וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי העזיבה של רולנד: הפועל ירושלים פנתה לבו מקאלב ופול סטול

6.7.2016 / 9:11

סגנית האלופה סימנה אלטרנטיבות לעמדת הרכז: פיאניג'אני מעוניין לאחד כוחות עם הגארד שכיכב תחתיו בסיינה ופנרבחצ'ה, גם שמו של אקס מכבי חיפה הוזכר. בקבוצה בוחנים את המועמדות של שניהם

אימג'בנק GettyImages

בווידאו: הביצועים של בו מקאלב מהעונה החולפת

הפועל ירושלים מחפשת מחליף לאי.ג'יי רולנד, ששוחרר לאחרונה בתום עונה אחת בלבד. לוואלה! ספורט נודע כי שני שחקנים נמצאים ברשימה של המאמן פיאניג'אני הם בו מקאלב ופול סטול. סגנית האלופה בוחנת את מועמדותם של השניים.

למקאלב (1.83, 31) יש רקורד עשיר בכדורסל האירופי. הוא החל את דרכו ביבשת הישנה במדי מרסין הטורקית ומשם עבר לפרטיזן בלגרד, בה פרץ לתודעה כשהוביל אותה להופעה היסטורית בפיינל פור אחרי שהדיח את מכבי תל אביב בסדרת הצלבה למרות שיתרון הביתיות היה של הצהובים. אחרי עונה בסרביה, מקאלב חבר למאמנה הנוכחי של הפועל ירושלים סימונה פיאניג'אני, ויחד עם הצעידו גם את סיינה להישגים מרשימים. גם במדי הקבוצה האיטלקית מקאלב הגיע לפיינל פור, ובשנת 2012 אף הוכתר למלך הסלים של היורוליג ונבחר לחמישייה השנייה של העונה.

בו מקאלב שחקן באיירן מינכן. Sebastian Widmann, GettyImages
שוב יאחד כוחות עם פיאניג'אני? מקאלב/GettyImages, Sebastian Widmann

הקשר המיוחד שנרקם בינו לבין פיאניג'אני הוביל אותו בקיץ 2012 לפנרבחצ'ה, אליה עבר יחד עם המאמן. שתי העונות במדי פנר'/אולקר היו קצת פחות מוצלחות ואחרי שסיים את חוזהו שם, ב-2014, הוא התקשה לחזור לכושר שאפיין אותו בשנים קודמות. מאז הוא הספיק לקבל חוזה לחודש מבאיירן מינכן שהוארך לחודשיים נוספים, עד שבוטל בעקבות פציעה שהשביתה אותו לכמה שבועות. בקיץ שעבר מקאלב חתם בניו אורלינס על חוזה זמני אך נחתך כעבור כמה ימים, ובינואר חתם בלימוז' הצרפתית, במדיה סיים את העונה. ב-19 הופעות בליגה הצרפתית בעונה החולפת מקאלב העמיד ממוצעים של 11.5 נקודות (56 אחוז מהשדה, 37 אחוז מהשלוש) ו-3.3 אסיסטים. גם ביורוקאפ מקאלב הציג יכולת סבירה, ובשמונה משחקים קלע 12 נקודות ומסר 3 אסיסטים בממוצע.

סטול (1.80, 30) הוא גם שם מוכר לחובבי הכדורסל הישראלי. הרכז המקסיקני שיחק במכבי חיפה בעונת 2012/13 וזכה עמה באליפות, כשהוא מעמיד ממוצעים של 14.4 נקודות, 2.9 ריבאונדים, 5.4 אסיסטים וגם 3.3 איבודים למשחק. סטול היה מועמד לירושלים בקיץ 2013, אולם לא הצטרף ומאז עבר בטרבזונספור הטורקית ובסראטוב הרוסית, הקבוצה ממנה הגיעה טרוויס פיטרסון. בכל המסגרות בהן שיחק עם סראטוב סטול היה הקלעי המשני שלצידו של פיטרסון: בליגה המזרח אירופית קלע 14.6 נקודות למשחק (הקלע השני בטיבו בקבוצה), וביורוקאפ 13.2 (רביעי בקבוצה).

שחקן הפועל ירושלים אי ג'יי רולנד מול שחקן סראטוב פול סטול. ברני ארדוב
סטול שומר על רולנד/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully