וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקדים רוני לוי: איך יעבוד השילוב בין רן בן שמעון לאלי טביב?

4.6.2016 / 18:00

הבעלים של בית"ר נוהג להתאים עצמו למאמן אותו מינה, רואה בבן שמעון שדרוג לתפקיד ועשוי לאפשר לו חופש פעולה כפי שהיה עם רוני לוי. וגם: המלחמה על אצילי, הסיכוי להשאיר את רוקאביציה והאופציות לחיזוק

one

בווידאו: תקציר משחקה האחרון של בית"ר ירושלים בעונת 2015/16

הרבה מאוד אנשים בכדורגל הישראלי הופתעו הבוקר (שבת) ששמעו כי רן בן שמעון צפוי להתמנות למאמן בית"ר ירושלים. אופיו של המאמן אל מול דרכו של אלי טביב מהווים פוטנציאל לפיצוץ די מהיר, כך שקיימות שאלות רבות בנוגע לדרך העבודה המקצועית, ההחלטות שתתקבלנה ורמת הסגל שייבנה בבית וגן.

עוד בנושא:
רן בן שמעון סיכם כמאמן בית"ר ירושלים
כל הפרטים מאחורי עזיבתו של סלובודאן דראפיץ'
סלובודאן דראפיץ' סיים את דרכו בבית"ר ירושלים

מאמן מכבי פתח תקוה, רן בן שמעון. ניב אהרונסון
טביב רואה בו שדרוג לבית"ר. רן בן שמעון/ניב אהרונסון

האמת היא שהגישה של אלי טביב היא בדרך כלל להתאים עצמו לדמות אותה הוא ממנה. כאשר טביב מינה את רוני לוי למאמן בית"ר, הוא לא התערב בשום דבר הנוגע להרכב ואפילו במרבית המקרים לא ידע מי ה-11 עד שהגיע לאצטדיון לפני המשחק.

נראה שגם עם רן בן שמעון הדברים יהיו דומים. טביב יודע את מי הוא הביא וגם אם בן שמעון ייתן לו לומר את דברו, טביב יצטרך לדעת היכן הגבולות על מנת לא להביא לפיצוץ. הבעלים הגדיר תמיד את האופציות של גיא לוזון ובן שמעון כטובות ביותר מבחינתו, לאחר שלוזון נפל הוא בהחלט חושב כי מדובר בשדרוג מבחינת המועדון.

בסופו של דבר, בן שמעון או מוריניו, בית"ר תקום או תיפול על רמת הסגל, שמירה על השחקנים הבכירים והיכולת להתמודד עם לפחות עוד שחקן בכיר בכדורגל הישראלי. הסגל של בית"ר קצר ומחייב מעבר לעוד שני שחקנים דומיננטיים גם עיבוי של מרבית העמדות בכדי לא ליפול מהרגליים בחלק האחרון של העונה.

אלי טביב, בעלים בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
יידע היכן הגבולות? אלי טביב/ברני ארדוב

הדבר החשוב ביותר מבחינת טביב ובן שמעון הוא להילחם על השארת עומר אצילי וניקיטה רוקאביציה. גם אם הבורר לא ישחרר את אצילי, לא יועיל לבית"ר להשאיר אותו בתחושות הקיימות. אצילי שווה יותר מ-100 אלף דולר ויצטרכו למצוא את הדמות שתדאג לפשר בין הצדדים, לשים את האגו בצד ולהשאיר את השחקן במועדון.

אם טביב לא ישאיר את אצילי, כל האופציות האחרות בשוק הן הרבה יותר יקרות. אלירן עטר, חן עזרא, מאור בוזגלו - כל השחקנים הללו לא יתקרבו לבית וגן בפחות מ-250 אלף דולר לעונה. גם בשדרוג ההצעה לאצילי, עדיין מדובר באופציה הזולה ביותר מבין כל השמות.

לגבי רוקאביציה, נראה כי רק חוזה לשנתיים הקרובות ישאיר אותו במועדון. השחקן בודק אופציות אחרות והסבירות הגבוהה היא כי תהיה קבוצה שתשלם עליו 400 אלף יורו ותעביר אותו לשורותיה אם לא יקבל חוזה מבית"ר. רוקאביציה הוא הבלחה וזר באיכות שקשה מאוד להביא לכדורגל הישראלי, במיוחד בסכומים שבית"ר משלמת. לא בטוח ששווה לקחת את ה-400 אלף יורו ולהמר על כך שיימצא זר באותה רמה.

עומר אצילי שחקן בית"ר ירושלים. אדריאן הרבשטיין
אולי יש עוד דרך חזרה. עומר אצילי/אדריאן הרבשטיין

הדברים נכונים גם לגבי חסוס רואדה. לבלם הספרדי אמנם חוזה לעונה נוספת במועדון, אך הוא מרגיש רע עם השהייה בישראל. הוא לא מרוצה מההתנהלות ומכל מני דברים עליהם אף אחד לא נותן לו מענה. שיחה של טביב עם השחקן, יחד אולי עם כמה שינויים בתנאי העסקתו, אולי ישנו את התמונה. כמו שרואדה מרגיש היום, הוא יחזור מתוקף חוזהו וייראה בדיוק כפי שנראה במשחקי הפלייאוף.

אם רוקאביציה ורואדה יישארו, יהיו למעשה לבית"ר ארבעה זרים סגורים יחד עם קלאודמיר וארסניו ולפורט. עד אשר לא יאושרו שישה זרים, בית"ר לא תיקח סיכון ותצטרך לבחור בקפידה את הזר החמישי שלה, שעשוי להיות גם האחרון. על הפרק: מגן זר או קשר 50:50 שיוכל לסייע יותר לחלק הקדמי. דיוגו קאצ'ובה, הברזילאי של בני סכנין, היה לאחרונה על הפרק, וכעת יצטרך בן שמעון להחליט אם הוא מעוניין בו או שהוא מעדיף לחפש אופציות אחרות.

ברמה הכללית, אם טביב ישמור על כל הסגל הנוכחי ויחזק אותו בשניים-שלושה שחקנים, יש לו בסיס טוב לרוץ בצמרת הגבוהה ולעשות עוד צעד אחד מעבר למקום שלישי. מצד שני, הדרך לשמירה על כל הסגל עדיין ארוכה מאוד והשבועות הקרובים יספקו לנו את התשובה האם בית"ר של בן שמעון בכלל תוכל לדבר על התקדמות או תתקע בתקרת הזכוכית של המקום השלישי.

שחקן בית"ר ירושלים, חסוס רואדה. ניב אהרונסון
לא מרוצה. חסוס רואדה/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully