וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני בפלייאוף: מכבי ראשון לציון תעפיל לפיינל פור שני ברציפות?

29.5.2016 / 16:51

אחרי שהובסה במשחק השלישי ברוממה, תקווה הקבוצה מעיר היין להשלים ניצחון 1:3 בסדרה נגד מכבי חיפה (שני, 21:05, ספורט 5), שמנגד תקווה להיות השלישית בהיסטוריה שחוזרת מפיגור 2:0 לניצחון

one

מכבי ראשון לציון תוכל להעפיל מחר (שני) לפיינל פור של ליגת העל לעונת 2015/16 אם תגבור על מכבי חיפה במשחק מספר 4 בסדרת רבע גמר הפלייאוף (21:00, שידור ישיר בספורט 5), אותו ישפטו גילי כהן, עומר אסתרון ואלעד לייבוביץ'. הכתומים נטלו את היתרון בסדרה במשחק הראשון ברוממה עם ניצחון גדול 69:71, והשתלטו על הסדרה מספר ימים לאחר מכן עם ניצחון ביתי 71:89. ביום שישי האחרון חיפה נשארה בחיים עם ניצחון ביתי 66:83.

עוד בנושא:
תהליך ההתבגרות של קליי תומפסון
בארה"ב משתגעים: "קליי הכי טוב בליגה כרגע"

הקבוצה מעיר היין מגיעה למשחק בידיעה שניצחון בו יעלה אותה בפעם השנייה ברציפות לפיינל פור ובפעם הרביעית מאז שנת 2011. למרות העמדה המצוינת, במועדון קיימת אכזבה מהיכולת של השחקנים בהפסד ביום שישי לחיפה, וחשש מסוים כי התבוסה תפגע בביטחון שהשחקנים זקוקים לו כדי להשלים את המשימה.

מאמן מכבי ראשון לציון אריק שיבק. אודליה מטרי, ספק 500
מצפה לתגובה אחרי ההפסד בחיפה. אריק שיבק/ספק 500, אודליה מטרי

המאמן אריק שיבק ביקש לפני המשחק השלישי מהשחקנים להשאר עם הרגליים על הקרקע, והם אמנם היו בתמונת המשחק ברבע הראשון, אך רדפו אחרי חיפה מהשלב הזה. שני נתונים יעודדו את הכתומים - הראשון הוא הניסיון במשחקי הכרעה בבית בפלייאוף - פעמיים הם הצליחו לגבור על יריבות במצב כזה ולהעפיל לפיינל פור. השני - העובדה שהם עומדים במאזן 1:5 במשחקי פלייאוף בליגה ובאירופה בבית בשנתיים האחרונות, כאשר היחידה שגברה עליהם הייתה הפועל ירושלים בעונה שעברה, וגם זה בנקודה.

הניצחון על ראשון לציון ביום שישי החזיר את הצבע לפנים של שחקני מכבי חיפה, שמקווים להפוך את קבוצתם לשלישית בהיסטוריה של הפלייאוף העליון בכדורסל הישראלי שחוזרת מפיגור 2:0 לניצחון 2:3 בסדרה. בחיפה דיברו לפני המשחק רבות על היכולת של השחקנים בקליעה מבחוץ בשני המשחקים הראשונים כסיבה המרכזית להפסדים - ובניצחון ברוממה עלו השחקנים של רמי הדר ברמה אחת לפחות כשקלעו 8 שלשות ב-35 אחוזים בדרך לניצחון.

שני שחקנים הפתיעו ביכולתם בניצחון - ג'ון דיברתולומאו, שנבחר למצטיין המחזור בפלייאוף, עם 21 נקודות, 9 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, ולירוי היקרסון המנוסה עם 15 נקודות ב-18 דקות. בקבוצה יקוו לפחות שאחד משני האקס פקטורים הללו יעזור להם כדי להשיב את הסדרה למשחק חמישי ביום רביעי ברוממה.

עוד באותו נושא

ראשון בפלייאוף: הפועל ירושלים תעפיל לפיינל פור?

לכתבה המלאה
מארק ליונס שחקן מכבי ראשון לציון (שמאל) מול ג'ון דיברתולומאו. ברני ארדוב
מצטיין המחזור. דיברתולומאו/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully