האגדי שחווה אינספור עליות ומורדות בקריירת המשחק שלו קיווה לפתוח דף חדש ולפצוח בקריירת אימון. אלא שלאחר שקנה לשחקנים פיצות אחרי משחקים ו"שתה אלכוהול מדי יום", כך על פי הבעלים, סיים את תפקידו בטרם עת, כפי שרוב העיתונאים האנגלים חזו.

מארסלו ביילה (יומיים בלאציו ב-2016)

לחובבי הכדורגל העולמי היו ציפיות גבוהות כשאחד המאמנים המיוחדים בתבל קיבל את הג'וב בתחילת הקיץ. אלא שביילסה, שמונה ב-6 ביולי, התפטר ב-8 ביולי, לאחר חילוקי דעות קשים עם ההנהלה, שלטענתו לא עמדה בהבטחה ולא חיזקה את הסגל. אותה הנהלה, אגב, תבעה אותו על הפרת חוזה, ודרשה פיצויים בסך 50 מיליון יורו.

פול גאסקוין כמאמן קטרינג. GettyImages
אף אחד לא הופתע. גאזה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully