וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הת'אנדר עוקצים את הפרשנים, אדאמס: "הגארדים שלהם - קופים קטנים"

קאנטר ענה לפרשן ESPN שפקפק בת'אנדר, אדאמס עורר סערה עם אמירה שנויה במחלוקת על כוכבי גולדן סטייט, שמודאגים מהתפקוד במאני-טיים. המספרים והתגובות מההפתעה של OKC

עריכת וידאו: מרום שפיצר
שחקני אוקלהומה סיטי ת'אנדר קווין דוראנט, ראסל ווסטברוק. AP
צמד-חמד. ווסטברוק ודוראנט/AP

בדיוק שכולם התחילו לפקפק בה, בדיוק כשהאפשרות לפרק את החבילה הפכה לממשית בעיני התקשורת בארה"ב, אוקלהומה סיטי מתחילה לממש את הפוטנציאל האדיר הגלום בה. הת'אנדר פתחו הלילה (בין ראשון לשני) את סדרת גמר המערב עם ניצחון 102:108 מדהים ומפתיע על גולדן סטייט, והמשיכו את המומנטום הנפלא שלהם מהסדרה המותחת מול סן אנטוניו. סטף קרי צלף 26 נקודות ושבר את שיא המשחקים הרצופים עם לפחות שלשה אחת בפלייאוף, בו החזיק רג'י מילר, אבל ראסל ווסטברוק הצליח להאפיל עליו עם תצוגה בלתי נשכחת משלו, כולל 27 נקודות, 12 אסיסטים ולא פחות מ-7 חטיפות, שיא מועדון במשחק פלייאוף.

המשחק הבא ייערך בלילה שבין שלישי לרביעי, והווריירס ינסו להשיב לעצמם את השליטה בסדרה ולקבל ביטחון מחודש אחרי המעידה הלילה, שבאה אחרי מחצית ראשונה מצוינת שהסתיימה בפלוס 13 לטובתם.

סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס. GettyImages
אכזבה. קרי/GettyImages

מספרי המשחק

* OKC רשמה ניצחון חוץ שלישי רצוף מול שתי הקבוצות הכי ביתיות ב-NBA העונה, גולדן סטייט וסן אנטוניו. יתר הקבוצות ב-NBA ניצחו בחוץ את הווריירס והספרס שלוש פעמים גם יחד במשך כל העונה.

* הת'אנדר רשמו ניצחון חוץ ראשון במשחק 1 מאז שעברו לאוקלהומה סיטי (מאזן 5:0 עד כה).

* קווין דוראנט וראסל ווסטברוק היו אחראים, בנקודות או אסיסטים, ל-78 מתוך 108 הנקודות של אוקלהומה סיטי במשחק.

* ווסטברוק צלף 19 נקודות ברבע השלישי, שיא קריירה שלו לרבע אחד בפלייאוף.

* ווסטברוק גם שבר שיא פרנצ'ייז לחטיפות במשחק פלייאוף, עם 7.

* סטיבן אדאמס סיים עם הפלוס/מינוס הכי טוב במשחק (+19). בסך הכל, מתחילת הפלייאוף יש לו שישה משחקים עם דאבל-דאבל, בדיוק כמו לאורך כל העונה הרגילה.

* באופן מפתיע למדי, הת'אנדר במאזן 0:2 במשחקים בהם ווסטברוק ודוראנט מדייקים ב-33.3 אחוז ומטה מהשדה. בעונה הרגילה המאזן שלהם במשחקים כאלה היה 12:1.

* לראשונה העונה, גולדן סטייט הפסידה משחק בו הובילה בפער דו ספרתי במחצית הראשונה. עד הלילה היה לה מאזן 0:37 במשחקים כאלה.

* סטף קרי שבר את שיא המשחקים הרצופים עם לפחות שלשה אחת בפלייאוף, בו החזיק עד היום רג'י מילר, כשעלה ל-45 משחקים רצופים כאלה.

דיון וויטרס, אוקלהומה סיטי ת'אנדר. AP
מי פקפק בהם? וויטרס/AP

התגובות

אנס קאנטר, ששיחק במשך דקות ארוכות במחצית השנייה לצד סטיבן אדאמס, מי שבמשך רוב שלבי העונה התחרה עמו על דקות בעמדת הסנטר, עקץ בסיום המשחק את פרשן ESPN סקיפ ביילס, שצייץ לפני כמה ימים: "לא בטוח שהת'אנדר יכולים לנצח את הווריריס אפילו פעם אחת". הטורקי השיב לו: "מצטער, בן אדם".

חברו לקו הקדמי סטיבן אדאמס הודה ש"אנחנו סוף סוף מתבגרים מנטלית, סוף סוף מתחברים עד הסוף, סוף סוף מראים אופי. כבר אי אפשר לשבור אותנו כל כך בקלות, אנחנו ממושמעים יותר מבעבר. אותי הניצחון הזה לא מפתיע".

אדאמס עורר סערה כשכינה בסיום את הגארדים של גולדן סטייט, אחריהם הוא נאלץ לרדוף בלא מעט מקרים, "קופים קטנים וזריזים". זמן קצר לאחר מכן, אדאמס התנצל. "זו הייתה בחירת מילים אומללה, לא חשבתי ולא התכוונתי להרגיז אף אחד ואני מתנצל מעומק לבי. רק ניסיתי להביע תסכול מהצורה שבה רדפתי אחריהם כל הערב".

גיבור המשחק ראסל ווסטברוק קיבל מחמאות בסיום מקווין דוראנט, שאמר ש"ראס היה המוציא לפועל הערב. הוא חדר, סיים חזק בטבעת, היה אגרסיבי, וגם שמר נהדר. נתנו לו להוביל אותנו הלילה". הגארד עצמו אמר: "אנחנו חייבים להמשיך להתחרות, זו הולכת להיות סדקה קשה, זה אולם מאוד ביתי. יש לנו הרבה שחקנים נהדרים, אבל אנחנו כבר לא חבורה של אינדיבידואלים, אלא קבוצה של ממש. כשאנחנו מרוכזים אנחנו מסוגלים להיות אפילו יותר טובים ממה שהראינו היום. זה מעדד מאוד".

עוד באותו נושא

אוקלהומה סיטי הדהימה את גולדן סטייט ועלתה ל-0:1 בגמר המערב

לכתבה המלאה

לווסטברוק היה גם מהלך מעורר מחלוקת בדקה האחרונה, כשביתרון שלוש נקודות 17 שניות לסיום כמעט איבד את הכדור בספק צעדים, אך הספיק להתעשת ולבקש פסק זמן, כשסטיב קר מוחה על ההחלטה שלא להעביר את הכדור לידי גולדן סטייט. פרשן ESPN בריאן שואו אמר אחרי צפייה בהילוך החוזר ש"אני סופר שם לפחות חמישה צעדים. השופטים פשוט לא ראו את זה, וחבל", אך ווסטברוק טען בסיום ש"ששיחקתי עד ששמעתי שריקה. לא נראה לי שהיו צעדים".

בילי דונובן, שספג השמצות וביקורות במהלך העונה הרגילה, שוב הפגין יכולת אלתור מרשימה, כשזמן הקאמבק של הת'אנדר ברבע השלישי הציב את רנדי פוי נמוך הקומה על מו ספייטס, וביצע עוד שלל התאמות טקטיות שהאטו את האלופה. "כשאתה מגיע למשחקים באולם כל כך ביתי, אתה חייב לבוא דרוך ומוכן. החבר'ה שלנו הבינו לאן הם נכנסו, כי אתה לא יכול פשוט להיכנס לכאן ולהגיד 'הולך להיות בסדר'.

בצד השני, סטף קרי נראה מאוכזב במיוחד. ה-MVP של העונה הרגילה, שסיים עם 26 נקודות, נראה מפוזר כמו יתר חבריו בדקות האחרונות. "מיהרנו מדי, ניסינו לעשות מהלכי הום-ראן במקום לעשות פעולות פשוטות. לפעמים זה עובד לנו, אבל הפעם זה לא. אני חושב לא הראינו מספיק אופי הלילה, אנחנו חייבים ללמוד מהמשחק הזה ולבוא למשחק הבא הרבה יותר מוכנים. לא כיף להפסיד את המשחק הראשון בסדרה, בטח שלא בבית, אבל כיף שתהיה לנו הזדמנות לחזור מזה ולהראות לעולם מאיזה חומר קורצנו".

ראסל ווסטברוק, אוקלהומה סיטי ת'אנדר, מול קליי תומפסון, גולדן סטייט ווריירס. GettyImages
המהלך השנוי במחלוקת של המשחק. ווסטברוק מבקש פסק זמן/GettyImages

גם דריימונד גרין נשמע מוטרד למדי מהיכולת של הווריירס במאני-טיים. "ברור שאיבדנו את קור הרוח שלנו, לא היינו עצמנו. צריך לתת קרדיט להגנה שלהם, אבל אנחנו צריכים לחזור להיות עצמנו". גרין הוסיף ש"OKC טובה כמו כל קבוצה בליגה. זו טריטוריה זרה עבורנו, כי אף פעם לא הפסדנו משחק 1 בעידן הנוכחי. זה קצת שונה, אבל אנחנו מחבקים את האתגר הזה. אנחנו מדוכאים, אבל יש הבדל בין דיכאון לפאניקה. ואנחנו לא נכנסים לפאניקה בשום אופן".

סטיב קר המשיך את הקו של שחקניו, ואמר: "לא היינו מספיק קרי רוח, וזה קשור ישירות לזריקות הפזיזות שלקחנו. זה אספקט שחייבים להשתפר בו".

המשחק המשונה של קרי במספרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully