וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ירושלים תפגוש את לוקומוטיב קובאן, ולנסיה ואולימפיה לובליאנה

7.7.2016 / 14:20

סגנית האלופה, שהגיעה להגרלה מקבוצת הדירוג הרביעי, הוגרלה לבית נוח בשלב הבתים של היורוקאפ. גם אולם וטרנטו יגיעו לבירה. פיאניג'אני: "המטרה הראשונה היא לעבור שלב", הכירו את היריבות

נועם מושקוביץ

אחרי קיץ עמוס בשינויים בהפועל ירושלים, סגנית האלופה הוגרלה היום (חמישי) בשלב הבתים של היורוקאפ כאשר היא דורגה רביעית, בעקבות הקמפיין המאכזב בעונה החולפת. בהגרלה נקבע כי הקבוצה של סימונה פיאניג'אני תפגוש את לוקומוטיב קובאן, ולנסיה, אולימפיה לובליאנה, אולם וטרנטו. מדובר בבית נוח במסגרת המפעל המשני של היבשת ובבירה מקווים לשפר את העונה האירופית הקשה שעברה עליה אשתקד תחת דני פרנקו, שסיים את תפקידו, כאשר זכייה בו תבטיח השתתפות ביורוליג בעונת 2017-18. סדר המשחקים ייקבע מאוחר יותר.

בית 1
ניז'ני נובגורוד, גראן קנריה, צדביטה זאגרב, ז'ילונה גורה, א.א.ק. אתונה, רג'יו אמיליה.

בית 2
חימקי מוסקבה, אלבה ברלין, בילבאו, ריטאס וילנה, קאנטו, פרטיזן בלגרד.

בית 3
מאלגה, באיירן מינכן, מורסיה, דינמו ססארי, זניט סנט פטרסבורג, בודוצ'נוסט.

בית 4
לוקומוטיב קובאן קרסנודר, ולנסיה, אולימפיה לובליאנה, הפועל ירושלים, אולם, טרנטו.

עוד בנושא:
הפועל ירושלים פנתה לבו מקאלב ופול סטול
הפועל ירושלים צפויה להיפרד מדונטה סמית'
אייזק רוזפלט וטרוויס פיטרסון חתמו בהפועל ירושלים

מאמן הפועל ירושלים סימונה פיאניג'אני. נועם מושקוביץ
הגרלה מאתגרת. פיאניג'אני/נועם מושקוביץ

היורוקאפ ישוחק במתכונת שונה העונה. במקום מפגשי בית-חוץ שמוכרעים על הפרשים החל משלב שמינית הגמר, השיטה שהונהגה בעבר, הפעם ההצלבה תחל משל רבע הגמר ותוכרע בסדרות של הטוב משלושה משחקים עד סוף העונה, כולל הגמר. שלב הבתים ייערך במתכונת דומה.

בשלב הראשון תשחק כל קבוצה 10 משחקים בשיטת בית-חוץ. ארבע הקבוצות שתסיימנה במקומות אחד עד ארבע יעלו לטופ 16 שיכלול ארבע בתים של ארבע קבוצות ישחקו בשיטת ליגה קצרה של שישה משחקים. הקבוצות שיסיימו בשני המקומות הראשונים בבתים יעלו לרבע הגמר. הזוכה במפעל תקבל כרטיס אוטומטי ליורוליג בעונה הבאה.

פיאניג'אני התייחס להגרלה: "מפעל היורוקאפ התחזק מאוד העונה. מכיוון שהפורמט השתנה, יש הרבה מאוד קבוצות חזקות ואטרקטיביות, אנחנו נצטרך להיות מוכנים וחזקים מהמשחק הראשון ואני בטוח שכך יהיה. קשה להתייחס מקצועית להגרלה מכיוון שהסגלים של הקבוצות וכמובן גם שלנו, עוד לא הושלמו, אבל ברור שהמטרה הראשונית היא לעבור את השלב הראשון".

sheen-shitof

פתרון טבעי

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
יותם הלפרין הפועל ירושלים. ברני ארדוב
קיץ חם בארנה. הלפרין/ברני ארדוב

לוקומוטיב קובאן: עדיין עם ברצוקאס, אבל ללא הכוכבים

נטישה המונית, רכש בעיקר בעמדת הג'נרל מנג'ר

רק לפני חודשיים לוקומוטיב קובאן עוד הופיעה בפיינל פור של היורוליג, אבל צמצום המפעל הבכיר דחק אותה החוצה. ליורוקאפ היא אמורה להגיע כאחת הפייבוריטיות לזכייה - לאחר שכבר הניפה את הגביע השני בחשיבותו ב-2013, אבל בינתיים, עונת המלפפונים לא מאירה פנים לקבוצה מקרסנודאר.

אף שהצליחה להשאיר את המאמן היווני יורגוס ברצוקאס, קובאן כבר איבדה כמה עוגנים ברורים על המגרש. מלקולם דילייני עבר לאטלנטה, כריס סינגלטון חתם בפנאתינייקוס, אנתוני רנדולף ישחק בברצלונה, דונטיי דרייפר חזר לריאל מדריד וגם ויקטור קלאבר צפוי לשוב למולדתו הספרדית. ומי כן ישחק בשורותיה? בינתיים, הרכש הפיקנטי ביותר של "לוקו" נמצא במשרד, לאחר שמינתה את סנטר העבר אלכסיי סבראשנקו לג'נרל מנג'ר שלה. היא החתימה את הגארד מארדי קולינס, שאת דרכו באירופה החל במכבי אשדוד וששיחק תחת ברצוקאס באולימפיאקוס. ולדימיר איבלב וייבגני באבורין המקומיים הצטרפו, אבל לא הם אלו שאמורים לסחוב את הקבוצה שתשנה את פניה.

יורגוס ברצוקאס עם גביע היורוליג. GettyImages
ברצוקאס/GettyImages

ולנסיה: מצטופפת בצמרת ושומרת על המשכיות

מרטינס כאן, פיטרסון פוגש את האקסית

במשך השנים התרגלה ולנסיה להיות הנציגה הבכירה של ספרד ביורוקאפ, והיא אף זכתה בו ב-2003, ב-2010 וב-2014, אבל כעת היא תיאלץ להצטופף בצמרת עם המצטרפת הטרייה, אוניקאחה מלאגה. הכתומים-סגולים מגיעים לעונה הזו אחוזי טראומה ממה שקרה להם אשתקד: הם פתחו את העונה במאזן מדהים של 0:28 בכל המסגרות (0:12 באירופה), ואז ספגו שלושה הפסדים רצופים ללימוז' ולפאוק סלוניקי, והודחו בשלב 32 האחרונות במפעל היבשתי המשני.

המאמן פדרו מרטינס ממשיך לעונה שנייה בתפקידו, אחרי שהצעיד את הקבוצה למקום השלישי בליגה ולהפסד בחצי גמר הפלייאוף לריאל. אנטואן דיו, בויאן דובלייביץ', פרננדו סן אמטריו, רפא מרטינס, סאם ואן רוסום וגיים ויוס אמורים לשמור על השלד ועל ההמשכיות. לטראוויס פיטרסון, הרכש הטרי של ירושלים, יהיה מפגש ראשון מול האקסית הטרייה, שאליה הגיע באמצע העונה.

שחקן הפועל ירושלים טרוויס פיטרסון. האתר הרשמי של הפועל ירושלים, אתר רשמי
פוגש את האקסית. פיטרסון/אתר רשמי, האתר הרשמי של הפועל ירושלים

אולימפיה לובליאנה: לא נשאר זכר מהאימפריה

זכרונות ממכבי תל אביב, הקאמבק של מארינר

הקבוצה הסלובנית מגרה את בלוטות הנוסטלגיה של חובבי הכדורסל בישראל, אבל חוץ משם לא נותר ממנה יותר מדי. היא לא זכתה באליפות סלובניה מאז 2009, את העונה האחרונה סיימה במקום השביעי בליגה האדריאטית עם מאזן שלילי, ומהופעותיה הסתמיות ביורוקאפ ייזכר בעיקר הניצחון המפתיע על מכבי תל אביב.

מלבד הפרידה מכל צוות האימון, בראשות גאספר פוטוצ'ניק, לובליאנה לא ממש הייתה פעילה עד כה בשוק. היא החזירה מהשאלה את פאולו מארינר האלמוני, ובאופן כללי ירושלים צריכה להודות על כך שקיבלה בדרגה השלישי את הקבוצה הסלובנית ולא כל אחת אחרת.

מאמן הפועל ירושלים סימונה פיאניג'אני, מנכ"ל הפועל ירושלים גיא הראל. נועם מושקוביץ
הסלובנים לא צפויים לעשות צרות. פיאניג'אני/נועם מושקוביץ

רטיופארם אולם: אפרורית, אבל מסוכנת

יציבות זה כאן, המוקש הכי קשה בדרג החמישי

מסע מופלא עשתה אולם בעונה שעברה, כשממעמקי המקום השביעי בליגה הגרמנית הגיעה עד גמר הפלייאוף - שניצחון בה היה מקנה לה את האליפות ואת הכרטיס ליורוליג. אבל היא הפסידה 3:0 לבאמברג ונאלצה להסתפק ביורוקאפ.
הגרמנים אמורים לשמור על חלק גדול מהשלד הקיים, בראשות המאמן טורסטן ליבנאת'.

הם השאירו את כריס באב ודשון באטלר, החזירו את טים אולברכט, הוסיפו את קרשטן טאדה ובריידון הובס, ונפרדו מפייריה הנרי. רוב השמות הללו אינם מוכרים לחובבי הכדורסל בישראל, ולא בכדי. לא מדובר ביריבה נוצצת, והיא בוודאי חלשה יותר מקבוצות אחרות בדרג 5, אבל היא עלולה לגרום לירושלים בעיות.

שחקן הפועל ירושלים ליאור אליהו. ברני ארדוב
אליהו. יצליחו לעבור שלב?/ברני ארדוב

טרנטו: לפחות פיאניג'אני יוכל לחזור הביתה

ביקור מולדת עבור פיאניג'אני, עוד אקס מליגת העל בסגל

רק לפני שנתיים טרנטו עלתה לליגה הראשונה באיטליה, ואשתקד היא כבר הגיעה לחצי גמר היורוקאפ ופיספסה את הגמר על חודו של סל במפגש הכפול עם שטרסבורג. עבור מאמן ירושלים, פיאניג'אני, זו תהיה הזדמנות לשוב לביקור מולדת. לא מעט מרורים אכלה טרנטו בדרך ליורוקאפ, כמו גם יתר הקבוצות האיטלקיות, אבל עכשיו היא כאן. שמות גדולים, כמה לא מפתיע, אין לה. לאחרונה החתימה את דסטין הוג ובטיניו גומס. ג'וליאן רייט, שהופיע בעבר בליגת העל, עזב אותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully