וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תזכירו את ברקוביץ': ההערכה הרבה לה זוכה ניר ביטון בסלטיק

האוהדים לא מוכנים לשמוע על השוואות לקוסם ("אוהבים את ניר הרבה יותר, הוא שחקן עם קלאס"), החברים נדבקו בישראליות ("ניר כפרה") והעיתונאים מחמיאים ("אחד השחקנים המשמעותיים בסלטיק"). האם ביטון יעבור גם את מבחן רוג'רס ובאר שבע?

מערכת וואלה!

בווידאו: ניר ביטון באימון סלטיק

קולו טורה, סקוט סינקלייר וכוכבים אחרים עלו אל מגרש האימונים הבוקר (שלישי) באימון המסכם של סלטיק לקראת המשחק מול הפועל באר שבע, אבל מי שעלה אחרון ומשך כמובן את עיקר תשומת הלב - הן מהעיתונאים הסקוטים והן מהעיתונאים הישראלים - היה ניר ביטון. ניכר היה עליו שהוא מעט נבוך מהיחס, אלא שאז היה זה דווקא חברו לקבוצה אמיליו איסאגירה שהפיג את המבוכה בצעקות: "ניר כפרה, כפרה". ביטון צחקק והשחקן מהונדורס המשיך לחזור בהנאה על המילה שלמד מחברו הישראלי.

החיבור הזה של ביטון לשחקנים הוא לא דבר מובן מאליו. למעשה, מבט קצר על האימון של הקבוצה הסקוטית ממחיש עד כמה השחקן הישראלי הפך לבן בית במועדון. אם מבחוץ היה אפשר לצפות למקצוענות ואולי אפילו לקרירות, הישראליות של ביטון מבצבצת בכל מקום על כר הדשא. פה צ'אפחה לשחקן אחד, שם עוד טריק לשחקן אחר וביטון כך נראה הפך לאחד האהובים בקבוצה.

אם מחפשים עוד הוכחה ניצחת לכך שביטון כבר מרגיש בבית בסקוטלנד האפרורית (למרות מזג האוויר העכשווי שדומה יותר לארץ מאשר) אפשר היה למצוא אותה בחלק שהוקדש לכושר ולחימום באימון המסכם. השחקנים התכנסו לריצה בזוגות אחד מול השני תוך דילוג על קונוסים ולאחריה פנייה לאותו צד וספירנט של כמה מטרים. כאשר ביטון וחברו לקישור, הקפטן סקוט בראון, עמדו יחד, ביטון החליט לעשות הטעיה, בראון רץ מולו וביטון עשה תנועה לצד השמאלי אך שינה מיד כיוון, מה שגרם לקפטן של סלטיק ונבחרת סקוטלנד לטעות וגרר אחריו צחוק מתגלגל של יתר החברים וגם של בראון עצמו.

"ניר משחק לא מעט שנים בקבוצה", מסביר אנדי ניופורטס, עיתונאי סקוטי של סוכנות AP. "הוא מחובר לסגל והסגל מחובר אליו. אי אפשר להגיד שהוא השחקן הדומיננטי ביותר בקבוצה, אבל ללא ספק הוא אהוב וזה שמעולם לא היו איתו בעיות רק מוסיף לכך".

עוד בנושא:

הפועל באר שבע מתארחת אצל סלטיק בפלייאוף הליגה האירופית (ד', 21:45, ספורט 5)
התקשורת בסקוטלנד מחממת את האווירה: "מאור בוזגלו שחצן"

ניר ביטון שחקן סלטיק. שלמה וייס, מערכת וואלה!
היה נבוך מתשומת הלב. ניר ביטון/מערכת וואלה!, שלמה וייס

אלא שביטון לא הפך לשם מוכר רק אצל שחקני הקבוצה, אלא גם אצל אוהדיה, נכון, הוא עדיין לא זה שכל הקהל ישתגע כשיראה אותו, אך יחסית לתפקידו האפרורי במרכז השדה, ביטון הפך לפופולארי מאוד גם אצל האוהדים. "בטח שאנחנו מעריכים את ביטון", הסבירו טוד, דייויד וקונרד, שלושה אוהדים שעמדו בפתח חנות המזכרות הרשמית של אלופת סקוטלנד. לאחר מכן הם גם התפנו להשוות את מידת האהבה לביטון לעומת זו שהייתה לאיל ברקוביץ'. "הוא שחקן עם קלאס, אין לו שיר מיוחד משלו, אבל אין הרבה כאלה שיש להם. אנחנו אוהבים אותו מאוד. ברקוביץ'? הו, אל תשווה בכלל. ניר בכלל לא כמוהו. אותו (את ביטון - ש.ו) אנחנו אוהבים הרבה יותר".

גם בכניסה לחנות המזכרות עצמה מתברר שביטון פופולארי. נכון, הוא לא בראון ואפילו לטירוף סביב סינקלייר הוא לא מגיע, אבל בחנות המזכרות מבהירים שלא מעט אנשים מעדיפים דווקא את הספרה 6 על הגב כשהם רוכשים חולצה. "הוא לא מספר אחד", מסביר הבחור שאחראי על ההדפסות של המספרים בחנות, אבל הוא בהחלט בין השבעה או השמונה. לא מעט אנשים מבקשים את הספרה שלו. אם מישהו אוהב עבודה של קשר אחורי אז יש סיכוי טוב שיבקש את ביטון", הוא מסביר, ספק-בהלצה-ספק-ברצינות.

החיבור של ביטון לקבוצה החל בעונת 2013/2014. הקשר הגיע ממ.ס. אשדוד והתקבל בסקפטיות, אבל מהר מאוד הבינו הסקוטים שמדובר בנכס. ניל לנון שהביא את ביטון אמנם לא הפך אותו מיידית לשחקן הרכב, אך לכולם היה ברור שביטון הופך מהר מאוד לשחקן לגיטימי בסגל של מועדון הפאר. נקודת המפנה הגיעה בקיץ 2014. לנון עזב את המועדון ובמקומו מונה רוני דיילה, המאמן שכבר הספיק לעזוב בקיץ האחרון, התאהב מיידית בקשר הישראלי והשווה אותו בפני כל מי שרצה לשמוע לקשר אחר, מוכר הרבה יותר, סרג'יו בוסקטס שמו. ביטון הפך לאחד מהשחקנים החשובים ביותר ודיילה, באחת ההחלטות האחרונות שלו, דרש בשנה שעברה להחתים את השחקן לחמש שנים נוספות.

"יש הרבה מועדונים בממלכה שעוקבים אחריו, "מסביר דייויד פריאל, כתב "סאן" הסקוטי. "ההופעות שלו במסגרות האירופיות ובליגה מצוינות, והוא ראוי לחוזה הארוך ולהתעניינות שיש בו".

מאמן ליברפול ברנדן רוג'רס. AP
דף חלק עבור כולם. ברנדן רוג'רס/AP

למרות הקומפלימנטים, העונה הנוכחית היא סוג של עונת מבחן עבור ביטון. את האהדה והרזומה בסקוטלנד הוא כבר רשם, אך אם הוא רוצה להתקדם עוד שלב בקריירה שלו הוא חייב לספק עונה מוצלחת במדים הירוקים-לבנים. וזה לא פשוט, מסתבר.

ברנדן רודג'רס מונה למאמן ולטענת העיתונאים והאוהדים הוא הגיע עם סוג של דף חלק כלפי כולם. משמע, כולם צריכים להוכיח עצמם ואף אחד כבר לא יקבל מקום של קבע בהרכב רק על פי שמו או על פי הישגי העבר. ביטון היה פצוע בשבועות האחרונים, אך מחר יהיה בסגל ויצטרך בשבועות ובחודשים הקרובים להראות לקואץ' החדש שהוא יכול להיות חלק משמעותי בתחיית המועדון. "לא ברור לאף אחד עדיין מה ברנדן יחליט לגבי ההרכב הקבוע, ובטח עבור ביטון כי הוא היה פצוע", מבהיר צ'ארלס פטרסון מ"סקיי ספורטס". "הוא שחקן טוב, אבל נצטרך לראות מה יהיה המעמד שלו". ופריאל מדגיש: "נכון שבשנה שעברה ההופעות לא היו כמו בעונה שלפני כן, אבל כל הקבוצה הייתה לא טובה, למרות הזכייה באליפות. לדעתי לפחות הוא עדיין אחד השחקנים החשובים והמשמעותיים ביותר של סלטיק".

שחקן סלטיק ניר ביטון חוגג. רויטרס
עדיין שחקן מרכזי. ניר ביטון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully