וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באר שבע - הרבה יותר ממליקסון: הצוות שמתחת לברק בכר משנה את הפועל באר שבע

הסטנדרטים? הייטק. הכושר? אירופה. הפועל באר שבע עמדה בהצלחה לא שגרתית בכל אתגר אירופי הקיץ, לא רק בגלל סגל שחקנים נהדר, אלא גם בזכות צוות מקצועי שנותן פייט מרשים לעבודה שנעשית בממלכת ג'ורדי קרויף. שליחנו לגלאזגו מסביר שגם ישראלים יכולים

מערכת וואלה!

בצהרי יום שני, כשהמטוס שהוביל את שחקני הפועל באר שבע מישראל לגלזגו עוד באוויר, רוב השחקנים כבר שקעו בשינה עמוקה. אפילו עשרות האוהדים שהגיעו במטוס החכור ניסו לעצום עיניים ולהעביר את הזמן עד שהטייס שמשון סוויסה, גם הוא אוהד הקבוצה, ינחית את המטוס בבטחה.

בזמן שכולם ישנו, בקדמת המטוס הורגשה תזוזה: מאמן הכושר דרור שמשון ועוזר המאמן החדש עמיר נוסבאום ניהלו שיחה ערה למדי והתגודדו סביב המחשב של שמשון. על הפרק: תוכנית כושר מפורטת לחודש הקרוב, כולל חלוקת עומסים והתייחסות מיוחדת לשחקנים ספציפים. האוהדים, השחקנים, אפילו אלונה ברקת – כולם עסוקים רק במשחק מול סלטיק – אבל נוסבאום ושמשון כבר חושבים קדימה.

הישיבה המאולתרת הזאת רחוקה מלהיות מקרית. למעשה, היא אולי מסמנת יותר מכל את התהליך שהפועל באר שבע עוברת. באדיבותם של אלונה ברקת וברק בכר הוכח שגם אנשי מקצוע ישראלים יכולים לבנות ולתחזק קבוצה בצורה הכי מקצועית שיש.

הצוות הזה, שביצע מהפך בקבוצה מאחורי הקלעים, כולל חוץ מבכר שלושה פיזיותרפיסטים, רופא, יועץ מנטלי, שני מאמני כושר, מאמן שוערים, עוזר מאמן ופיזיולוג פולני שצורף לאחרונה. הלילה מול סלטיק הפייבוריטית (21.45, ערוץ הספורט) התכנית של הצוות הזה תיבחן מחדש.

עוד בנושא:
21:45, ספורט 5: סלטיק - הפועל באר שבע בפלייאוף הצ'מפיונס
הכי רחוק מברקוביץ': שליחנו על ההערכה הרבה לה זוכה ניר ביטון
עמה יעמיק, גרסת אוהדי ריינג'רס: האוהד שעדיין כואב את הפציעה של ברדה

מאמן הפועל באר שבע ברק בכר עם עוזרו עמיר נוסבאום. יוסי ציפקיס
ימים כלילות. עמיר נוסבאום/יוסי ציפקיס

הם עובדים בהרמוניה מוחלטת למרות שתחומי האחריות שלהם נושקים זה לזה לעתים קרובות. לכל איש צוות, למשל, הותקנה תוכנת עריכה על המחשב האישי כדי שיוכל לתרום בעת הצורך.

מאמן השוערים גיא וייזינגר, שבהפועל חיפה עוד קיבל לעתים יחס של טירון, אחראי על שני שוערי הנבחרת אבל מסייע גם בתחומים אחרים. הוא מגיע לכל אימון עם דפים מפורטים ובהם תרחישים למצבים הנייחים. את העבודות שלו הוא תולה בחדר ההלבשה כדי להכין לא רק את גיא חיימוב ודודו גורש, אלא גם את שאר השחקנים. "וייזינגר זו רק אחת הדוגמאות. כל הצוות מגדיל ראש ועושה מעבר למה שנדרש ממנו. זה מה שיפה במה שקורה בתקופה האחרונה בבאר שבע", מסביר גורם בקבוצה.

מאמני הכושר דרור שמשון ומיכאל ברוש עובדים שעות נוספות. כמעט בכל יום חופשי הם לוקחים שחקנים לאימון אישי, לעיתים במכון כושר ולפעמים בים. השחקנים, למקרה שתהיתם, כל כך מתלהבים מהאימונים הללו עד שלעתים קרובות הם יוזמים אותם בעצמם. "יש פה צוות שרוט, שרוט בקטע חיובי", אומר אחד השחקנים. "השחקנים מחוברים מאוד לצוות ולמרות הדיסטנס יש גם קרבה גדולה. כשמישהו מהצוות דורש משהו, נדיר ששחקן יעקם פרצוף. כולם רוצים לעבוד ומחפשים תמיד איפה הם יכולים לתרום לנו".

המראות הללו חוזרים על עצמם שוב ושוב אצל באר שבע. עוד לפני ההמראה לגלאזגו היועץ המנטלי איתן עזריה התיישב ליד לואי טהא ומהראן ראדי. גם אם זו הייתה שיחת חולין, תהיו בטוחים שעזריה הכניס בתת מודע של השניים כמה מנטרות לקראת המשחק הקרוב. עזריה עובד צמוד ללא מעט שחקנים, משוחח איתם לפני ואחרי אימונים. במקביל הוא עושה גם דברים אחרים ונמצא על המגרש באימונים כדי לסייע לבכר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
גיא וייזינגר איש הצוות המקצועי של הפועל חיפה. ברני ארדוב
הרבה יותר ממאמן כושר. גיא וייזינגר/ברני ארדוב

בכר מאציל סמכויות רבות לאנשים שעובדים לצידו. עמיר נוסבאום, שמונה רק לאחרונה כעוזרו אחרי שפרש ממשחק פעיל, מכיר את בכר שנים רבות ונחשב לחבר קרוב שלו. בכר כבר מכין את נוסבאום להיות ממשיך דרכו. הוא מטיל עליו את האחריות לבצע ניתוחים טקטיים של הקבוצות היריבות – תפקיד אותו הוא עצמו מילא כעוזרו של רן בן שמעון בקרית שמונה. לאחרונה בכר גם מבקש ממנו לנתח את התפקוד של שחקנים של באר שבע במשחקים ספציפיים. "עמיר עשה את המעבר משחקן לעוזר מאמן בצורה מצוינת", מספרים בקבוצה. "הוא מחובר לשחקנים ומתאים לרוח המועדון. הוא עוזר לברק להכין את הקבוצה בצורה מושלמת לכל יריבה. ראו את זה הן מול שריף והן מול אולימפיאקוס".

ההצלחה של הצוות המקצועי באה לידי ביטוי גם בכושר הפיזי המרשים של השחקנים, למרות שמדובר בשלב התחלתי בעונה. בקבוצה מעידים שאחד האחראים לכך הוא הפיזיולוג לוקאש בורטניק. הפולני הגיע בעונה שעברה כדי להטמיע את מערכת ה-GPS, אבל הפך לגורם משמעותי בעקבות יחסיו המצוינים עם ברק בכר. אחרי כל אימון בורטניק מתיישב עם ברוש ושמשון ומנתח על פי הנתונים הסטטיסטיים, כולל מי מהשחקנים מועד לפציעות בשל עומס ומי צריך להגביר את הקצב באימונים.

seperator

חברי הצוות מעידים שהמכונה פועלת היטב רק כי מי שעומד בראשה מאפשר חופש פעולה. "יש הרבה מאמנים ריכוזיים, אבל ברק אוהב לשמוע ולהתייעץ", מסביר גורם בקבוצה. "לא כל מאמן היה מקשיב לאנשי הכושר שלו אם הם משנים לו תוכניות ולא כל אחד היה מסכים שמאמן השוערים יעשה גם דברים אחרים. העובדה שהוא דוגל בכך שהצוות יעבוד כמקשה אחת בכל הנושאים מביאה את הקבוצה למוכנות מקסימלית פעם אחר פעם. נקווה שגם הפעם זה יעבוד".

איתן עזריה. קובי אליהו
גם הוא שותף מלא. איתן עזריה/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully