וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טור כריסטיאן קרלסן: "המחלוקת עם רוני לוי הייתה בנוגע לבניית הסגל"

18.8.2016 / 12:00

המנהל הספורטיבי של מכבי חיפה התייחס לראשונה למתיחות עם המאמן: "עברנו למצב שהמאמן פחות מעורב, וזה טבעי שלא יקבל את זה. המועדון עובר שינוי, נצמח ביחד עם המאמן החדש". וגם: קגלמאכר, גרנט ומכבי תל אביב

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: בן אילן

מכבי חיפה ממשיכה להתכונן לעונה הבאה ולמשחק הראשון מול הפועל תל אביב. מי שאחראי על השינוי בקבוצה הוא המנהל הספורטיבי טור כריסטיאן קרלסן, שהתארח בכנס השנתי של דסק כתבי הספורט של הצפון. קרלסן דיבר בהרחבה על יחסיו עם רוני לוי, על התהליך החדש שהוא מנסה לבנות במכבי חיפה ואפילו על היחסים עם מכבי תל אביב.

תחילה, קרלסן נשאל על המתיחות עם רוני לוי שהובילה לפרידה וסיפר בהרחבה על התקרית. "אני מכבד את רוני לוי כמאמן, הוא המאמן הכי טוב בישראל, ההיסטוריה מלמדת על זה והתארים אישרו את זה", פתח קרלסן את דבריו. "אבל המערכת השתנתה ממערך ארגוני שבה למאמן הראשי היה כוח רב והוא היה מעורב בהחלטות ארוכות טווח. פתאום עברנו למצב שהמאמן פחות מעורב וזה טבעי שמאמן לא יקבל את זה. זה לעולם לא מתקבל בשיתוף פעולה מהמאמנים וזה טבעי. קשה למנהל ספורטיבי להגיע ולא אידיאלי להגיע כשמאמן כבר נמצא. ההיסטוריה מלמדת שזה תהליך קשה למאמנים".

עוד בנושא:
מץ רוצה את אוברניאק. מולנסטיין: "אצלי תעבדו קשה, אבל נכון"
רנה מולנסטיין: "חשוב להתחיל בצורה חיובית במקום חדש"

בעלי מכבי חיפה יעקב שחר, המנהל הספורטיבי טור כריסטיאן קרלסן. ברני ארדוב
"המערכת השתנתה". קרלסן עם שחר/ברני ארדוב
על רוני לוי: "היו לנו חילוקי דעות בנוגע להערכת הסגל. אני חושב על שחקנים שאוכל להשתמש בהם בעתיד ועל השחקנים הצעירים, וזה לא היה הדדי"

"היו לנו חילוקי דעות בנוגע להערכת הסגל", הוסיף הנורבגי, "חשבתי שהסגל היה טוב ורוני רצה חיזוק. זה חדש עבורי שאנשים רוצים שהסגל יהיה מלא בסוף יוני. אנחנו רגילים למצב שבו אפשר לקנות שחקנים תוך כדי תנועה. אני לא חושב שהיינו צריכים שהסגל יהיה מלא בשלב כזה מוקדם של העונה. זאת הייתה המחלוקת בינינו - איך לבנות את הסגל ולהתקדם".

קרלסן הוסיף על חילוקי הדעות בין השניים: "אני חושב על שחקנים שאוכל להשתמש בהם בעתיד ועל השחקנים הצעירים, וזה לא היה הדדי. בנוגע לרנה ומיק, הצוות החדש, אני יכול להבטיח שכולנו מחויבים ונחושים לתת לשחקנים הצעירים הזדמנות ואנחנו עובדים קשה. זה מאוד קשה כי יש לחץ לזכות בתארים במכבי חיפה. זאת לא סביבה טבעית לשחקנים צעירים כדי לגדול, אבל עכשיו הבאנו מאמן שזאת צורת החשיבה שלו. רנה מוכן לעבוד עם שחקנים צעירים. הוא תמיד שואל שאלות עליהם ומעוקב בקבוצת הנוער".

בנוגע לחיזוק הקבוצה אמר: "צריך לתת למאמן כמה שבועות להסתגל. אחת הבעיות שיש לנו במערכת זה ריבוי הפציעות ומעט שחקנים בכושר שיא. רק אחרי שהמאמן יראה את מרבית הסגל בכושר מלא נהיה חכמים יותר".

על מרכז ההגנה: "אני לא מסכים שההגנה שלנו איטית. יש לנו מבחר שחקני הגנה ובאחריות המאמן למצוא את התיאום הנכון. גם קגלמאכר יכול לשחק כבלם. אני מצטער אם לא הצלחנו להביא את וראן מריאל מדריד, אבל בשבילי ההגנה לא בעיה, אני סומך עליהם. המאמן, הצוות, הנשיא מרוצים מהסגל ועכשיו נותר לנו למצוא את השילוב הנכון. בעוד חצי שנה נראה מה יהיה. המאמן מופתע לטובה ומאוד מתרגש לגבי התפקיד החדש שלו. לגבי גארי, המאמן רוצה לקחת כמה ימים כדי להבין איפה הוא ימקם אותו, כבלם או כקשר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
רוני לוי מאמן מכבי חיפה. ברני ארדוב
מחלוקת סביב בניית הסגל. רוני לוי/ברני ארדוב

לגבי השאיפות בעונה הבאה: "אנחנו רוצים לשפר את המשחק שלנו ורוצים שחקנים שיעבדו עם המערכת, לחבר הכל ביחד ולרוץ כל העונה. הבסיס הוא טוב ועכשיו נותר לנו לשחק. יש לנו מאמן שאנחנו מאמינים בו. יש לי מערכת יחסים טובה איתו ועם הדירקטריון. נצמח ביחד. ישבתי השבוע במשרד וראיתי תכניה ישנה, לא הכרתי אף אחד מהשחקנים שהיו פה לפני שנה וחצי. נשארו כאן אולי חמישה. זה משוגע. המועדון הזה עובר שינויים וזה ייקח זמן. אנחנו צריכים בסיס של שחקנים שיצעידו את הקבוצה קדימה וזה משהו שאנחנו לוקחים בחשבון".

על המעורבות שלו בתפקיד המאמן הוסיף: "תמיד צריך להיות שיתוף פעולה בין המאמן למנהל הספורטיבי. זאת מערכת יחסים שנבנית עם הזמן. אצל רוני לא התערבתי באימון הקבוצה, אני לא מתערב באימונים. לא אהיה בכפר גלים כל יום. יש לנו פגישות, אבל אני לא מפקח על המאמן. צריכה להיות הערכה הדדית ושנינו יודעים מה תחום האחריות אחד של השני. באירופה אנחנו רגילים לעבוד ככה. המנהל הספורטיבי אמור להיות מעורב בבחירת המאמן כי ההצלחה שלו היא ההצלחה של כולנו".

"שוחחתי עם אברהם גרנט לפני שלקחתי את העבודה", חשף קרלסן. "הוא סיפר לי בחיוך סיפורים על הקבוצה והמקום. הוא אמר לי 'תעשה את העבודה שלך, תעבוד קשה ואל תדאג לשאר'. האוהדים רוצים להצליח, רוצים תוצאות, ניגשים אליי ברחוב ובמגרש ומגלים סבלנות".

אברהם גרנט. GettyImages
על תקן יועץ. אברהם גרנט/GettyImages

על מערכת היחסים עם מכבי תל אביב אמר: "זה לא מעניין אותי. יש לי כבוד אליהם ברמה המקצועית. זו קבוצה גדולה בישראל, הם יריבים שלנו ואני מקווה שניקח מהם נקודות. אבל זה לא משהו שאני חושב עליו. שלומי אזולאי? הוא שחקן של מכבי תל אביב ועד שזה לא ישתנה אני לא מדבר עליו".

על ההבדל בין הכדורגל הישראלי לאירופי: "בשבילי ישראל זה חלק מאופ"א. יש לכם המון שחקנים שמשחקים באירופה, מאמנים שמאמנים באירופה, המגרש שלנו הוא הכי טוב במזרח התיכון. יש פה איכות של שחקנים. המתקנים נהדרים והקבוצות הישראליות עושות חיל באירופה. בשבילי זאת מדינת כדורגל וכיף לעבוד פה. הכל פה ברמה האירופית הגבוהה ביותר. אם משהו לא בסדר אני יכול להרים טלפון לנשיא, לסגן נשיא, למנכ"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully