וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקלהומה סיטי הדהימה את גולדן סטייט ועלתה ל-0:1 בגמר המערב

לא ייאמן: הת'אנדר חזרו מפיגור דו ספרתי במחצית בדרך ל-102:108 דרמטי באורקל ארינה, עם תצוגת ענק של ווסטברוק (27 נקודות, 12 אסיסטים, 7 חטיפות) וניצחון ראשון העונה על האלופה, שקפאה ברבע האחרון. 26 לקרי, ששבר שיא עתיק יומין של רג'י מילר

עריכת וידאו: מרום שפיצר

אוקלהומה סיטי ממשיכה להפתיע את ה-NBA. הת'אנדר הדהימו הלילה (בין ראשון לשני) את גולדן סטייט במשחק הראשון בגמר המערב עם ניצחון 102:108, שנתן להם יתרון 0:1 בסדרה ותקוות גדולות להמשך הסדרה, אליה הגיעה כאנדרדוג מובהק, בדיוק כמו מול סן אנטוניו. אחרי שלושה הפסדים לווריירס בעונה הרגילה, כולם במשחקים צמודים, ראסל ווסטברוק וקווין דוראנט הצליחו להעניק ניצחון ברגע החשוב ביותר, ולעלות בסך הכל לרצף של שלושה ניצחונות חוץ רצופים מול שתי הקבוצות הכי ביתיות ב-NBA, גולדן סטייט וסן אנטוניו, שספגו במשך העונה הרגילה כולה שלושה הפסדי בית בלבד גם יחד. המשחק הבא ייערך באורקל ארינה בלילה שבין שלישי לרביעי, והאלופה תנסה להשיב לעצמה את הכבוד האבוד ואת הביטחון שהיא מסוגלת לעשות זאת מול פצצת הכישרון מ-OKC.

ראסל ווסטברוק רשם תצוגה אדירה בשני צידי המגרש, עם 27 נקודות (24 מתוכן במחצית השנייה, 19 מתוכן ברבע השלישי), 12 אסיסטים, 6 ריבאונדים ו-7 חטיפות (שיא פרנצ'ייז בפלייאוף), קווין דוראנט נעצר על 26 נקודות באחוזים נמוכים (10 מ-30 מהשדה) אך קלע סל קריטי בדקה האחרונה, וסטיבן אדאמס שוב היה הגיבור המפתיע של הת'אנדר, כשניפק 16 נקודות, 12 ריבאונדים ומדד הפלוס/מינוס הטוב ביותר בשתי הקבוצות (+19). מנגד, סטף קרי סיפק 26 נקודות, 10 ריבאונדים ו-7 אסיסטים ושבר את שיאו של רג'י מילר למשחקים לרצופים עם לפחות שלשה אחת במשחקי פלייאוף (44), אך הוסיף גם 7 איבודים ונראה מפוזר בדקות האחרונות. קליי תומפסון הוסיף 25 ו-9 ריבאונדים, דריימונד גרין תרם 23, 5 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, והריסון בארנס תרם 12, אבל פרט לכך הווריירס שוב לא קיבלו תרומה מספקת מהספסל.

ראסל ווסטברוק, אוקלהומה סיטי ת'אנדר, מול סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס. AP
ווסטברוק גבר על קרי הפעם/AP

המחצית הראשונה התנהלה דווקא בשליטה של גולדן סטייט. האלופה פתחה חדה ומרוכזת יותר, ואחרי רבע ראשון שהסתיים ביתרון 21:27, פתחה מבערים ברבע השני בעיקר בזכות קליי תומפסון, שהצטיין בשני צידי המגרש וחיפה על מחצית פושרת של קרי. סטף התעשת ולקראת סיום המחצית צלף שלשה ראשונה שקבעה שיא NBA חדש עם 45 משחקים רצופים עם שלשה במשחק פלייאוף, אחד יותר מרג'י מילר, בדרך ליתרון 47:60 בירידה להפסקה.

גמור? רק תנסו את ראסל ווסטברוק. כוכב הת'אנדר, שהיה עצור התקפית עד המחצית, יצא לרבע השלישי כמו מלוע של תותח. בסך הכל הוא קלע 19 נקודות ברבע השלישי, הכי הרבה שלו ברבע אחד בפלייאוף בקריירה, כשעל הדרך הוא גם רושם חטיפה שביעית וקובע שיא פרנצ'ייז לחטיפות בפלייאוף עם 7 כאלה. סטיב קר העלה לפתיחת הרבע האחרון חמישייה משנית, והלחץ החל לדבר, כשבילי דונובן מבריק ומציב את רנדי פוי הנמוך על מו ספייטס בהגנה, ומעקר את המשחק הקבוצתי של האלופה בהתקפה. דוראנט קלע כמה סלים חשובים והעלה את הת'אנדר ליתרון 8 בשיא, כשגם הכניסה המחודשת של סטף קרי וקליי תומפסון לא ממש מסייעת, וגולדן סטייט מחטיאה תשע שלשות ברציפות.

אבל הווריירס לא ויתרו. דוראנט החטיא לפתע חמש זריקות רצופות מהשדה אחרי שהיה נראה חם במיוחד, דריימונד גרין הראה קור רוח וצימק את ההפרש לנקודה בלבד, אבל אז הגיע סטיבן אדאמס, ששוב התברר כג'וקר של הת'אנדר עם ריבאונד גדול, סחיטת עבירה ושתי נקודות קריטיות מהקו שקבעו יתרון שלוש ל-OKC פחות מדקה לסיום. קליי תומפסון החטיא ליי-אפ ובצד השני דוראנט דווקא דייק הפעם, והוציא את הרוח מהמפרשים באורקל ארינה. איגודלה עוד הספיק לקלוע שתיים, אבל ווסטברוק דייק פעם אחת מהקו בצד השני, ופספוס שלשה קשה של סטף קרי סתמה את הגולל.

עוד באותו נושא

הת'אנדר עוקצים את הפרשנים, אדאמס: "הגארדים שלהם - קופים קטנים"

לכתבה המלאה
קווין דוראנט, אוקלהומה סיטי ת'אנדר, מול אנדרה איגודאלה, גולדן סטייט ווריירס. AP
בא בזמן. דוראנט/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully