וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אברהם פאס: "הגשמנו את המטרה: להרוס למכבי את האליפות"

20.9.2016 / 14:40

הבלם שנופף לצהובים להוציא את הכדור בחצי הגמר ("זה לא ספורט. זהבי ומיכה אשמים בדיוק כמו בן חיים"), יודע שבמצבה של סכנין, יהיה לה קשה להפריע: "הפוליטיקה פה לא נכונה. לא צריך לחכות ליולי כדי לשבת עם שחקנים חשובים. רק בגלל רוני לוי אני לא במכבי חיפה". ראיון

one

בווידאו: תקציר המשחק שהדליק את האווירה בין מכבי ת"א לסכנין

ב-21 באפריל פגשה בני סכנין את מכבי תל אביב באצטדיון העירוני בחיפה במסגרת חצי גמר גביע המדינה. המפגש שהיה אמור להיות רגוע וקל עבור הצהובים כחולים הפך לאחד מהמשחקים הזכורים ביותר מהעונה שעברה, לאו דווקא בגלל הביצועים. סכנין הפגינה יכולת מצוינת ועלתה ל-0:1 בדקה ה-27 אלא שאז, בדקה ה-27, בעוד עלי עוסמאן שרוע על הדשא, מכבי תל אביב המשיכה לשחק, בניצוחו של טל בן חיים, וכבשה את השוויון. אברהם פאס נופף בתנועות חדות לשחקני האלופה דאז לעצור את המשחק, אך לשווא, והסוף כבר ידוע. "אמרתי להם - תפסיקו לשחק, תפסיקו, יש לנו שחקן פצוע, אבל לא היה להם אכפת והם המשיכו. עבורי זה לא ספורט ובגלל זה התחילו כל הבעיות גם במשחק אחרי", מסביר היום פאס בראיון מיוחד לוואלה! ספורט.

בלם סכנין אף מפתיע ובניגוד לאנשי סכנין והפרשנים שהאשימו את בן חיים במעשה המלוכלך, הוא קובע כי החלוץ היה רק חלק קטן במכונה: "זה לא רק טל בן חיים, הוא התחיל משהו, אבל מיכה וזהבי המשיכו אז הם אשמים לא פחות".

בחלוף מספר ימים נפגשו הקבוצות פעם נוספת, הפעם בדוחא במסגרת הליגה, במשחק שהסתיים עם דחיפה של פרדראג ראיקוביץ' את יוסי אבוקסיס, ובמהומת אלוהים. מחר (רביעי, 21:00, ספורט5), לראשונה מאז המפגש ההוא, ישובו הקבוצות ל"זירת הפשע" בסכנין ורגע לפני שזה קורה, התפנה פאס לדבר על אותם אירועים, על הקריירה בארץ ועל ז'אורז'יניו. ויש גם מסר ברור להנהלת סכנין.

עוד בנושא

מגיע למכבי חיפה: חמי אוזן סוגר מחזור עם הרוח החדשה של הירוקים
אוהדי מכבי תל אביב זועמים על תביעת מדליקי האבוקות: "פה לא איראן"
ממורמרים ראשונים בבאר שבע: האתגרים החדשים של ברק בכר

אברהם פאס שחקן בני סכנין (ימין) מול אורלנדו סה שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
לא שוכחים. אברהם פאס/ברני ארדוב
"היתה הרגשה שאנחנו צריכים להרוס למכבי תל אביב את האליפות. ידענו שהם באים לשחק כאן על התואר והרגשנו לא טוב בגלל מה שקרה במשחק לפני אז הגשמנו את המטרה שלנו"

אברהם, מחר תפגוש את מכבי תל אביב בפעם הראשונה מאז המשחק המפורסם ההוא. זה משחק מיוחד עבורך?

"בשבילי זה לא משחק גדול או מיוחד. אני חושב שסכנין צריכה לשחק זהה נגד מכבי תל אביב ונגד מכבי פתח תקווה. הפערים בינינו גדולים ואנחנו צריכים להשתפר כדי להתמודד איתם אחרת יהיה קשה".

האירועים משני המשחקים האחרונים נגדם ישפיעו?

"יש כאן קבוצה חדשה, אני לא חושב".

בוא נחזור לאירועים משני המשחקים ההם. הופתעת?

"הופתעתי מאוד מכל האירועים האלה. אם לא המהלך של מכבי תל אביב, לא היו בעיות בכלל בשני המשחקים".

במשחק שאחרי היתה תחושה שאתם באים רק כדי לקלקל למכבי.

"היתה הרגשה שאנחנו צריכים להרוס למכבי תל אביב את האליפות. ידענו שהם באים לשחק כאן על התואר והרגשנו לא טוב בגלל מה שקרה במשחק לפני אז הגשמנו את המטרה שלנו. שיחקנו בשביל זה".

מחר יהיו בעיות?

"אני לא חושב. אני סומך על האוהדים שלנו שיהיו בסדר. הקבוצה שלנו לא במומנטום טוב ואנחנו צריכים להתמקד בזה".

אם יהיה שחקן שלהם יהיה שרוע על הדשא, תוציאו את הכדור החוצה?

"אם הכדור יהיה אצלי אני אוציא ואם הוא יהיה אצל שחקנים אחרים אני אצעק להם להוציא. זה הספורט".

טל בן חיים שחקן מכבי תל אביב מול שחקני בני סכנין. יוסי ציפקיס
לא האשם הבלעדי. בן חיים מול סכנין/יוסי ציפקיס
"הפוליטיקה הפנימית בסכנין לא נכונה. ההנהלה לא צריכה לחכות ליוני או ליולי כדי לשבת עם שחקנים חשובים מאוד ולסגור איתם חוזה לעוד עונה"

ללא קשר למשחק מחר, בשנים האחרונות ביסס פאס את מעמדו כאחד הבלמים הזרים היותר איכותיים בליגה אך מלבד חצי עונה במכבי חיפה הוא לא הצליח לתרגם זאת למעבר לקבוצה גדולה יותר. לפי הפרשנים גילו המתגבר היה הסיבה העיקרית לכך, אולם הבלם מספק סיבות אחרות לגמרי.

זו העונה הרביעית שלך בישראל. האמנת שתהיה פה כל כך הרבה זמן?

(צוחק) "לא, לא. הגעתי וחתמתי לעונה אחת בסכנין אבל הרגשתי טוב במדינה ואהבתי את ישראל ואת הקבוצה ונשארתי. אני שמח שהגעתי לכאן".

למרות עונות טובות בסכנין וגם חצי עונה טובה במכבי חיפה, לא ראינו שהגדולות רודפות אחריך. זה מאכזב אותך?

"לא. אני יודע שאני נותן עונות טובות אבל המאמנים בישראל עושים כל עונה שינויים והחתמות של זרים ואני לא הייתי בתוכניות".

הם פוחדים מהגיל שלך?

"אני לא יודע. העובדה היא שבשלוש העונות האחרונות שיחקתי כמעט בכל המשחקים, אני מהשחקנים עם מספר ההופעות הגבוה ביותר. הגיל שלי מבחינתי הוא מספר בלבד בתעודת זהות. זה לא באמת הגיל שלי מבחינת מנטליות, מוטיבציה וכושר גופני".

אם היית בן 30 היית באחת הגדולות?

"בשנים האלה לא הייתי יכול להיות בליגה הישראלית כי הייתי בליגה הראשונה בספרד".

למה שחקנים לא נשארים בסכנין?

"אני חושב שהפוליטיקה הפנימית לא נכונה. ההנהלה לא צריכה לחכות ליוני או ליולי כדי לשבת עם שחקנים חשובים מאוד ולסגור איתם חוזה לעוד עונה. כבר בפברואר צריכים לסגור את השחקנים החשובים ולשמור אותם בקבוצה".

אתה עדיין נשאר כל עונה.

"אחרי העונה הראשונה חתמתי לשתי עונות. בקיץ האחרון היו לי הצעות אבל אם אעזוב את סכנין זה יהיה רק לקבוצה גדולה, אז ההצעות לא היו מספיקות בשבילי".

כשאתה רואה את מכבי חיפה ואת הדיבורים על מרכז הגנה חלש אתה חושב שהם טעו שלא השאירו אותך?

"אני לא אוהב לדבר על עצמי. יש שם שחקנים טובים ואיכותיים. אני יודע רק שהקבוצה אמרה לי כמה פעמים שאשאר שם גם בעונה שאחרי אבל האחריות על זה שאני לא שם היא רק של רוני לוי. הוא הדיח אותי, את מיצ'ל ואת רובן ראיוס ובכלל החליף הרבה שחקנים. הוא בא ושינה שישים אחוז מהקבוצה. בוודאות אני יכול להגיד שבגללו אני לא במכבי חיפה. אם הוא טעה או לא רק הזמן יכריע".

אברהם פאס מכבי חיפה. ברני ארדוב
"אמרו לי כמה פעמים שאשאר במכבי חיפה". פאס/ברני ארדוב
"כרגע אנחנו בלי ביטחון ואנחנו חייבים להחזיר אותו במהרה. אנחנו צריכים לנצל מומנטומים במשחק ועד עכשיו לא עשינו כלום"

בתור אחד שהיה שם, ז'אורז'יניו היה עוזר למכבי חיפה?

"זו קבוצה שונה לחלוטין מסכנין. יש הרבה שחקנים שמגיעים ולא מצליחים. צריך להיות לך מנטליות חזקה, אופי טוב ומקצוענות כדי להצליח במועדון כמו מכבי חיפה".

ועבור סכנין זה היה קריטי שהוא יישאר?

"אני לא יודע למה העסקה לא נסגרה. שמעתי שמכבי חיפה רצתה להביא שחקנים וכסף עבורו. אם ז'אורז'יניו רצה כל כך לעזוב והיה אפשר לסגור הסכם עם שחקנים טובים שיגיעו וכסף, אני לא יודע למה סכנין לא סגרה את העסקה. עכשיו לא פשוט עבורו להישאר, אבל אני לא יודע מה באמת היה שם. אני מקווה שהוא ימשיך לעזור לנו".

נדמה שבכל עונה אתם מסיימים בצורה חיובית אבל מתחילים את זו שאחריה בצורה חלשה מאוד. מה קורה לכם בפתיחת העונה?

"בכל עונה ובכל קיץ אנחנו מחליפים 6-7-8 שחקנים, ואז צריך זמן כדי להתחבר כקבוצה".

תהיו בפלייאוף העליון?

"זו לא המטרה. אנחנו צריכים להילחם על ההישארות שלנו בליגה. לחשוב כל משחק על המשחק הספציפי. כרגע אנחנו בלי ביטחון ואנחנו חייבים להחזיר אותו במהרה. אנחנו צריכים לנצל מומנטומים במשחק ועד עכשיו לא עשינו כלום אז לא צריך לדבר רחוק כל כך".

אפשר להגיד שאחרי שבית המשפט בספרד הכריע שאתה לא אשם במכירת משחקים, הפרשה הזו מאחוריך?

"הם אמרו את זה ולא היו שום הוכחות. הייתי כמובן שמח, מהרגע הראשון ידעתי שלא עשיתי כלום ולא הבנתי למה המאמן אמר דברים כאלה. יכולתי להישאר בספרד, זה לא פגע בי, אבל ההצעה מסכנין הייתה יותר טובה מהחוזה שהיה לי בסאבדל ורציתי אחרי 8 שנים בליגה השנייה בספרד ושלוש שנים בליגה הראשונה לשחק מחוץ למדינה".

קשר בני סכנין ז'אורז'יניו. אדריאן הרבשטיין
"לא יודע למה העסקה שלו לא נסגרה". ז'אורז'יניו/אדריאן הרבשטיין

זו עונת הפרישה שלך?

"אני עוד לא יודע, עוד מוקדם. מבחינת כושר אני בטוח שאני יכול להמשיך שנתיים או שלוש נוספות אבל מבחינת המשפחה אולי זו תהיה העונה האחרונה בישראל. נצטרך להחליט ביחד, אבל אולי אשאר כי אני מאוד אוהב את המדינה".

תאמן אחרי הפרישה?

"זה התכנון שלי".

אז אולי תהיה המאמן הזר הראשון של סכנין.

(צוחק) "אולי, אבל כרגע זה בטח לא מעסיק אותי. יש מאמן ואני שחקן ורוצה להמשיך כשחקן. בזה אני מתמקד".

אברהם פאס שחקן בני סכנין. יוסי ציפקיס
עדיין לא חושב על היום שאחרי. פאס/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully