וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה: פיפ"א ערכה ניסוי בשימוש במצלמות על ידי שופטים

נשיא הארגון ג'יאני אינפנטינו סיפר כי הניסוי נערך במהלך משחק ההכנה בין איטליה לצרפת: "שני שופטים שישבו בטנדר בחנו את אחד המהלכים והחליטו שאין פנדל, אנחנו ב-2016 והגיע הזמן"

השופט פיירלואיג'י קולינה בניסוי של פיפ"א. טוויטר, צילום מסך
"בואו נראה אם אפשר לעזור לשופטים"/צילום מסך, טוויטר

נבחרת צרפת גברה אתמול (חמישי) בחוץ על נבחרת איטליה במה שנראה כבסך הכל עוד משחק הכנה בין שתי נבחרות בינלאומיות, אך מתחת לפני השטח מסתבר כי התרחש משהו דרמטי שבהחלט עשוי להשפיע על עתיד הכדורגל העולמי. פיפ"א ערכה במהלך המשחק ניסוי בטכנולוגיה המאפשרת לעשות שימוש במצלמות על מנת לסייע לשופטים בהחלטות גבוליות ומסובכות.

"היה ניתן לראות שהשופט עצר את המשחק למספר שניות", סיפר נשיא פיפ"א ג'יאני אינפנטינו והתכוון למהלך בו האיטלקים דרשו פנדל בעקבות נגיעת יד של לאבין קורזאווה ברחבה, "במהלך אותן שניות שני שופטים (אחד מהם היה פיירלואיג'י קולינה האגדי) שישבו בטנדר בחנו את המהלך והחליטו שאין פנדל. זו היסטוריה בכדורגל, אנחנו כבר ב-2016 אז הגיע הזמן לנסות את זה".

ניסויים דומה ייעשו במהלך העונה בטורנירים כמו הליגה האוסטרלית, הבונדסליגה, הליגה והגביע בפורטוגל, הליגה האיטלקית, ה-MLS ועוד, ואינפנטינו מקווה שהטכנולוגיה תיכנס לשימוש כבר בגביע העולם ב-2018 ברוסיה. שימוש בטכנולוגיה יוגבל למקרים של אי ודאות באשר לאישור שערים, פנדלים, הרחקות וטעויות בזיהוי השחקנים.

"כמובן שלא יהיה ניתן לפתור כל בעייה שעולה", הודה אינפנטינו, "אבל בואו נראה אם אפשר לעזור לשופטים במצבי מפתח בלי להפריע למשחק עצמו יותר מידי".

עוד בנושא

הכנה: צרפת ניצחה 1:3 באיטליה, 0:2 לספרד בבלגיה
באיטליה מודאגים מההגנה "המקרטעת", סופית: בונוצ'י ייעדר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully