וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת זהבי נסגרה, אם ישוב לישראל ישחק רק במדי מכבי תל אביב

17.6.2016 / 8:54

כוכב הצהובים ממתין לויזה לסין ויחתום רשמית לאחר שיערוך בדיקות רפואיות. מכבי תל אביב הכניסה סעיף המקנה לה אפשרות להשוות כל הצעה מקבוצה אחרת. גוואנג'זו תשלם תמורתו 8 מיליון דולר

ברני ארדוב

בווידאו: כל השערים של ערן זהבי בדרך לשבירת השיא של נסים אלמליח

סוף עידן בכדורגל הישראלי: עסקת מכירת ערן זהבי לגוואנגז'ו הסינית נסגרה היום (שישי) סופית. מכבי תל אביב ניהלה מגעים עם הקבוצה הסינית אל תוך הלילה והגיעו עמה לעמק השווה וסיכמה עמה על סכום מכירה של 8 מיליון דולר, כשהחתימה הרשמית צפויה להתבצע אחרי שזהבי יגיע לסין ויעבור בדיקות רפואיות. זהבי ירוויח 5 מיליון דולר לעונה ובסך הכל 12.5 מיליון דולר לשנתיים וחצי.

במכבי תל אביב הכניסו להסכם המכירה סעיף המקנה להם אפשרות להשוות כל הצעה מקבוצה, בישראל או בעולם, שתרצה לקלוט את השחקן בעתיד. במכבי תל אביב רוצים להבטיח לעצמם כי אם יחזור זהבי לישראל בין אם בסיום חוזהו בסין ובין אם במהלך התקופה, זה יהיה רק אליהם.

עוד בנושא:

שלוש וחצי שנים של הצלחה: רגעי המפתח של ערן זהבי במכבי תל אביב
קריאה אחרונה לג'ורדי: כך מכבי תל אביב תשכח מערן זהבי. טור דעה
ארון שוינפלד במגעים מתקדמים עם מכבי תל אביב, גם באר שבע גיששה

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב בשדה התעופה. מגד גוזני
עכשיו זה סופי. זהבי/מגד גוזני

זהבי כבר הגיש בקשה לויזה לסין והוא אמור לקבלה לכל המאוחר ביום שלישי. לא מן הנמנע כי כבר ביום שני הוא ימריא לסין כדי לעבור בדיקות רפואיות ולחתום על החוזה לשנתיים וחצי במהלכן ישתכר 12.5 מיליון דולר.

השכר של זהבי יהפוך אותו לכדורגלן הישראלי היקר בהיסטוריה, אם כי חשוב לציין שבעסקאות מהסוג הזה ישנם סעיפים שונים של תשלומים ולכן קשה להעריך מה הסכומים המדויקים. על פי הערכות, ליברפול שילמה לווסטהאם כ-7.3 מיליון יורו על יוסי בניון ור.ב לייפציג שילמה לאוסטריה וינה כ-7 מיליון יורו על עומר דמארי.

הוא יצטרף לליגה עמוסה בכוכבים וייפגוש שמות כמו ראמירס, דמבה בה, אסקיאל לאבצי, ז'רביניו, פרננדיניו, אלכס טיישיירה, פאוליניו, ג'קסון מרטינס, פרדי גוארין ועוד. יחד עם זאת, הוא יצטרך להתרגל לשחק בקבוצה צנועה במונחים מקומיים ולמאבקי מרכז טבלה ותחתית.

זהבי בן ה-28 הגיע למכבי תל אביב בינואר 2013 וזכה עם הצהובים בשלוש אליפויות רצופות, גביע המדינה אחד וגביע הטוטו אחד. הוא הוכתר למלך השערים בשלוש השנים האחרונות ו-35 הכיבושים שלו בעונה החולפת שברו את שיאו בן 61 השנים של ניסים אלמליח. זהבי שבשנתיים האחרונות תופקד בעיקר כחלוץ במכבי תל אביב, כבש במדיה 125 שערים ב-164 הופעות בכל המסגרות ובין היתר היה הבורג המרכזי של הצהובים בהעפלה לשלב הבתים של ליגת האלופות.

הוא התחיל את הקריירה בהפועל תל אביב, והושאל בהמשך לעירוני ניר רמת השרון. ב-2008 חזר למתחם וולפסון ובשלוש השנים הבאות זכה עם האדומים באליפות ושני גביעים. בקיץ 2011 עבר לפאלרמו האיטלקית, אבל חזר לישראל אחרי עונה וחצי.

אסקיאל לאבצי, נבחרת ארגנטינה. GettyImages
ליגה עמוסה בכוכבים. לאבצי/GettyImages

בזמן שזהבי נמצא בישראל, תחל היום (שישי) מכבי תל אביב את מחנה האימונים שלה באוסטריה. אמש הגיעה הקבוצה למחנה אחרי טיסה ישירה לוינה ונסיעה של שעה באוטובוס. המאמן החדש שוטה ארבלדזה צפוי לנחות באוסטריה עד מחר ולהצטרף לאימונים. המשחק הראשון במחנה יהיה כבר ביום ראשון מול הקבוצה הסלובקית סטרדה.

(עדכון ראשון: 08:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully