וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה: הדו"ח הכספי השנתי המטורף של הפועל תל אביב

הפסד: כ-39 מ' שקל. התחייבויות עתידיות: כ-52 מ'. המחאות לפירעון: 14 מ'. חובות לספקים: 17 מ'. עמלות סוכנים: 2 מ'. עמית גולדשטיין חושף את הדו"ח השנתי הכספי המפורט של האדומים. כולל: כ-7 מ' שנמשכו מקופת המועדון - דבר שעומד בניגוד לתקנון ההתאחדות. בלעדי

יוסי ציפקיס

הפועל תל אביב הגישה לפני למעלה משבוע את הדו"חות הכספיים של המועדון לעונת 2015/16. מהדו"ח שנמסר על ידי משרד רואי החשבון שטראוס לזר ושות', עולה התנהלות כספית מדאיגה מאוד והוצאות חריגות בעונה האחרונה, כפי שפורסם רק לפני כחודש וחצי בוואלה! ספורט.

הדו"ח, אותו ניתן לראות כאן, חושף את בעיות תזרים הכספים של האדומים. להלן המספרים החריגים שמופיעים בו: נתחיל בגרעון שבעונה שעברה עמד על קצת יותר מ-27 מיליון שקלים ואילו העונה טיפס לכ-40 מיליון שקלים. ההפסד בעונה החולפת עמד על קרוב ל-39 מיליון שקלים. אם בעונת 2014/15 הפועל תל אביב עמדה על הפסד של קרוב לשמונה מיליון, ההפסד בעונה שעברה טיפס ב-31 מיליון שקלים!

עוד בנושא:

חשיפה: הפועל תל אביב לוותה כספים מחברת מימון באיי סיישל כדי לשלם משכורות
זעם בקבוצות ליגת העל על הלוואת הפועל תל אביב
חשיפת וואלה! ספורט: אמיר כבירי התחייב לרכוש את בית"ר טוברוק
עומרי אלטמן: "התגבשנו במחנה. שמים בצד את כל נושא השכר"

הפועל תל אביב הגדילה את הוצאותיה כמעט בכל קטגוריה. אם בעונת 2014/15 היו ברשות המועדון כרטיסי שחקן בשווי 477 אלף שקלים, בעונה שעברה שווי כרטיסי השחקן עלה לכ-11 מיליון ו-790 אלף שקלים. שכר השחקנים עלה ביותר מתשעה מיליון ונעצר על סכום של כ-19 מיליון ו-494 אלף שקלים.

העלייה הכי דרמטית נופלת תחת קטגוריית "עלות משחקים ואימונים". בעוד בעונת 14/15 עמדו הוצאות אלה על 10 מיליון ו-250 אלף שקל, בעונה החולפת הפועל תל אביב יותר מהכפילה את הסכום ונעצרה על כ-21 מיליון ו-321 אלף שקלים. העלויות נרשמו במספר סעיפים: יותר משני מיליון שקלים הבדל בעמלות ששולמו לסוכנים מהעונה הקודמת, כמעט שלושה מיליון וחצי יותר שולמו על אבטחה ואילו ההוצאות על טיסות קפצו בכמעט 400 אלף שקלים. עלות אחזקת קבוצת הנוער גדלה אף היא ביותר מ-2.5 מיליון שקלים. העונה הפועל שילמה כמיליון ו-782 מיליון שקלים עבור שכר דירה ואל זה מצטרפים כ-666 אלף שקלים שהוצאו על חנות אינטרנט, קניות והוצאות שונות. אגב, ההכנסה הכללית ירדה בכמעט שני מיליון שקלים ועמדה על 21 מיליון ו-50 אלף שקלים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שחקני הפועל תל אביב עולים לדשא. ברני ארדוב
שכר השחקנים עלה ביותר מתשעה מיליון שקלים/ברני ארדוב

נכון לחודש מאי 2016, להפועל תל אביב יש חובות לספקים והמחאות לפירעון בסך כולל של כ-17 מיליון ו-980 אלף שקלים. הסכום מתחלק לחובות בגובה של שלושה מיליון ו-115 אלף שקלים לספקים ואילו 14 מיליון ו-865 אלף שקלים המחאות לפירעון. בנוסף, האדומים חייבים לעובדים משכורות בגובה ארבעה מיליון ו-14 אלף שקלים. ההתחייבויות השוטפות שיש למועדון הן בסך 44 מיליון ו-423 אלף שקלים, מהם צריכים להוריד כ-11 מיליון ו-658 אלף שקלים של רכש שוטף. כך נשארים עם קצת פחות מ-33 מיליון שקלים של התחייבויות עוד לפני התקציב החדש, ועוד התחייבויות לזמן ארוך בסך 19 מיליון ו-443 אלף שקלים. סך הכול מדובר בסכום של 52 מיליון ו-208 אלף שקלים.

חשוב לציין, כי לקופת הפועל תל אביב הוזרמו כ-32 מיליון שקלים ולטענת גורמים בהפועל, סכום זה הושקע על ידי הבעלים, אמיר כבירי. לעומת זאת, בדו"ח צוין כי נמשכו מקופת המועדון כשבעה מיליון שקלים - דבר שעומד בניגוד לתקנון ההתאחדות לכדורגל שלא מאפשר למשוך כספים מקבוצות אשר לא נמצאות ברווח תפעולי. בנוסף, רואה החשבון מציין כי ישנו חוב של בעלי המניות לקבוצה בסך של 11 מיליון ו-121 אלף שקלים, שאינו הצליח לאמת למי הוא שייך.

תגובת הפועל תל אביב: "הקבוצה גאה להמשיך להתנהל בשקיפות, וכמו בשנה שעברה הוכן הדו"ח רציני והמסודר ביותר בליגת העל, שבוצע על ידי רו"ח בכיר וחיצוני. צר לנו רק כי הרשויות דאגו להדליף את הדו"ח ולאפשר לכתב להציג דברים בצורה מניפולטיבית ושגויה מיסודה, ולא אפשרו לנו להציג את הדו"חות באופן מסודר לאוהדינו, כפי שסוכם עם עמותת האוהדים וכפי שנהגנו עד היום. יחד עם זאת, במפגש הבא עם אוהדי הקבוצה הם יוכלו להבין את המפורט בדו"ח בצורה ישירה ועם ההקשר המדויק של כל נתון המוצג בדו"ח".

אמיר כבירי בעלי הפועל תל אביב. ברני ארדוב
השקיע כ-32 מיליון שקלים, לטענת גורמים במועדון. אמיר כבירי/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully