וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברון ג'יימס: "ימי מנוחה? ממש לא נחנו": מספרי ההצגה של קליבלנד

ההימור של טורונטו שלא השתלם, הדומיננטיות של קיירי אירווינג, ההבטחה של לברון ("תשעה ניצחונות רצופים? לא זו המטרה") והאמונה של הראפטורס. וגם: סטיב קר מבקר, ועדכון בלאט היומי עם ההתפתחויות בשוק המאמנים

עריכת וידאו: מרום שפיצר

קליבלנד הגיעה הבוקר (רביעי) כפייבוריטית הברורה למפגש מול טורונטו במשחק הראשון בגמר המזרח, במיוחד לאור העובדה שהקאבס נחו תשעה ימים אחרי שמונת הניצחונות הרצופים שלהם בפלייאוף בעוד הראפטורס נאבקו בשתי סדרות מתישות של שבעה משחקים - אבל ספק אם גם בקליבלנד האמינו שזה יהיה עד כדי כך קל. הקאבס הביסו, דרסו, רמסו, מחצו ללא תנאי, ואפילו הספיקו לנוח בכל הרבע האחרון לקראת ההמשך, בניצחון ב-31 הפרש על טורונטו, 84:115.

לברון ג'יימס קליבלנד קאבלירס. GettyImages
איזה דאנק/GettyImages
לברון ג'יימס מטביע. AP
הכדור נמחץ לחלוטין. לברון/AP

מספרי המשחק

* הקאבס סיימו את המשחק בפער מדהים במספר הריבאונדים - 45 לעומת 23 בלבד של הראפטורס.

* טיירון לו השווה את שיאו של פט ריילי מ-1982 למספר ניצחונות פלייאוף רצופים למאמן בעונתו הראשונה. כזכור, את אותה עונה ריילי סיים כאלוף ה-NBA עם הלייקרס.

* קליבלנד עלתה למאזן 0:9 בפלייאוף הנוכחי, והפכה לקבוצה החמישית בהיסטוריה שפותחת את הפוסט-סיזן בצורה מושלמת, והראשונה שעושה זאת מאז סן אנטוניו ב-2012.

* השלמת סוויפ נוסף תיתן לקאבס את שיא כל הזמנים בקטגוריה הזו, בו מחזיקים במשותף הלייקרס של 1989 והלייקרס של 2001 - 11 ניצחונות פלייאוף רצופים.

* לברון ג'יימס עלה ליתרון 0:1 בסדרת פלייאוף 22 פעמים לאורך הקריירה שלו, כשקבוצותיו ניצחו ב-20 מהסדרות הללו. הפעם האחרונה בה קינג ג'יימס הפסיד בסדרה בה הוליך 0:1 היתה בגמר ב-2011.

* טורונטו צנחה למאזן של 10:1 במשחקי 1 בסדרות פלייאוף - המאזן הגרוע מבין כל קבוצות הליגה.

לא ייאמן: צפו במפת הזריקות של לברון ג'יימס הלילה

הציטוטים

הדבר הבולט ביותר היה הקצב הגבוה שבו שיחקה קליבלנד, שניצלה את תשעת "ימי המנוחה" שלה לפני הסדרה, בהשוואה לטורונטו. מנוחה אמרתם? "לא נחנו, פשוט לא היו לנו משחקים", מתעקש לברון ג'יימס, "המאמן נתן לנו יום חופש, אבל חוץ ממנו עבדנו בחדר הכושר. שמרנו על הקצב. התכוננו לכל יריבה. אז לא, לא נחנו. פשוט לא היו לנו משחקים מול המצלמות".

ג'יימס הודה ש"מבחינתנו, המטרה היא להעלות את הקצב, רוצים להניע כדור מצד לצד, רוצים לתקוף את הסל". טורונטו אולי התכוננה למבול שלשות, אחרי שהקאבס הפציצו 77 שלשות בסדרה מול אטלנטה, וכפתה על הקאבס לשחק בפנים, אבל התוכנית התבררה כלא מוצלחת. אחרי אחת ההטבעות שלו לברון נראה באקסטזה מיוחדת, כששאג בקול. צילום נהדר של AP תיעד אתת הכדור נמחץ על הטבעת. "אנחנו אוהבים להיכנס לצבע, כשההגנה קורסת, כשאנחנו מנסים לרווח את המשחק עבור הקלעים שלנו. הלילה הם רצו שנהיה בצבע, וניסינו לנצל את זה", אמר לברון, שסיים את הערב עם 24 נקודות ב-11 מ-13 מהשדה.

עוד באותו נושא

קליבלנד הביסה 84:115 את טורונטו ועלתה ל-0:1 בסדרת גמר המזרח

לכתבה המלאה
קיירי אירווינג קליבלנד קאבלירס. GettyImages
עשה את העבודה. קיירי/GettyImages

מאמן טורונטו דוויין קייסי התייחס ליתרון של קליבלנד בצבע ואמר ש"זה מאוד מייאש. אתה רוצה לקחת מהם דבר אחד (השלשות), אבל אתה לא רוצה לפתוח להם אפשרות לקלוע לייאפים. על זה אנחנו צריכים לעבוד ולהישאר ממושמעים, לתת את העזרה הנכונה בהגנה. זו קבוצה אחרת מהיריבות הקודמות שלנו, עם הרבה יותר מהירות מאשר אינדיאנה ומיאמי, אנחנו חייבים לעשות התאמות".

וכשמדברים על מהירות, מדברים על קיירי אירווינג, שהיה מצוין עם 27 נקודות ב-11 מ-17 מהשדה ו-5 אסיסטים. "אני תמיד עובד עם קיירי, רוצה שהוא יישאר אגרסיבי, בגלל ששחקנים לא יכולים לשמור עליו באחד על אחד", אמר המאמן טיירון לו, "במיוחד בהתקפות המעבר, כשאנחנו יכולים לשחק מהר, צריך להעביר אליו מהר את הכדור, הוא יכול לתקוף את הסל".

לברון יודע שהקבוצה שלו עדיין מושלמת בפלייאוף, אבל לא מתרשם. "המטרות שלנו הן לא תשעה ניצחונות רצופים. לא בזה אני מתרכז", אמר, "כבר ניצחתי בעבר תשעה ניצחונות בפלייאוף. ניצחתי גם 14. לא זאת המטרה שלי. כמנהיג הקבוצה אני צריך לוודא שהחברים שלי לקבוצה יודעים מה המטרה האמיתית, והם יודעים".

גם דמארה קרול מטורונטו מאמין שהכל עדיין פתוח. "זה רק ניצחון אחד מתוך ארבעה שצריך להשיג. זה לא משנה אם אתה מפסיד ב-2 נקודות הפרש או ב-30. זה רק משחק אחד". גם המאמן קייסי אומר ש"הסדרה הזאת לא גמורה, בשום צורה, יש לנו עוד משחק עוד יומיים. התוצאה מביכה, אבל שוב, זה רק משחק אחד".

וגם: כתב NBATV טוען: ישראל היא בת ברית של קנדה נגד קליבלנד

על פי סקר "ניו יורק פוסט" בקרב אוהדי הניקס: בלאט הרחק מאחורי ווגל

* אחרי שהנהלת ה-NBA הודיעה שראסל ווסטברוק עשה צעדים באחד המהלכים המכריעים במשחק הראשון של גמר המערב, מאמן גולדן סטייט סטיב קר הגיב לדברים. "כן! כן! כן! זה נהדר!", אמר בציניות קר, כשהוא מלגלג על חוסר החשיבות של הדברים, אחרי שהנזק כבר נעשה.

קר הוסיף ש"אני לא אוהב את השיטה הזאת. אני מבין שהליגה מנסה לשדר שקיפות, אבל זה לא הוגן עבור השופטים. אני מרגיש כאילו זורקים אותם מתחת לאוטובוס. יש להם עבודה בלתי אפשרית. באמת. יהיו שריקות רעות בכל משחק, בכל ערב. הם אף פעם לא יהיו מושלמים, הם עושים את המיטב שלהם. לא מבין מה הטעם בלחשוף שריקות רעות. לדעתי זה לא משרת שום מטרה".

דיוויד בלאט מאמן קליבלנד. AP
עוקב בעניין. בלאט/AP

* עדכונים ממשרות המאמן הפנויות ב-NBA: מייק ד'אנטוני ערך ראיון עבודה שני ביוסטון, והוא נחשב למועמד המוביל למשרה ברוקטס, כך מדווחים בארה"ב. ד'אנטוני, שכיום עובד בצוות האימון של פילדלפיה, נפגש עם הבעלים של הרוקטס לזלי אלכסנדר. על אף שהג'נרל מנג'ר דריל מורי המליץ להחזיר את ג'ף ואן גנדי, בקבוצה מעדיפים כנראה את ד'אנטוני בגלל סגנונו ההתקפי. כזכור, הרוקטס ראיינו כבר בעבר למשרה את דיוויד בלאט, כמו גם את ג'ף הורנסק (לשעבר בפיניקס), סם קאסל (עוזר מאמן הקליפרס), סטיבן סילאס (עוזר מאמן הרוקטס), והפרשן ושחקן העבר קני סמית.

בנוסף, גם אורלנדו מג'יק עושה צעדים מהירים בחיפוש אחר המאמן, וראיינה את פרנק ווגל ואת אדריאן גריפין. ווגל, כידוע, לפחות לעת עתה, נחשב למועמד השני המוביל למשרת המאמן של ניו יורק ניקס לצד בלאט. ווגל שוחח כבר גם עם ממפיס, וכעת עם אורלנדו. הג'נרל מנג'ר של אורלנדו, רוב הניגן, נפגש גם עם גריפין, עוזרו לשעבר של תום תיבודו בשיקגו, שנחשב לבחירה המועדפת על ידי השחקנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully