וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בקבוצות ליגת העל על הלוואת הפועל תל אביב

ההלוואה מחברה באיי סיישל שנחשפה בוואלה! ספורט, והקשר העקיף של המנהלת למהלך, עוררו תגובות רבות בקרב בעלים בליגה. אחד מהם: "לי לא היו עוזרים ככה". אחר: "זה גורם נזק להפועל". בכיר: "מזכיר את העזרה שקיבלה בית"ר מגברי לוי"

אבי כהן

חשיפת ההלוואה שלקחה הפועל תל אביב מחברת מימון באיי סיישל יצרה הלם רב במועדון ובכדורגל הישראלי בכלל. כזכור, אתמול (ראשון) חשפנו בלעדית את מסמך ההלוואה, לפיו החברה (ששמה שמור במערכת כרגע) באיי סיישל תעביר להפועל תל אביב 3.2 מיליון שקל על חשבון ההכנסות מזכויות השידור, ומנהלת הליגה תעביר את התגמולים שמגיעים לקבוצה של אמיר כבירי לאותה חברה במדינה רחוקה.

ראשונות להגיב היו קבוצות ליגת העל, שמיהרו לבקר את התנהלות המנהלת בסיפור הזה והמעורבות שלה – למרות שהמנהלת לא הלוותה כסף. לטענת בעלים מוכר בליגת העל, שבחר כרגע להישאר בעילום שם, אף קבוצה לא היתה זוכה לעזרה כזו, בסכום כזה גדול, מהמנהלת. "אם אני הייתי מבקש הלוואה כזו בעזרת המנהלת ובשיתוף פעולה שלה, לא היו עושים זאת עבורי. תעשו סבב בין כל בעלי הקבוצות והם יגידו לכם שזה לא בסדר. הכל מתחיל ונגמר בחיבור בין בכירים במנהלת, בכירים בהפועל תל אביב ועופר אורליצקי. המנהלת עשתה כאן מהלך בעייתי", אמר.

בעלים אחר בליגת העל סיפר לוואלה! ספורט אמש (ראשון) שהוא מתכוון לדרוש בהקדם תשובות מהמנהלת בנושא הזה. לטענתו, המהלך הזה כנראה לא עבר דרך הצבעה בדירקטוריון המנהלת, בה הוא חבר. "זה דבר שיכול לקרות, אבל הוא צריך לעבור אישור דירקטוריון ולמיטב ידיעתנו זה לא עבר", אמר אותו בעלים. "אסור שדברים כאלה יקרו בלי ידיעת שאר הקבוצות", הוסיף אותו בעלים.

עוד בנושא:

חשיפה: הפועל תל אביב לוותה כספים מחברת מימון באיי סיישל כדי לשלם משכורות
מכבי נתניה דורשת מיידית מהפועל תל אביב 300 אלף שקל

ההסכם בין הפועל תל אביב וחברת המימון מאיי סיישל

סריקה

אגב, גורם בכיר בקרב בעלי הקבוצות סבור שמהלך כזה עלול לקרב דווקא את הפועל תל אביב לסף פשיטת רגל, ולא לעזור לה. "המנהלת גורמת להפועל תל אביב נזק גדול שהיא נותנת להם את הסכום כבר עכשיו", רמז. "לא מבין איך יעבירו את זה בבקרה".

באחת הקבוצות הקטנות בליגת העל אמרו בציניות: "לנו אין כסף לפתוח את העונה, מגרדים כל שקל, שייתנו גם לנו גב להלוואה כזאת ואנחנו בונים קבוצה טובה, ונשבור את הראש בהמשך מאיפה להביא את הכסף לחצי השני של העונה".

בכיר באחת הקבוצות הגדולות בליגה סיכם זאת כך: "זה אחד הסיפורים הגדולים של השנה. שערורייה לשמה. אנשים כנראה עדיין לא מבינים מה קרה כאן. זה דומה למקרה שבו נתנו לבית"ר ירושלים לפתוח את העונה אחרי חודשים של איחור בתחילת העשור שעבר. זה אפילו יותר גרוע. כי אז זה היה גברי לוי וההתאחדות. היום זו כבר מנהלת. מצחיק שעושים שרירים על רעננה, הפועל פתח תקוה וקבוצות קטנות ומאיימים עליהן שלא יפתחו את העונה אם לא יגישו תקציב מסודר לבקרה, ואז עושים כזה דבר למען הפועל תל אביב".

אותו בכיר המשיך: "ידוע לכולם שהפועל חייבים כספים מהעונה שעברה. את המנויים שלהם הם שיעבדו ל-'לאן' כבר לפני שנים, והכסף שהם לוו כרגע, זה להתגלגל עד שייכנס הכסף מהטלוויזיה והטוטו. זה שהמנהלת נותנת יד לדבר כזה זו פגיעה בכל עיקרון הספורטיביות ביחס לקבוצות אחרות. על ברצלונה הפעילו סנקציה של איסור לרכוש שחקנים לשנה - הפועל חייבים כסף ונותנים להם לרכוש שחקנים באין מפריע. ואף אחד למעט וואלה! לא כותב כלום? תמוה. מעניין מה היה קורה במידה והיה מדובר באלי טביב, יואב כץ נתניה או סכנין. בנושא הפועל תל אביב יש שתיקה רועמת מהמנהלת והבקרה...כבירי עוסק באומנות? כנראה שגם להשיג 'שתיקה תקשורתית' זה סוג של אמנות. אבל אולי הוא נאלץ למכור את 'הצעקה' של מונק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
בעלי בית"ר ירושלים אלי טביב. יותם רונן
" מעניין מה היה קורה במידה והיה מדובר באלי טביב, יואב כץ נתניה או סכנין". טביב/יותם רונן

פנינו למנהלת הליגה לבקשת תגובה לסיפור הזה, כולל ארבע שאלות ספציפיות:

1. האם ההלוואה עברה אישור דירקטוריון?

2. מדוע ההלוואה צריכה להיעשות דרך חברת מימון באיי סיישל ולא ישירות בין הצדדים?

3. האם החברה הזו נבדקה - לאור זה שידוע שבאיי סיישל יש לא מעט חברות בעייתיות?

4. האם הסכום לא מופרז, כפי שטוענים בעלי קבוצות בליגה, ומנהלת הליגה לא צריכה לתת עזרה כזו גדולה.

תגובת המנהלת: "ראשית, יודגש כי המנהלת לא נתנה כל עזרה ו/או סיוע להפועל תל אביב. המנהלת הסכימה להעביר את הכספים שיגיעו להפועל תל אביב (ככל שיגיע ובהתאם למה שיגיע בלבד) לחשבון אחר עליו הורתה הפועל תל אביב. המנהלת לא התחייבה בשום צורה להעברת סכום נוסף ו/או אחר מלבד מה שיגיע להפועל תל אביב".

בנוגע לשאלות שנשלחו, ענו במנהלת:

1. "לא מדובר בהלוואה, המדובר בהמחאת זכות!".

2. "כפי שעולה מהמסמכים שצורפו לכתבה (ובניגוד לנטען מוקדם יותר בשיחה בע"פ) המנהלת איננה צד להלוואה ואיננה חתומה או ערבה להסכם".

3. "בטופס המחאת זכויות שבא להחליף את חשבון הבנק של הפועל תל אביב, צויין במפורש כי כל תשלום שיתבצע יועבר לעיון רשות המיסים וככל שיקבע ניכוי במקור, המס ינוכה מסך הכסף המגיע להפועל תל אביב".

4. "בכל שלב ובכל נקודת זמן לא הובטח "לתת עזרה"!"

עוד מהמנהלת: "מהות המחאת הזכויות כשמה כן היא, הזכות לקבלת כספים, הנגזרת ממה שמגיע להפועל תל אביב (בתרחיש המינימליסטי ביותר),יועבר קודם לכן למי שקבעה האגודה במסגרת אותו ההלוואה שהמנהלת כאמור איננה צד לה".

אורן חסון, מנכ"ל מנהלת הליגה. ניב אהרונסון
"המנהלת לא נתנה כל עזרה ו/או סיוע להפועל תל אביב". מנכ"ל המנהלת אורן חסון/ניב אהרונסון

גם בהפועל תל אביב קיבלו את סיפור ההלוואה בשוק מוחלט. הכוונה לאלו שכמובן לא ידעו עליה. החשש בקרב עובדים במועדון הוא שבסופו של דבר הסיפור הזה רק יקרב את המועדון לחדלות פירעון בסופו של תהליך, ולא להבראה. "יש כמה דברים שעשינו כדי להימנע ממצב כזה", אמרו בכירים במועדון אמש. "כולנו מקווים שתכנית הבראה תצא לפועל ונימנע מתסריטים לא נעימים".

בהפועל תל אביב יודעים ומבינים את משמעות הדברים ושם טוענים כי באוקטובר הקרוב תזרים הכספים של הקבוצה אמור להסתדר ולא צפויות בעיות נוספות בהמשך העונה.

כרגע ההערכות הן שהפועל תל אביב תוכל לעבור בבקרה, אבל לא בטוח שמהלך כזה שבו הקבוצה משתמשת ברוב התשלומים המגיעים לה מראש הוא נכון. כזכור, מכבי נתניה גם לקחת הלוואה בקיץ שעברה ממרכז מכבי, דבר שלא עזר לה בסופו של דבר.

עופר אורליצקי, יו"ר הבקרה, בטוח שיהיה בסדר הפעם: "אני ממש לא מודאג לגבי מה שקורה בהפועל תל אביב. אני אישרתי את ההלוואה לקבוצה. הסיפור פה שונה מאוד מזה של נתניה. נתניה היא קבוצה עירונית ופה יש בעלים עם מקורות כסף. אין דאגה, כי כל הכספים עוברים לפי הסכם מול השחקנים".

תגובת הפועל תל אביב תובא לכשתתקבל.

אמיר כבירי. הפועל תל אביב, אתר רשמי
אורליצקי: "ממש לא מודאג לגבי מה שקורה בהפועל תל אביב. אני אישרתי את ההלוואה לקבוצה". כבירי/אתר רשמי, הפועל תל אביב

עמותת האוהדים הוציאה הודעה בנושא: "במהלך השבועות האחרונים דורשת העמותה, כמי שמחזיקה ב-20% אחוז מהמועדון, תשובות ברורות לגבי הסיטואציה הפיננסית בקבוצה וכיצד בדעתו של מחזיק זכויות הניהול לפתור את הבעיות הכספיות כדי לעמוד בהתחייבויות ולשלם משכורות לעובדים ולשחקנים במועד. הוועד המנהל של העמותה פגש לפני שבועיים את כבירי ורמי כהן לשיחה פתוחה וארוכה אשר העניקה לכולנו תחושה שהפתרון אכן נמצא בהישג יד. אנחנו נמצאים עם כבירי ועם הנהלת המועדון בקשר יומיומי רציף ולמרות זאת, הופתענו מאוד וגם התאכזבנו לגלות שהמועדון לקח על עצמו הלוואה על חשבון כספי עונת 2016/17 כדי לסגור חלק מהחובות של עונת 2015/16. ברור לנו שזו לא הדרך הנכונה לפתור את הבעיות הפיננסיות של המועדון.

חשוב לנו להבהיר ולחדד שעד שלא יקום דירקטוריון מסודר אין לעמותה את הכלים לפקח על ההתנהלות הכספית במועדון. אנחנו מאמינים שדירקטוריון המורכב מאנשים טובים ואיכותיים ובעלי ניסיון יכול היה לייצב ולפתור את המשבר הכספי ממנו סובל המועדון ב-5 השנים האחרונות. סדרי העדיפויות שלנו כעמותת אוהדים ברורים - הקטנת הגרעונות, הבראת המועדון ועמידה בהתחייבויות תוך תשלום משכורות בזמן הם הבסיס לניהול הנכון של המועדון שאנחנו אוהבים. הבסיס הזה, חשוב בהרבה, מהיכולת על הדשא. רק הפועל!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully