וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוצפן חיובי: ההשפעה הגדולה של נייט רובינסון על הפועל תל אביב

1.6.2016 / 14:00

מתעלם מהתקשורת, מזלזל בשופטים, מתעמת עם שחקנים יריבים ועושה שרירים אפילו למאמן שלו. נייט רובינסון התגלה כפצצה מתקתקת, אבל הפועל תל אביב עדיין מאוהבת ובטוחה שהיתרונות עולים על החסרונות, גם מחוץ למגרש. איך אומר ידידיה רפפורט? "הוא ילד רע עם קלאסה"

ברני ארדוב

בווידאו: קטע מהתוכנית משחק מקדים

עד אחרי המשחק מול נס ציונה, נייט רובינסון הלך עם הזרם. בסוף כל משחק הוא התייצב לשיחה עם העיתונאים המסקרים את הפועל תל אביב, העניק ראיונות לכלי התקשורת וסיפק כותרות והצהרות עסיסיות. אלא שמאז ההרחקה במשחק ההוא, שאחריה הועמד לדין והורחק ממשחק נוסף, התמונה השתנתה. פעם אחת אפילו התחבא במטבחון של איגוד הכדורסל.

"נייט יודע מה נכתב עליו, קצת נמאס לו מהעיסוק הזה סביבו", מספר אחד מחבריו לקבוצה, "הוא עושה מה שטוב לו, וכרגע לא טוב לו לדבר עם העיתונאים".

נייט רובינסון עושה מה שטוב לו. המשפט הזה, בגדול, מייצג את הקדנציה בת החודשיים וחצי של הגארד האמריקאי בהפועל תל אביב, שיכולה להגיע לסיומה הערב (רביעי) אם קבוצתו תפסיד בירושלים. כשהוא מגיע עם רצון ומוטיבציה זה נגמר ב-25 נקודות במשחק הבכורה נגד ראשון לציון, 46 נגד ירושלים בחוץ בפלייאוף ו-25 נקודות שוב נגד ירושלים בבית השבוע. כשהוא מגיע חסר חשק - או שכשהוא מתעסק בדברים אחרים, הוא מורחק נגד נס ציונה, מתעמת עם קהל יריב, יורד לחדר ההלבשה במהלך משחק אחרי חילוף שהוא לא אהב ומבטל את המאמן שלו. איך מתן נאור אמר השבוע? "זה טיפוס שלא הכרתי בכל כך הרבה מובנים".

עוד בנושא

21:05, ערוץ 1: רובינסון והפועל תל אביב במשחק 5 מול הפועל ירושלים
ג'ף רוזן בטוח בסיכויים של מכבי חיפה: "שברנו אותם, נלך לפיינל פור"
יועמ"ש איגוד הכדורסל שרה "מכבי חזירים" וצפויה לסיים את תפקידה

נייט רובינסון שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
טיפוס-טיפוס. נייט רובינסון/ברני ארדוב

נתחיל עם העובדות. נייט רובינסון הגיע להפועל תל אביב ערב המחזור ה-24, כשהיא מדורגת תשיעית בטבלה עם תשעה ניצחונות ו-14 הפסדים, מרחק שני ניצחונות בלבד מהמקום האחרון בטבלה. בתשעה משחקי ליגה בהם שותף ניצחו האדומים שישה משחקים והפסידו שלושה, כשהם מטפסים לראשונה במהלך העונה למקום השמיני. בהפועל תל אביב מאמינים שבלעדיו, הם לא היו בפלייאוף, ולא מתחרטים לרגע על ההגעה שלו, למרות כל העניינים שמחוץ למגרש. "הייתי עושה הרבה יותר מאשר עשיתי בפעם הקודמת", אומר ידידיה רפפורט, נציג הבעלים בהנהלת הפועל תל אביב, והאיש שלצד רמי כהן מנהל את המועדון ביום יום, בתגובה לשאלה האם היה מביא את רובינסון בדיעבד, "התוצאות מדברות בעד עצמן, זה מה שחשוב. זה אתגר לא פשוט, בטח לא למאמן, בטח לא להנהלה, אבל חד משמעית אין שום ספק שהייתי חוזר על זה".

גם רמי כהן מיישר קו: "הייתי מביא אותו שוב, כן. עובדתית המהלך הצליח, הוא הביא המון אנרגיות לקבוצה, הרים בכלל את רמת האנרגיה של האוהדים סביב הקבוצה והפך את האולם לראשונה מאז שעברנו אליו לביתי ברמות. הוא מופיע למשחקים החשובים, היכולת שלנו לגשר על פערים מול קבוצות טובות זה הוא, כי ביום נתון הוא יכול להיות האקס פקטור. בסופו של דבר הוא רציני וחיובי".

בהפועל תל אביב מספרים שרובינסון הביא עמו אווירה שמחה. "אם היית בא לאימונים שלנו לפני שהוא הגיע ואחרי שהוא הגיע לא היית מאמין שזאת אותה קבוצה", סיפר אחד השחקנים. "עד שהוא הגיע שחקנים היו באים לאימונים וממהרים לעזוב. אף אחד לא נהנה להיות חלק מקבוצה מפסידה, אבל איתו הכל משתנה. יומיים אחרי הפסד הוא מגיע, מלא אנרגיות, מדבר, צועק, צוחק, זה נראה אחרת".
"הבן אדם סוחף את החבר'ה אחריו, שחקנים מתים עליו, יש אווירה מדהימה באימונים, כולם מחייכים. בחודשיים האחרונים אתה לא יכול להשוות את האימונים למה שהיה לפני כן", מוסיף רפפורט. בהפועל מספרים שרובינסון פשוט לא מפסיק לדבר באימונים. "בהתחלה לא הבנו מה נפל עלינו", מוסיף אחד מאנשי הצוות, "אנחנו מדברים בינינו באימון ושומעים רק אותו. אבל עם הזמן כל הקולניות הזאת שלו הפכה לחלק מהקבוצה".

בהפועל תל אביב פשוט לא יכולים לכעוס עליו גם אחרי תקריות. מספרים שאחרי ההרחקה נגד נס ציונה הוא הגיע לאימון ופשוט המשיך כרגיל. כשאחד השחקנים שאל אותו אם הוא יודע שהוא עומד לדין ויכול להיות מורחק רובינסון הופתע. "הוא שם דברים בצד וממשיך להגיע לאימונים, לזרוק לסל, להתחרות בכל אימון, כאילו כלום לא קרה", מספר אחד מחבריו לקבוצה. לאחד האימונים רובינסון הופיע עם גרביים מעוטרות בלוגו של הפועל תל אביב, שהוזמנו במיוחד מארצות הברית. השחקנים, מיותר לציין, התלהבו מהמחווה.

נייט רובינסון שחקן הפועל תל אביב עם טרה סימונס. ברני ארדוב
כולם נדבקו, האווירה מחויכת. רובינסון עם סימונס ונאור/ברני ארדוב

ויש גם את הצד הפחות חיובי באישיות של רובינסון. בהפועל תל אביב חשבו שיוכלו לרסן אותו מול השופטים, אבל הטכניות וההרחקה נגד נס ציונה הגיעו מהר מאוד. בשלב מסוים האדומים קצת ויתרו, ולאחרונה נראה שגם השופטים כבר למדו אותו. "הוא לא שותק", סיפר אחד מהם השבוע. "על כל שריקה יש לו מה לומר. בהתחלה זה היה מוגזם, עכשיו אנחנו כבר יודעים עם מי יש לנו עסק, וכל עוד הוא לא חוצה את הגבול, אנחנו מקבלים את זה".

"כנראה שכבר לא נחנך אותו. זאת החבילה, ובינתיים היא עשתה לנו רק טוב", אומר רמי כהן. ידידיה רפפורט מוסיף: "אני מדבר איתו על בסיס די קבוע, הדבר האחרון שאני יכול להגיד עליו זה שהוא עושה משהו כדי להזיק, משהו בכוונה, משהו אנטי, זה ממש לא זה".

הפרשיות סביבו צפות אחת לזמן מה. בירידה לחדרי ההלבשה במחצית המשחק מול חולון סימן לאוהדי היריבה תנועה מגונה; לפני כן הספיק להתעמת עם שחקני עירוני נהריה, ערן אסנטי ועודד ברנדווין; וגם בר טימור מהפועל ירושלים טעם מנחת זרועו שהשניים כמעט התעמתו במשחק מספר 4. הקבוצות היריבות לא פחדו לצאת נגדו. אנשי עירוני נס ציונה, למשל, יצאו נגדו בבית הדין לאחר העימות בינו לבין מיטשל וואט: "הבחור הזה נמצא פה מספר שבועות והוא מעורב בכל משחק בפרובוקציה אחרת", אמר נציג הכתומים בדיון.
בהפועל תל אביב לא אוהבים את תווית הפרובוקטור שהוצמדה לרובינסון: "פרובוקטיבי? בניגוד לגיא פניני, למשל? ראיתי שחקנים יותר פרובוקטיביים ממנו. הוא בא מגישה אחרת של שואו, זה חלק מהשואו שלו", אומר רמי כהן.

- יו"ר הפועל תל אביב רמי כהן. יוסי ציפקיס
פרובוקטיבי? בניגוד לגיא פניני, למשל? ראיתי שחקנים יותר פרובוקטיביים ממנו. הוא בא מגישה אחרת של שואו, זה חלק מהשואו שלו". רמי כהן/יוסי ציפקיס

בהפועל תל אביב קיבלו את ההתנהגות של הכוכב האמריקאי בהומור כל עוד היא הופנתה כלפי היריבות. אבל כשזה התחיל לזלוג פנימה נוצר דם רע. המחאות שלו לשרון אברהמי בעת שהוא מוחלף הפכו לעניין שבשגרה. המאמן ניסה לקבל את זה יפה, אבל לא שתק ואמר אחרי הניצחון בנס ציונה: "היום נייט פגע בנו יותר מאשר עזר". שלושה משחקים לאחר מכן רובינסון שוב לא אהב את החילוף של אברהמי וירד בבוטות לחדר ההלבשה כשבקבוצה מנסים לכסות אחריו ללא הצלחה. "יש מקרים שהוא חוצה קווים, והוא מקבל ישר פידבקים והערות, ישר מעירים לו ומדברים איתו", מגיב ידידיה רפפורט לאותו מקרה.

"כשתיגמר העונה אגיד את מה שיש לי לומר על כל הסיטואציה הזאת", אמר שרון אברהמי בשבוע שעבר, כשרובינסון החליט לקחת חלק במשחק מספר 3 רק כשעה לפני תחילתו. "אני לא חושב שהוא מבטל את המאמן, כשהוא בתוך המשחק הוא לא רואה שום דבר", אומר רמי כהן.

אז מה מניע את רובינסון? "אתה לא תראה אותו רושם שני משחקים רעים ברצף. אם באיזה משחק הוא הרגיש שמישהו השפיל אותו, הוא יגיע במוטיבציה הכי גבוהה למשחק אחרי זה", מספר אחד השחקנים האדומים, "במשחק השלישי בירושלים הוא הרגיש מושפל, אז הוא בא בטירוף למשחק הבא. צריכים לקוות שיישאר באותו טירוף גם למשחק החמישי".

שחקן הפועל תל אביב נייט רובינסון עם מאמנו שרון אברהמי. ברני ארדוב
יותר מדי חיכוכים. רובינסון ואברהמי/ברני ארדוב

בסופו של יום, בהפועל תל אביב מתייחסים לנייט רובינסון כאל סיפור הצלחה. "מנסים לייצר תמונה לא נכונה. הוא לא איחר לאימון אחד, הוא נשאר אחרון אחרי כל אימון. יש הרבה שחקנים צעירים שמגיעים לארץ ואתה נתקל בהרבה תופעות ובעיות ואין משהו מושלם. הוא מקצוען", אומר רמי כהן. ידידיה רפפורט מוסיף: "הוא לא משמש דוגמא רעה לאחרים, כל השחקנים במועדון מתים עליו. כדי להיות כדורסלן גדול אתה צריך להיות ילד רע במובן החיובי. הוא ילד רע עם קלאסה".

אחרי המשחק השלישי בירושלים, היו כאלה שטענו שרובינסון כבר רוצה לחזור לארצות הברית כדי לחגוג את יום הולדתו ה-32. אבל לחבריו לקבוצה ולשרון אברהמי הוא הבטיח שיוביל אותם לפיינל פור. "תהיה רגוע, אנחנו מנצחים שני משחקים ועולים לפיינל פור", שלח ב-SMS לשרון אברהמי. את חצי הדרך הוא כבר עשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully