וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחנאות בהפועל חיפה: המאמן, הבעלים ומה שביניהם

12.9.2016 / 11:28

חילופי האשמות בגין שחרור שחקנים, מחנאות בין עובדים, בעיות סוכנים, פתרונות בשיחות סקייפ וסעיף אחד בחוזה שמאיים כל העת על פרידה. מה גורם לבלאגן החדש בהפועל חיפה? התמונה המלאה, מאחורי הקלעים

יואב כץ בעלי הפועל חיפה. קובי אליהו
עוד עונה עוברת, והבעיות מאחורי הקלעים נמשכות. כץ/קובי אליהו

בהפועל חיפה מנסים להוריד את מפלס הלחץ בקבוצה, אך נראה כי כל עוד המתיחות בין ההנהלה לצוות המקצועי נמשכת, יהיה קשה לקבוצה לתפקד, והמצב במועדון עשוי להביא לסיום ההתקשרות בין הבעלים יואב כץ למאמן אלי כהן בשבועות הקרובים. אתמול, כזכור, אלי כהן לא העביר את אימון הקבוצה ונתן את השרביט למאיר בן מרגי. הסיבה לכך הייתה שיחה אישית שקיים המאמן עם השוער פיט פלטהאוזן בעקבות השער המביך שספג מול הפועל כפר סבא. בקבוצה היה מי שקשר את זה לאווירה הרעה הכללית, ובקרב עובדי המועדון לא חסכו מאיתנו את האמת שהובילה למצב העגום.

עוד בנושא

אלי כהן לא העביר את אימון הפועל חיפה, שוחח עם פלטהאוזן
מתיחות קשה בין יואב כץ ואלי כהן, חילופי האשמות בשל שחרור אלבז
אלי כהן: "מזמן הפסקתי להבין מה גורם לקריאות נגדי"

מאמן הפועל חיפה אלי כהן מאוכזב. אדריאן הרבשטיין
"ביקש העלאה של 3,000 שקל. הבטיחו לו שהעניין יסתדר, אבל הוא הבין שמשחקים איתו". כהן/אדריאן הרבשטיין

אז מה קורה באמת מאחורי הקלעים בהפועל חיפה? הנתק בין דורון אוסידון לאלי כהן נמשך זמן רב, אבל במועדון מבינים שאוסידון, כנציגו של כץ, הוא רק מראה למתיחות החריפה בין הבעלים למאמן. "הבעיה היא שיש כאן עוד אנשים במערכת כמו רון פלדהיים וגל כהן, שלא אוהבים לחיות בתוך הרעש הזה ובאים לעבוד, אבל אנשים מושכים בחוטים כדי שיהיו בצד שלהם. במקום להתעסק בכדורגל, מתעסקים כאן בשטויות", הסביר אחד מנציגי השחקנים עמם שוחחנו אתמול. "האווירה הרעה במועדון הזה מחלחלת מלמעלה. לא יכול להיות שמאמן ובעלים יהיו מסוכסכים ברמה כזאת. יש כאן מחנות, הם חושבים שאנחנו לא שומעים או לא מודעים למצב, אבל בחדר ההלבשה כל הזמן מדברים על זה", הסביר. שחקן אחר הוסיף: "לפעמים אתה לא יודע עם מי לדבר, כל אחד במועדון תופס צד. הבעיה היא שגם כשאתה לא מדבר ועובד קשה, זה מחלחל גם אליך, גם אם אתה מנסה להתחמק מזה".

זו האווירה הכללית במועדון, והפרטים שהובילו אליה מעט מורכבים. חלק מאנשי המועדון סבורים שאם כץ היה רוצה שכהן יישאר במערכת, הוא היה מגבה אותו בהודעת תמיכה לנוכח הקללות הבלתי פוסקות מצד הקהל, שלאחרונה מגדף את המאמן עוד לפני שהמשחק מתחיל. בצד של כץ טוענים כי המתיחות החלה בחלון ההעברות, כשכהן סירב להחתים שחקנים שכץ הציע לו וההידרדרות המקצועית שמגיעה על רקע אי החתמת השחקנים הבכירים היא שהובילה למצב המקצועי שבעקבותיו ספג את הקללות. בשיחות סגורות טען כהן כי הוא יודע מי הציע את השחקנים ורמז כנראה על אוסידון כמי שמשך בחוטים.

"אוסידון חבר של זגורי, של תמוז, של מיטרוביץ' אבל הוא לא הציע אותם", גוננו אתמול בהנהלה על נציג הבעלים, עוד לפני שנקבנו בשמות השחקנים. בשיחה עם כץ טען כהן כי הוא לא זקוק לשחקנים הללו מבחינה מקצועית, אבל כץ חשד שמדובר בסיבה אחרת וגם דיווח עליה לאוסידון. בינתיים, כהן הציע להחתים חלוץ זר אך נענה בשלילה למרות פציעת קוראץ' והפועל חיפה נשארה עם הסגל הנוכחי שלה. באחת השיחות שקיימנו השבוע עם אחד מחברי ההנהלה נאמר לנו: "צריך לפתוח את השוק לסוכנים נוספים". נראה כי הדברים כוונו בעיקר להחתמת שני הברזילאים על ידי איתן מזרחי. יחד עם זאת, שני שחקנים נוספים, פיט פלטהאוזן ופיליפ יאזביץ', הגיעו באמצעות האחים קצב, יחד עם אדם קידן ועידן כסיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
יושב ראש הפועל חיפה דורון אוסידון. אדריאן הרבשטיין
שחקן בקבוצה טוען: "אין ספק שאם המצב הנוכחי יימשך זה לא יוביל רק לפרידה מהמאמן. הקבוצה הזאת תתרסק, לא יישאר ממנה כלום". אוסידון/אדריאן הרבשטיין

אבל זה כמובן היה רק סימפטום אחד של מחלוקת בענייני שחקנים. כהן לא רצה את יוסי דורה, אושרי רואש ודימיטרי באגה בקבוצה, שחקנים שכץ העדיף להשאיר. מלבד הבלארוסי, השניים האחרים סיכמו עם הבעלים על הישארותם במועדון וערכו שיחת הבהרה עם כהן, שבינתיים משלב את דורה בהרכב. ביקורת מסוים הועברה על כהן על כך שהחתים את אדילסון באייה, למרות שהמאמן בינתיים מרוצה מאוד מהיכולת שלו וסבור שהוא השחקן שיוביל את הקבוצה בחלק הקדמי יחד עם שלומי ארבייטמן ומהראן לאלה. ז'וליו סזאר ובאייה, יש לציין, חתמו עם כץ על זיכרון דברים עוד במהלך מחנה האימונים באיטליה לאחר שהבעלים בעצמו היה מרוצה מהיכולת שלהם. הקשר האחורי חתם לאחר שכהן דחה הצעה לצרף את ניקולה מיטרוביץ'. גם על הרקע הזה נוצרה מתיחות מסוימת כשכהן הבין בדיוק מי הציע את השחקן לכץ. יחד עם זאת, אוסידון מקבל גיבוי מלא מכץ ונראה כי המתיחות בין הבעלים למאמן רק עובדת לטובתו.

ואם זה לא מספיק, אתמול החלה מתיחות חדשה: חילופי האשמות בין ההנהלה לצוות המקצועי בעקבות שחרורו של אלי אלבז הגיעו עד לחדר ההלבשה והפכו לשיחת היום בקרב השחקנים. בהנהלת המועדון תקפו בחריפות את כהן וטענו כי הוא החליט שאלבז לא מתאים לסגל שלו. בצוות המקצועי טוענים כי כהן שוחח אישית עם אלבז ואמר לו כי הוא בונה עליו. בסביבתו של השחקן אישרו לוואלה! ספורט כי הסיבה המרכזית שבגללה עזב הייתה קשורה למרכיב השכר. "אלי ביקש העלאה של 3,000 שקל. הבטיחו לו שהעניין יסתדר, אבל הוא הבין שמשחקים איתו. כץ אמר שהוא לא מוכן שיסחטו אותו. ככל שהזמן עבר, אלבז היה נעול על ההחלטה לעזוב. כשאלי כהן בא ודיבר איתו, זה היה מאוחר מדי. הוא החליט לעזוב. בסוף העונה נלך לוועדה למעמד השחקן. לאלי אלבז אין כוונה לשחק בעתיד בהפועל חיפה. הוא רוצה להיות שחקן חופשי". כך או כך, נראה כי המתיחות בגזרת אלבז היא רק עוד סיבה להחרפת המתיחות בין הצדדים. "אני מסרב להאמין שהם נהנים מהמתיחות הזאת, אבל הם לא נותנים לי הרבה סיבות לחשוב בצורה הזאת", אמר הלילה שחקן בכיר בקבוצה, והוסיף: "אין ספק שאם המצב הנוכחי יימשך זה לא יוביל רק לפרידה מהמאמן. הקבוצה הזאת תתרסק, לא יישאר ממנה כלום. חייבים לכנס ישיבת חירום ולפתור את זה. עם האווירה הנוכחית, אין חשק לצאת לקרב".

אלי אלבז שחקן הפועל כפר סבא (שמאל) מול ברונו פיניירו שחקן הפועל חיפה. אדריאן הרבשטיין
פרשה שרק מגבירה את המתיחות. אלבז/אדריאן הרבשטיין

בשבועות האחרונים פרסמנו שוב ושוב על ההתלבטות של כהן בנוגע לעתידו בקבוצה. כהן עשוי לסיים את דרכו מוקדם מהצפוי אם המצב יימשך. "בשורה התחתונה הכל נובע מהעניין המקצועי. יהיה טוב, יישאר. לא יהיה טוב, לא יישאר", אמרו לנו במועדון. כץ מצדו עדיין לא החליט להיפרד, אבל גם במקרה שיחליט לעשות זאת נראה כי השיקול הכלכלי לא יהווה בעיה: בין השניים סוכם כי במקרה של פרידה כהן יקבל את שתי המשכורות הבאות ויעזוב, כך על פי סעיף בחוזה של המאמן. בימים הקרובים תתקיים שיחה באמצעות הסקייפ, בה יהיה נוכח כמובן גם כץ השוהה בארצות הברית. השיחות האחרונות, כך דיווחו לנו במועדון, התנהלו בצל מתח כבד בין הנוכחים במקום. כעת המטרה היא לנסות ולקות אם הסדקים שנוצרו במועדון הזה, אחרת כולם מבינים שהפועל חיפה תיאבק גם העונה על הישארות בליגה הבכירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully