וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנדרו גאודלוק: "יש המון פוטנציאל, ווימס ואני נביא משהו שונה"

19.8.2016 / 14:55

רגע לפני שהוא נוחת בישראל, הגארד החדש של מכבי תל אביב העניק ראיון בלעדי לוואלה! ספורט: "הגעתי בעיקר בגלל הרכש שעשו. אף אחד לא צריך להסתפק בפחות מתואר. ישראל הופכת לאטרקטיבית"

אימג'בנק GettyImages

אנדרו גאודלוק ינחת ביום שבת בישראל ויצטרף למכבי תל אביב. בתפר בין המזוודות לטיסה הוא העניק ראיון לוואלה! ספורט על החתימה במכבי תל אביב, לאחר מסכת חיזורים נמרצים של המועדון. "כל המשפחה המורחבת הגיעה לבקר בימים האחרונים לפני המעבר. ארזתי שתי מזוודות. בינתיים אני מגיע בלי המשפחה, שתצטרף אליי בעוד כמה שבועות", אומר הרכש הנוצץ של הצהובים .

הגארד האמריקאי בן ה-27 מגיע לישראל אחרי שעבר בלא מעט תחנות. 49 משחקי עונה סדירה ב-NBA (מרביתם בלוס אנג'לס לייקרס), עונות בקאזאן ופנרבחצ'ה-אולקר, גיחה לסין וכעת תל אביב. הוא מודע היטב לתפקידו בשיקום הקבוצה, שבעונה שעברה הודחה מהמפעלים האירופים בשלב מוקדם מאוד. "הבנתי שזו הייתה אחת השנים הגרועות ביותר בהיסטוריה של מכבי, אבל דברים כאלו קורים. השנה מתחילים בקבוצה משהו חדש לגמרי, עם סגל חדש, וכולם מוכנים לעבור הלאה ולהשאיר מאחור את מה שקרה".

עוד בנושא:

אין כמו ממבה: היכרות עם אנדרו גאודלוק
ויקטור ראד חתם במכבי תל אביב לעונה, קווין סראפין מועמד
מכבי תל אביב הגיעה להסדר עם קווינסי מילר

seperator

מכבי חיזרה אחריך עוד מחודש מרץ. בהתחלה אמרת שאתה רוצה לנסות את ה-NBA. מה השתנה?

"אני יודע שמכבי היו בקשר עם הסוכן שלי במשך כמה חודשים, אבל אני לא יודע כל כך מה היו הפרטים. אני רק יודע שרציתי לשחק במכבי ושמכבי רצתה אותי. ישבתי עם המשפחה שלי ושקלנו את האופציות שיש לנו. יש לנו שני ילדים וחשבנו מה המקום הנכון להגיע אליו. ההחלטה שלי הושפעה גם מזהות השחקנים שחתמו בקבוצה. יש במכבי שחקנים עם המון ניסיון וכישרון, כמו סוני ווימס, דווין סמית', שחקנים מוכחים ביורוליג. עם החבר'ה האלו יש המון פוטנציאל ודברים יכולים להתחבר נכון. אני מאמין שנוכל להפוך את השנה הזו למיוחדת והישגית ביחד".

לאן הקבוצה מכוונת העונה?

"להצליח כמה שיותר, יש מספיק כישרון כדי לזכות בתארים. זו המטרה לאחר שבנו כך את הקבוצה, עכשיו זה תלוי בשחקנים - אם אנחנו רוצים להשיג את זה או לא. אף אחד לא צריך להסתפק בפחות מאשר זכייה בתארים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אנדרו גאודלוק, לוס אנג'לס לייקרס. GettyImages
הגיע למסקנה שמכבי תל אביב היא המקום הנכון בזמן הנכון. גאודלוק/GettyImages

איך אתה רוצה את שילוב הפעולה בינך לבין סוני ווימס?

" שיחקתי מולו כשהוא היה בצסק"א מוסקבה, אני יודע איזה סוג שחקן הוא ומה הוא מביא. אני מאמין שנציג משחק טוב ויעיל ביחד, יהיה מרגש לשחק איתו באותה קבוצה".

מצד שני , האוהדים ציפו לשיתוף פעולה מקצועי מוצלח בין טיילור רוצ'סטי וג'ורדן פארמר

"אני לא בטוח מה קרה שם ולמה זה לא עבד. אבל מה שקרה - קרה. אנחנו נבוא וננסה לעשות משהו שונה. סוני ואני שחקנים מנוסים, הוא יתרום לקבוצה וזו הזדמנות מצוינת בשבילנו לשיתוף פעולה. גם דווין סמית' שחקן נהדר. שיחקתי מולו בהצלבה כשהייתי בפנרבחצ'ה".

אמרה סטודמאייר הצטרף להפועל ירושלים. מה אתה חושב על החתימה שלו?

"הוא שחקן NBA נפלא, אבל זה פחות ענייני מה קורה איתו ומה מצבו . כמובן שאני מצפה להתמודד מולו ומול הקבוצה שלו. הם מנסים להיות טובים כמו כל קבוצה. האם הוא בכושר טוב? אני לא יודע ולא מכיר את מצבו".

ההצטרפות של סטודמאייר, שלך ושל סוני ווימס יכולה להעניק דחיפה לשחקנים בכירים אחרים ולעודד אותם להגיע לליגה הישראלית?

"בהחלט. שחקנים רוצים להתחרות מול השחקנים הטובים ביותר וברמה גבוהה. כמה שהליגה תחרותית וטובה יותר, היא אטרקטיבית יותר עבור שחקנים טובים".

מכבי איבדה את הדומיננטיות שלה בליגה הישראלית בעונה שעברה. תשנו את זה העונה?

"אני לא מנסה לחזות דברים מראש. אבל ברור שכולם רוצים להיות הכי טובים בכל מסגרת ולנצח כל יריבה".

שחקן פנרבחצ'ה אולקר, אנדרו גאודלוק, מול שחקן מכבי תל אביב, דווין סמית'. ברני ארדוב
"אחת מהחוויות הגדולות שלי ככדורסלן". גאודלוק מדיח את מכבי/ברני ארדוב

איך אתה רואה את השינויים ביורוליג ואיך אתה משווה בין ה-NBA לבין היורוליג? במתכונת החדשה ישוחקו לעיתים גם שלושה משחקים בשבוע

"גם ב-NBA יש לוז צפוף של משחקים. יהיה כיף לשחק מספר רב של משחקים, להתמודד כמה פעמים מול אותה קבוצה זה משהו שיוצר עניין ומצ'-אפ טוב. אני מאוד אוהב לשחק. באופן אישי, כמה שיותר משחקים טוב יותר עבורי".

למה בחרת לשחק עם הספרה 0?

"זה המספר שליווה אותי. מאז שסיימתי את הקולג' היה חשוב לי לזכור מאיפה הגעתי, ולהזכיר לעצמי להישאר עם הרגליים על הקרקע בעסק שבו אני נמצא. ראיתי איך העולם הזה משנה לפעמים אנשים. חשוב לי לזכור ששום דבר לא מובן מאליו, ואתה לא מקבל שום דבר במתנה. אתה צריך לעבוד בשבילו, להרוויח אותו, ולזכור מי אתה וכמה קשה עבדת וצריך לעבוד. זו הגישה שלי גם במשחק וגם בחיים".


שיחקת בפנרבחצ'ה כשהתמודדתם בהצלבה מול מכבי. מה הזיכרון הכי חזק שלך מהסדרה בין שתי הקבוצות?

"הדבר שהיה הכי משמעותי עבורי הוא המשחק האחרון בסדרה, המשחק בהתמודדות על העלייה. זה היה משחק גדול , ניצחנו וזו הייתה אחת מהחוויות הגדולות שלי ככדורסלן".

איך היה לשחק תחת זליקו אוברדוביץ'?

"נהדר, הוא לימד אותי המון. אחד המאמנים הכי טובים ששיחקתי עבורם".

חיית בטורקיה שנה. איך אתה מרגיש עם כל מה שקורה שם, ניסיון המהפכה והפיגועים שם?

"זה לא קל, הדברים האלו לא נעימים. הייתי עם המשפחה שלי שם והמצב לא היה כזה. חלק מהדברים שקורים בחיים לא מובנים לנו ואף אחד לא יודע למה הם מתרחשים. אנחנו אוהבים את טורקיה ומקווים שהמצב שם ישתפר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully