וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרכש החדש של מכבי חיפה: הצהוב המכוון והסקנדל בקרואטיה

כרטיס שמריו מוסא ספג בספטמבר 2014 מנע ממנו לשחק נגד דינמו זאגרב והרתיח רבים בכדורגל הקרואטי. התקשורת המקומית הלכה עד ריאל מדריד ומוריניו, אבל המגן נקנס ב-150 דולר בלבד

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: בן אילן

לקראת סיום העונה שעברה מכבי חיפה נחשדה בכך ששחקנים שלה ספגו כרטיסים צהובים בכוונה כדי לספוג השעיה מהמחזור האחרון בליגה ולהיות זמינים בגמר גביע המדינה. למגן השמאלי מריו מוסא, שצפוי לחתום במדים הירוקים השבוע, המציאות הזו לא זרה.

לקראת סוף ספטמבר 2014, לוקומוטיבה זאגרב אירחה את אוסייק במחזור ה-10 בליגה הקרואטית. היא הוליכה בבטחה 0:2, כשלזכות האורחת נפסק כדור קרן. מוסא, ללא שום סיבה, הפריע לביצוע כדור הקרן וספג כרטיס צהוב שלישי באותה עונה. עד מהרה התברר שהוא לא יוכל לשחק במחזור הבא נגד דינמו זאגרב.

בקרואטיה הרוחות סערו. לוקומוטיבה היא מעין קבוצת בת של דינמו. היא מקבלת ממנה הרבה מאוד שחקנים בהשאלה, ומוסא היה אחד מהם. בכדורגל המקומי מאוד לא אהבו את הצהוב המכוון של המגן השמאלי, שנועד אך ורק כדי למנוע ממנו לשחק נגד דינמו.

עוד בנושא:

המגן השמאלי מריו מוסא סיכם במכבי חיפה
קרלסן: "המחלוקת עם רוני לוי הייתה בנוגע לבניית הסגל"

צילום מסך מריו מוסא מדינמו זאגרב ממכבי חיפה. פייסבוק, צילום מסך
נעדר דווקא נגד דינמו. מוסא/צילום מסך, פייסבוק

בקרואטיה הביאו מומחים שהסבירו שעל פי חוקי אופ"א, מוסא יכול להיות מורחק ליותר ממשחק אחד. הזכירו שם את ז'וזה מוריניו, צ'אבי אלונסו וסרחיו ראמוס, שב-2010 נענשו בגלל מעשים דומים במשחק של ריאל מדריד נגד אייאקס בליגת האלופות.

בגלל שבאצטדיון היו מעט מאוד אוהדים, רבים שמעו את מאמן לוקומוטיבה, טומיסלב איבקוביץ', נותן למוסא הוראה לספוג את הצהוב לקראת סוף המשחק. איבקוביץ', איש דינמו זאגרב ומי שהתחיל את קריירת המשחק שלו במועדון, הודה: "נכון, אמרתי למריו לספוג צהוב כדי שהוא לא ישחק נגד דינמו. יש לנו משחקים יותר חשובים בהמשך ולא רציתי שהוא יחמיץ את אחד מהם. אני המאמן ואני אחראי למעשים של השחקנים".

בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל בקרואטיה בדק ובחן ולבסוף החליט להטיל על המאמן והשחקן קנסות בלבד. איבקוביץ' נקנס ב-10,000 קונה (כ-1,500 דולר) ומוסא נקנס ב-1,000 קונה (כ-150 דולר). זה המקרה הראשון בהיסטוריה של הכדורגל הקרואטי ששחקן נענש בגלל צהוב מכוון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully