וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב לאיגוד: אם הפועל ירושלים תורחק, נעזוב. טיוס מבוקש בארנה

החלטת האיגוד לפיה האדומים לא יורשו להשתתף בעונה הקרובה בעקבות החלטתם שלא להשתתף במפעל הצ'מפיונס ליג של פיב"א גררה תגובה סולידית מהצהובים. טיוס על הכוונת של סגנית האלופה

אימג'בנק GettyImages

בווידאו: התקרית של טיוס ואיבקוביץ'

איגוד הכדורסל הודיע היום (שלישי) להפועל ירושלים כי הקבוצה לא תוכל להרשם לעונת המשחקים 2016/17, וזאת לאחר שסגנית האלופה נרשמה לשחק ביורוקאפ של יול"ב ודחתה את האפשרות להשתתף בליגת האלופות של פיב"א. ההודעה הגיע לאחר שכבר לפני מספר חודשים הודיעו באיגוד במכתב רשמי לירושלים כי הם מחויבים לחוקי פיב"א, שהודיעה כבר באפריל שעל האיגודים השונים לנקוט סנקציות כנגד קבוצות שיבחרו לשחק ביורוקאפ. בירושלים היו מודעים לסיכוי שבאיגוד ישעו אותם מכל פעילות במקרה כזה, אך בכל זאת בחרו להרשם למפעל המשני של יול"ב.

כזכור, אמש הודיע היורוליג על 24 הקבוצות שישחקו בעונה הבאה ביורוקאפ, ביניהן הפועל ירושלים שחתמה עוד במהלך העונה על הסכם תלת שנתי עם המפעל. מאמש החלו איגודים רבים באירופה להוציא גינוי ואזהרות לקבוצות שנרשמו ליורוקאפ כשהגדיל לעשות יו"ר האיגוד הרוסי אנדריי קירילנקו שהודיע כי כל ארבע הקבוצות הרוסיות שישתתפו במפעל לא יוכלו להרשם למפעלים הרוסיים, למרות שהאיגוד הרוסי לא שולט על ליגת ה-VTB. כמו כן הודיע קירילינקו ששחקנים רוסים שמשחקים בקבוצות הללו לא יוכלו לקחת חלק במשחקי הנבחרת.

עוד בנושא:
סוכנו של שון דאוסון: "פנאתינייקוס מתעניינת, אבל הכול תלוי בסכום שהיא תציע"
מכבי תל אביב: די ג'יי סילי חתם לעונה עם אופציה לעונה נוספת
פיאניג'אני: "התחברתי לחזון של אלון, אוהב את הסגנון של הפועל ירושלים"
קובאן, מלאגה, חימקי, באיירן, ירושלים: רשימת המשתתפות ביורוקאפ

תגובת מנהלת הליגה: "מנהלת הליגה קיבלה את הודעת האיגוד בנוגע להפועל ירושלים ותבחן את הנושא מול יועצה המשפטי. אנו סבורים כי מנהלת הליגה היא זו שמנהלת את ליגת העל והיא הקובעת את זהות הקבוצות המשחקות בליגה".

התגובה של בר טימור

זכית בי. ברני ארדוב
האיומים מומשו. אורי אלון/ברני ארדוב

יש לציין שמכבי תל אביב וגם הפועל ירושלים רשומות למפעלים של היורוליג, על כן הקבוצה בצהוב הביעה סולידריות
ושידרה התנגדות להחלטת האיגוד. על פי הקבוצה הסנקציות של איגוד הכדורסל הישראלי לא מקובלות, ואין לה כוונה לשתף עם זה פעולה. אם בסופו של דבר איגוד הכדורסל אכן ירחיק את ירושלים במכבי לא שוללים אפשרות לא להירשם לליגה הישראלית אף הם. המסרים הללו הועברו היום לאיוגד מהצהובים לאיגוד.

"אנחנו שוקלים בחיוב להוציא הודעה לקבוצות היורוליג שנשמח אם ינהגו בסולידריות כלפי קבוצות יורוקאפ שהאיגודים המקומיים ינסו להפעיל כלפיהן סנקציות", מסר גורם ביורוליג.

בעניין אחר, אלכס טיוס שוחרר היום מאנדולו אפס אחרי עונה אחת בלבד ונמצא על הכוונת של הפועל ירושלים, כפי שפורסם בוואלה! ספורט. בקבוצה הטורקית טענו כי המתאזרח, שעזב את מכבי תל אביב בסיום עונת 2014-15, ידע עימותים עם מאמן אנדולו דושאן איבקוביץ'. מצבו של טיוס בסגל הקבוצה לא זכה לשיפור משמעותי גם כאשר הסרבי פוטר והוחלף בעוזרו אחמט ג'קי.

סגנית האלופה סימנה את טיוס כחלק מרשימת המועמדים לחיזוק הסגל של סימונה פיאניג'אני לקראת העונה. בעלי ירושלים, אורי אלון, אף ציין במספר הזדמנויות כי בכוונתו לשדרג את הסגל בישראלים בכירים לצדם של יותם הלפרין, ליאור אליהו ובר טימור.

טיוס הגיע לליגת העל למכבי אשדוד בעונת 2011-12 ממנה המשיך לקאנטו האיטלקית. ההצלחה בארץ המגף הובילה אותו לשורות מכבי תל אביב, עימה זכה ביורוליג בעונת 2013-14. בעונה שלאחר מכן הושמעו נגדו טענות על חוסר מוטיבציה בצד המועדון הצהוב כאשר ההחלטות לגביו הובילו אותו לטורקיה. עבור פיאניג'אני, שמכיר את הפורוורד מהתקופה שלו באיטליה, אופציית טיוס עשויה להפוך להחתמה הראשונה שלו מאז נחת בבירה.

עוד נודע כי בימים האחרונים הוצע אלכס טיוס למכבי תל אביב, אולם הנהלת הקבוצה וארז אדלשטיין לא מעוניינים בו בגלל האופי וחוסר המחויביות שלו.

שחקני אנאדולו אפס אלכס טיוס, ג'ייסון גריינג'ר. Aykut Akici, GettyImages
בדרך לבירה? טיוס/GettyImages, Aykut Akici
  • עוד באותו נושא:
  • אלכס טיוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully