וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה נגד מכבי חיפה: ניתוח החתמת רנה מולנסטיין

9.8.2016 / 11:30

הבחירה של הירוקים במולנסטיין מתחברת לפילוסופיה החדשה והנכונה במועדון: יותר שחקני בית, פחות רכש בינוני, ותהליך הבראה ארוך ולא שטחי. האם לקבוצה הלחוצה בארץ יש את היכולת להילחם בהרגלים הרעים של עצמה ובאמת להצליח בכך? חמי אוזן על ההימור

אימג'בנק GettyImages

כישלונות העבר של התקשורת הישראלית לנתח מאמנים זרים עם נחיתתם בארץ מחייבים זהירות. מאמן כושר לקח כאן טרבל ומאמן ענק, כפי שהבטיחו לנו, חזר עם הזנב בין הרגליים הביתה.

אי אפשר באמת לדעת מה יקרה דרך קריאת פרופיל, ועדיין, יש מסר חשוב מבחירתה של מכבי חיפה ברנה מולנסטיין ההולנדי. והמסר הוא – אנחנו רוצים לצאת לתהליך הבראה אמיתי. ארוך. תהליך שבו באמת ננסה רעיונות חדשים, גישה חדשה, סגנון חדש וננסה לגמול את המועדון מלא מעט הרגלים רעים שהפריעו לו לאורך השנים האחרונות. למולנסטיין אין אולי רזומה מרהיב, אבל עצם ההתעקשות ללכת על מאמן זר מלמדת שמכבי חיפה מוכנה להמר כדי לזכות יום אחד בהבראה אמיתית.

כדי להבין למה הכוונה צריך לחטט במסמכים שזרוקים על השולחן של מנהלי מכבי חיפה. שם תמצאו תרשים של מה שמכונה – סגל הזהב של המועדון. מדובר בשחקנים צעירים שמכבי חיפה רוצה, מאוד רוצה, לקדם השנה ובעונות הבאות. נמאס להם לקנות שחקנים סוג ב ולזרוק מדי שנה לפח כישרונות צעירים נהדרים שהתפתחו במחלקת הנוער. זה לא שפוי ארגונית, זה לא נכון כלכלית, זה לא עובד מקצועית. זו הסיבה שמכבי חיפה לא מיהרה להביא עד עתה מגן שמאלי. יש בעמדה הזו שחקן מוכשר ממחלקת הנוער. למה לחנוק אותו כבר מהיום הראשון שלו עם שחקן רכש בינוני?

עוד בנושא

ב-15:00: מכבי חיפה תציג רשמית את מולנסטיין, ואצק וקהת
בית"ר ירושלים תדרוש מהקהל לחדול משירים בעלי אופי גזעני
הבלם הספרדי קרלוס קאוויר נחת וסיכם במכבי פתח תקוה

רנה מולנסטיין, מאמן מכבי חיפה. האתר הרשמי של מכבי חיפה, אתר רשמי
עיקר כוחו בעבודה עם הצעירים. קבלת הפנים של מכבי חיפה למולסטיין/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי חיפה

כל זה מתחבר למאמן החדש שמכבי חיפה מביאה: מאמן שעיקר כוחו הוא בעבודה עם צעירים. טור כריסטיאן קרלסן, האיש שמכבי חיפה שמים עליו את כל הקלפים, נדבק גם הוא בגישה הזו, וטוען שהוא רוצה להביא לכאן מאמן מלמד. מאמן שיכול ללמד שחקנים. מולנסטיין, שעבד הרבה כמאמן אישי, עונה על הנייר על הטייפ-קאסט: איש מקצוע שיכול לפתח שחקנים אישית, יש לו מה לתת לשחקני נוער ולא פחות חשוב – הוא לא מדבר את השפה שמשתמשים בה בכדורגל הישראלי. הוא מדבר בשפה שמכבי חיפה מכוונת אליה.

בואו לא ניסחף, כן? יש המון נאיביות בגישה החדשה של מכבי חיפה. נאיביות יכולת להיות דבר טוב, אבל הדימוי שלה הוא רע. ולא בכדי. צריך להעריך את מכבי חיפה על המוטיבציה לעשות דברים אחרת. ובטח כשאין משחקי ליגה אפשר לקבל החלטה קרה. אלא שאסור לשכוח דבר אחד: מכבי חיפה היא אולי המועדון הלחוץ בישראל. הלחץ במועדון הזה הפך כבר לסוג של אינסטינקט. ואז, אם דברים לא ילכו, וההפסדים יערמו, והאוהדים הרבים באצטדיון החדש יחזרו להתאכזב ולשרוק בוז, ולצאת לעוד מסע מחאה – מה באמת יקרה אז.

או אז יתחילו לדבר על הרזומה הלא מבטיח של ההולנדי. יסבירו שאי אפשר לגדל ככה צעירים. שמכבי חיפה זה מועדון הישגי ואין מספיק בטן כדי לספוג עוד מכות עד שדברים ישתחררו. אחרי הכל, ראינו כבר את מכבי חיפה נסחפת לאופנה מסוימת רק כדי לנטוש אותה תוך זמן קצר עבור אופנה אחרת.

שחקן מכבי חיפה עמית זנטי. ברני ארדוב
בשורה לצעירים הירוקים? עמית זנטי/ברני ארדוב

כאן בדיוק תיבחן מכבי חיפה והמאמן החדש שהיא בחרה. שזה אומר - באמת להאמין במספר מסוים של צעירים גם כשבתקשורת ידונו בשיא השפל החדש של המועדון בליגה. לבנות סביב המאמן מעטפת שתגן עליו ותאפשר לו לעבוד, ולא תרכל עליו אחרי הכישלון הראשון.

בסיפור המרתק הזה משתלבים לא מעט הימורים שידרשו כוח נפשי עצום. זו פעם ראשונה שמכבי חיפה פחות או יותר אומרת שהדרך לגאולה לא יכולה לבוא תוך שנה אחת ואנחנו צריכים לצאת למסע רציני ומקיף יותר כדי להמציא מחדש את המועדון. גם קרלסן, הרגיש מאוד לתקשורת ישראלית משום מה, מהמר על השם שלו דרך הבחירה במאמן ההולנדי החדש. לא בטוח שלמכבי חיפה יש כרגע את הכוח לעמוד בכל זה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully