וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים: המגן הימני אדם קארן-ספרשטיין ינחת למבחנים

12.7.2016 / 22:32

היהודי-אמריקאי ינסה להרשים את הצוות המקצועי לאחר שסיים ארבע שנים מצוינות באוניברסיטת סנטה ברברה החזקה. בבית"ר ישתמשו במכירתו של ערן זהבי בבוררות על עומר אצילי. למרות צירוף ראלי, טביב לא מוותר על בנש. חודשו המגעים עם טרבוטיץ', סיכויי הגעתו נמוכים

אתר רשמי

צפו בביצועיו של השחקן

אדם קארן-ספרשטיין כדורגלן יהודי. אתר רשמי
רקורד מבטיח. אדם קארן-ספרשטיין/אתר רשמי

המגן הימני היהודי-אמריקאי אדם קארן-ספרשטיין ששיחק באוניברסיטת סנטה ברברה יתחיל להבחן מחר (רביעי) בבית"ר ירושלים. סנטה ברברה נחשבת לאחת המכללות החזקות בארצות הברית בתחום הכדורגל, ובעקבות ההצלחה של השחקן שם הוא החל להתאמן עם קולומבוס קרו מה-MLS. הוא שיחק 57 משחקים בסנטה ברברה מתוכם, 15 משחקים בהרכב.

לפני הגעתו לסנטה ברברה שיחק המגן בן ה-22 בתפקיד קשר עושה משחק, והיה שחקן הרכב קבוע בתיכון שזכה באליפות המחוז שלו, כשהוא אף זוכה בנבחרת הראשונה של המדינה. קארן-ספרשטיין ינסה להרשים את ראשי הקבוצה.

בנוסף, הקשר הקרואטי דינקו טרבוטיץ', שהגיע לארץ על מנת לסגור את תנאיו בבני יהודה, נפגש היום עם המנכ"ל החדש משה דמאיו. בית"ר ירושלים ניהלה עם השחקן משא ומתן לפני כשבועיים וסוכנו של השחקן העביר מסר לקבוצה ב-48 השעות האחרונות שהמשא ומתן עם בני יהודה תקוע וכי הוא מעוניין לחדש את המגעים עם הקבוצה מהבירה. דמאיו נפגש עימו לשמוע פרטים אך בשלב זה נראה כי השחקן צפוי לסגור בכל זאת בבני יהודה ולא להצטרף לבית"ר ירושלים.

בשעות הלילה, בית"ר ירושלים הוציאה הודעה בנושא: "מזה כמה שבועות מנהל מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים מו"מ עם שחקן הכדורגל הקרואטי דינקו טרבוטיץ' באמצעות סוכן השחקנים מריו מסטרוביץ'. המעקב אחר השחקן והמו"מ נעשה עוד קודם כניסתו של משה דמאיו לתפקיד מנכ"ל המועדון. ידוע לבעלי המועדון אלי טביב כי השחקן ניהל מו"מ במקביל עם בני יהודה תל אביב. ברגע שהובן כי השחקן עשוי לחתום בסופו של דבר בבני יהודה במועדון החלו לבדוק אופציות אחרות ונוספות. בשעות הערב בעלי המועדון קיבל שיחה ממריו מסטרוביץ' אשר הבהיר היום כי השחקן פנוי וביקש לברר האם הצעתה של בית"ר עומדת בעינה כיוון שהמו"מ מול בני יהודה לא הבשיל לידי חתימה. בו ברגע ורק אז הוחלט לחדש את המו"מ מול השחקן. שיחת טלפון אשר הגיעה מבעלי בני יהודה ברק אברמוב לאלי טביב ובו מסר אברמוב כי המו"מ לא מוצא בין בני יהודה לשחקן הביא להחלטה על ידי אלי טביב ומשה דמאיו לרדת מן העניין ולאפשר לבני יהודה למצות את המו"מ מול השחקן כדי לא לפגוע במערכת היחסים בין המועדונים. לא זו דרכו של אלי טביב ושל מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים. מערכת היחסים בין אלי טביב לסוכן הקרואטי מר מסטרוביץ' היא ארוכת שנים, עוד מהתקופה בה שיחק מסטרוביץ' בישראל תחת ניהולו של טביב בכפר סבא".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
דינקו טרבוטיץ'. GettyImages
להיכן יגיע? טרבוטיץ'/GettyImages

דיון הבוררות השני והאחרון בין עומר אצילי לבית"ר ירושלים ארך אתמול שמונה שעות. מעבר לעדויות נחקרו על ידי עורך הדין כמעט כל אנשי בית"ר ירושלים החל מהבעלים אלי טביב, דרך מנהל הקבוצה אושרי דודאי, הרופאים ד"ר פרנקל וד"ר גור, הפיזיותרפיסט תומר בסן והמאמן לשעבר סלובודאן דראפיץ'.

עורך הדין רוזן תחקר את כולם במאות שאלות ובניסיון למצוא סתירות בין העדויות בין הנכתב בתצהרים לבין המציאות: "אין שאלה שעורך הדין רוזן לא שאל. הוא ניסה למצוא סתירות ולהפיל את העדים שלנו, אבל אנחנו מרגישים שכולם עמדו על האמת שלהם והבורר ראה זאת", אמרו במועדון. מנגד, מהצד של אצילי חשבו להיפך. למעשה, שני הצדדים יצאו מרוצים מהדיון ובהרגשה כי ידם על העליונה כאשר בשבועיים הקרובים יגישו את הסיכומים שלהם ומספר ימים לאחר מכן תתקבל החלטת הבורר חנוך קינן.

טביב נחקר על דבריו של סוכנו של אצילי, רונן קצב, לפיו איים הבעלים כי אם הקשר לא יחתום על החוזה הוא יחסל לו את הקריירה והוא לא ישחק יותר, וענה כי לא השתמש במונחים האלה ואף ציין כי "לפעמים במהלך מו"מ ושיחות אומרים דברים. זו פסיכולוגיה במסגרת המו"מ אבל את הדברים שצויינו לא אמרתי". טביב גם נשאל מדוע לא העמיד לוועדת משמעת את קלאודמיר אחרי שנעצר כשנהג תחת השפעת אלכוהול ואת אצילי דווקא כן ואמר: "לא ראיתי לנכון להעמיד לדין את קלאודמיר, הוא שילם מספיק באותם ימים".

עוד בנושא


המשימות של דמאיו: הפשרת היחסים עם ברקת, חוזה חדש לאצילי
אלי טביב מינה את משה דמאיו למנכ"ל בית"ר ירושלים: "האיש המתאים לתפקיד"
בית"ר מחייבת את דראפיץ' להגיע לדיון הבוררות בעניין אצילי
עוז ראלי חתם לשנתיים בבית"ר ירושלים: "מרגש לשחק מול הקהל הזה"

עומר אצילי, בית"ר ירושלים. יותם רונן
יצא מרוצה. אצילי/יותם רונן

מהצד של אצילי יצאו מרוצים מתוך ידיעה כי חלק מאנשי בית"ר ירושלים היו לא אחידים במהלך התחקיר, לאחר שדראפיץ' השתמש מספר פעמים במונח "לא זוכר, עברו כמה חודשים, אני רק זוכר ברמה הכללית", וכן היו מרוצים מכך שהעדים מטעם הקבוצה היו לחוצים וחשו כי הבורר אכן מבין את הסיטואציה בה נמצא השחקן.

אגב, גם בסיכומים, מעבר לכך שינסו לבטל את כל סיכומי הצד השני ודרישותיהם, ישתמשו בבית"ר ירושלים במכירתו של ערן זהבי לגוואנגז'ו תמורת כתשעה מיליון דולר כעדות לכך שלא ניתן לקבוע תג מחיר. בקבוצה יצרפו התבטאויות של פרשנים, אנשי מקצוע ושחקנים שמגדירים את אצילי כ"זהבי הבא של הכדורגל הישראלי", וכמו כן בדרישתה של מכבי חיפה ממכבי תל אביב ל-2.2 מיליון יורו על אלירן עטר, שחקן בן 29, לעומת אצילי שיהיה בסוף החודש בן 23.

אגב, בצוות המקצועי לא אהבו את העובדה כי מספר ימים לפני משחק כל כך חשוב הקשר צריך לבלות בחדר הבוררות אך אמרו: "הוא הצליח לנתק את עצמו מזה עד עכשיו והוא יידע להתעלות גם ביום חמישי". אגב, שחקנים בקבוצה טענו כי : "דווקא קרה משהו אחרי טוזלה אצל אצילי שעשה לו חשק להישאר אבל לא במצב הנוכחי. מגיע לו שידרוג משמעותי בשכר ושירגיש טוב אחרת לא יפיקו ממנו כלום לאורך העונה".

שחקן בית"ר ירושלים עוז ראלי לצד המנכ"ל משה דמאיו. בית"ר ירושלים, אתר רשמי
"הקבוצה יכולה להרים לי את הקריירה". ראלי עם דמאיו/אתר רשמי, בית"ר ירושלים

עוז ראלי חתם לשנתיים. ראלי מגיע עם מוטיבציה גבוהה ועל אף שרצה שעירוני קרית שמונה תכבד את חוזהו, ברגע שקיבל טלפון להגיע לבית"ר ירושלים אמר: "אין לי בעיה לוותר על כסף, הקבוצה הזו יכולה להרים לי את הקריירה. הטירוף של הקהל והאווירה שם זה משהו שאני הכי צריך עכשיו".

אגב, לפני מספר שנים כאשר טביב היה הבעלים של הפועל תל אביב הוא ניהל מו"מ מול משה דמאיו על העברתו של ראלי מבני יהודה. דמאיו התעקש אז על סכום העברה של יותר משני מיליון ש"ח. אתמול דמאיו צירף לטביב את ראלי ללא דמי העברה. אגב, הגעתו של המגן לא סוגרת את הדלת לטל בנש. אם נושא דמי ההשבחה של השחקן ייפתר גם מגן הפועל כפר סבא יצורף למועדון, מה גם שראלי משחק הן כמגן ימני, הן כמגן שמאלי והן כקשר.

ראלי לא יפתח במשחק הקרוב נגד אומוניה ניקוסיה וספק גדול אם יהיה בסגל כיוון שרק עכשיו החל להתאמן עם הקבוצה. שמעון אבוחצירה ועידן ורד יהיו בסגל כאשר ייתכן וישולבו בשליש האחרון של המשחק. בבית"ר ירושלים רוצים להכניס את השניים בהדרגה לעניינים ולא לחשוף אותם לפציעות לאחר שהתחילו את האימונים מאוחר. בקבוצה מצפים ל-15 אלף צופים במשחק.

עדכון ראשון: 6:32

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully