וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבוע הארוך ביותר: הגול ההזוי של משומר וההשלכות על הפועל באר שבע

בגלל 90 דקות רופסות ו-16 שניות הזויות על באר שבע יעברו ימים שיעוררו את כל הצלקות והשדים. אורן יוסיפוביץ משחזר את המהלך הבלתי הגיוני בתוספת הזמן, מרחם על הקהל הכי חבוט בדור האחרון ומבקש שלא תחמיאו למכבי חיפה על סיום עונה עם כרטיס לאירופה. צפו במשדר המיוחד

ברני ארדוב

בווידאו: משדר בעקבות הדרמות של יום שבת

ועדת ביקורת

הכי טוב: אייל משומר

פחות טוב: ולדימיר סטויקוביץ'

ציוץ המשחק

שחקן הפועל באר שבע מאור מליקסון. ברני ארדוב
עוד סטירה מצלצלת/ברני ארדוב

מעשה שהיה, כך היה

לכו תגידו להם שאמונות טפלות זה פאסה, ושנאחסים זה אידיוטי. הם שלא ראו צלחת כבר 40 שנה. שסבלו, שעצבו, שדמעו - עונה אחר עונה. הם שקרובים כבר שנתיים, רק כדי לראות את הדלי נבעט מטרים לפני קו הסיום. הם שלא מצליחים לנצח את מכבי חיפה, בחיפה, מאז שהומצאה הוולבו. הם שעבורם המתקן הזה הוא הכלאה בין הגיהנום למשהו גרוע יותר, והם עדיין מפגיזים נוכחות בכל פעם ופעם, מגישים את הלחי לעוד סטירה מצלצלת. לכו תסבירו לאוהדי הפועל באר שבע, מקצועית ו/או הגיונית, את הדקה ה-93.

אוטוטו נגמר - 1:1 לא טוב להם, אבל ממש לא רע, סכנין לא תנצח בטרנר. באופן אירוני, כמה דקות לפני כן הכרוז שכנר סיניור עוד מזהיר מפני פריצה למגרש. מצחיק. השעון הראה 92:32, ומתן אוחיון איבד כדור בחצי המגרש של הירוקים. ואז הוא החליק. מתוך הספסל הבאר שבעי של אמש, הסיכוי של אוחיון לראות דשא היה כמעט זהה לסיכוי של רובי לבקוביץ'. אבל בן ביטון נפצע, אז אוחיון נכנס - בפעם השנייה בלבד מאז פברואר - וכמה דקות לאחר מכן החליק.

הכדור הגיע לחן עזרא. הוא כבר היה מחוק הרי. בין ינואר לסוף אפריל לא לבש חולצת הרכב. בתוכניות הוא לא היה. זו המשבצת של אלירן עטר, שפצוע, לפי הדיווחים. אז עזרא קיבל כדור מההחלקה של אוחיון, וכדרר וכדרר. והנה אייל משומר, דוהר מימין.

אייל משומר - תודות לבעיות בהרמות, מבט אפוי, רגעי קאלט (זוכרים שנכנס לרשת בגמר גביע 2012, בשני הגולים של הפועל תל אביב?) ורשתות חברתיות - הפך לממ מהלך. הוא נהיה מותג לכישלון בומבסטי, לא תמיד באשמתו. אבל זו עובדה, ובמכבי חיפה הוא גם הפך העונה ל"שחקן שמתאמן לבד כי אנחנו רוצים למכור אותו אבל לא הצלחנו אז הוא חזר לאימונים ולהרכב". משומר זריז, יציב, מנוסה. אבל מדויק הוא לא, וסקורר - ממש לא. אתמול, אגב, הוא היה טוב מאוד - ולא רק בגלל הגול. עוד נצפו בישול פוטנציאלי לבניון, בעיטה ראויה דקות לאחר מכן, מספר פעולות הגנתיות משביעות רצון וגם הגול של עזרא החל מהגבהה שלו.

והנה הוא דוהר. וובה בראון, טרי על הדשא ומהיר בעצמו, ניסה להשיג את השד אך לא הצליח. יתרה מכך - בכוחותיו האחרונים כאילו דחף אותו והוסיף להאצת המשומר. בו בזמן עמד מול אייל אופיר דוידזאדה. מגן עם שאיפות נבחרת. באין הגדרה מדעית למה שעשה דוידזאדה, נכנה את המהלך שלו "אין לי כוח לעשות הגנה אז פשוט אזרוק רגל הצדה וקצת אתכופף ויש סיכוי שזה יעזור גם ככה הוא לא יבקיע המשומר הזה". או בקיצור - דוידזאדה ויתר או זלזל, תחליטו מה מעליב יותר.

משומר אמר תודה, והניף. ביוטיובים של עולמות מקבילים, הכדור שלו עף כל כך חזק וכל כך גבוה, שהוא פוגע בכדור הפנדל של מאור בוזגלו מהמפגש בין הקבוצות בחורף שעבר. אבל בעולם היחיד שהוא שלנו, משומר היה הראשון שמנצח את באר שבע בליגה מאז ירון הוכנבוים (אתם קולטים את הליגה הזו?!) במחזור החמישי, אי שם בספטמבר; בכך, משומר כבש את השער הראשון שלו מאז… ינואר 2013, מחזור 17, באשדוד. שלוש שנים וחצי, 88 משחקי ליגה בלי גול. ולא ייאמן - גם אז זה היה בתוספת הזמן, ומבלטה קרובה לזירת הפשע של אתמול.

עוד באותו נושא

שחקני הפועל באר שבע תקפו את השופטים, ברק בכר: "זה כבר היה בידיים שלנו"

לכתבה המלאה
שחקן מכבי חיפה אייל משומר. ברני ארדוב
דחיפה ממקום לא צפוי. בראון עם משומר/ברני ארדוב

ודווקא יחסית לקהל למוד סטירות, הם ניסו לשים את הכול בצד. את השנים בלי ניצחון בחיפה, את ארבעת העשורים השחונים, את השנאה לסמי, את החיל והרעדה. חיפה הרגישה אדומה אתמול כמו שלא היתה בשנים הטובות של הפועל המקומית. המסעדות והברים רטטו, הדרומים הפכו אותם לשלהם. גם מומחי וממציאי תורת עין הרע החלו לחזור בתשובה - די, כמה אפשר. האווירה היתה היסטורית, הבשר הסריח מאליפות, היין בטעם של בציר 76'. הם, למרות התקדימים הנפשעים והאומללות המצטברת, האמינו בעוז.

ואז אוחיון מחליק ועזרא מבשל למשומר ובראון דוחף אותו קדימה ודוידזאדה עושה את ה-מהלך. לא, תיקו לא היה מוציא אותם הביתה מאושרים. אבל ההפסד הזה הוא עבורם - סליחה, אבל אין ביטוי עדין יותר - בעיטה גדולה לביצים.

אנחנו אמנם מתעסקים כאן במיסטיקה, וזה בסדר כשמדברים על הקהל המוכה והחבוט ביותר בדור האחרון. אבל כשמנתחים את המשחק של באר שבע אתמול, אנשי הקבוצה לא יכולים לקבל את הפטור הזה. זה לא נאחס ולא עמה - אלו 90 דקות של פיאסקו. משחק אליפות פוטנציאלי, מול קבוצה בהרכב די חסר שחולמת בכלל על גמר גביע, בהבנה ששתי דקות יספיקו עד תום העונה. וכלום. לא כמעט, ולא שופטים, ולא מזל. כלום. במשך כשעה של כדורגל, שחקני הפועל באר שבע היו עסוקים בלמסור לשחקני מכבי חיפה ו/או להכשיל אותם. כולנו מדברים על משומר, אבל זה היה צריך להיגמר עוד קודם. הגול של משומר היה סימפטום. אין שום סיכוי שקבוצה שקרובה כל כך לאליפות חוטפת שער כזה. תראו את ההילוך החוזר - זה נראה כאילו שחקנים זזו מהדרך. וזה לא היה רק שם. אם חיזר צופה ב-90 הדקות של אמש, הוא מאשים את הפועל באר שבע בחוסר ספורטיביות.

מאמן הפועל באר שבע ברק בכר לצד שחקן מכבי חיפה אייל משומר. ברני ארדוב
היו משחקים לא טובים העונה. היו גם משחקים רעים. אבל משחק כזה נרפה, ברגע כל כך חשוב - זה עוד לא היה. ברק בכר/ברני ארדוב

שנתיים חלפו מאז נראה ברק בכר שבור כל כך - בגמר הגביע של 2014 - ובשנייה שהכדור של משומר חצה את הידיים של גורש, הוא היה נראה מכווץ מהלם ודיכאון. "קשה להסביר", אמר. "לא שיחקנו טוב ולצערי הפסדנו בצדק. נפלנו בגישה, באנו רכים". בגלל שבשבוע הבא יש לבחורים שלו משחק הכי חשוב בקריירה שלהם ושלו, הוא הרשה לעצמו להיות פוליטיקלי קורקט. הוא בטח רתח מבפנים. להפועל באר שבע היו משחקים לא טובים העונה. היו גם משחקים רעים. אבל משחק כזה נרפה, ברגע כל כך חשוב - זה עוד לא היה.

למזלם, ובניגוד למאורעות בכר ב-2014, הפעם נותר צ'אנס לתקן. ולא סתם צ'אנס. משחק ביתי, בטרנר, שם באר שבע מעולם לא הפסידה, מול סכנין, שהגול של משומר אמש גמר לה את העונה. איזו קבוצה לא תסכים לגורל בו עונה שלמה תלויה במשחק בית אחד מול קבוצה מחוסרת עניין? ראוי לציין שב-15.5.2010, שש שנים בדיוק לפני היום, ערן זהבי זכה באליפות בתוספת הזמן אחרי שפיגר בשתי נקודות ערב המחזור. כך שאין לאנשי באר שבע יותר מדי פנטזיות אודות איתותים ידידותיים מבלומפילד. מה לעשות - כדי לזכות באליפות ראשונה זה 40 שנה, מומלץ לעשות את העבודה שלך.

בכר יצטרך לתמרן השבוע בין טקטיקה למוטיבציה. בין עידוד לחימה ללחימה בלחץ. אם הפועל באר שבע לא תעשה את זה, נראה שגם בשנת 2076 ידברו על 1976. מומלץ לבכר להרים טלפון לאלי גוטמן, שעבר שבוע דומה במאי 2010. שישאל אותו איך הרים את זהבי המרוסק מהדשא, כל הדרך לטדי.

ואיזה מסכנים האוהדים. את אתמול הם החלו מוקדם, עם ארוחות, משקאות וצעדות. השבוע זה כנראה לא יקרה - איך בכלל אפשר לצאת מהבית? איזה באר-שבעי שקול יעז לחגוג שוב, לפני שהשעון בטרנר יראה 90? גם להם, גם לשחקנים, גם למנהלים - לכל אנשי באר שבע צפויים ימים קשים מאוד ומתוחים מאוד. בעונה מטורללת ונפלאה כמו זאת, כבר אפשר לקבוע: עבורם, זה יהיה השבוע הארוך ביותר.

seperator

תחמיאו למכבי חיפה על הניצחון.
תחמיאו למכבי חיפה על המהפך.
תחמיאו למכבי חיפה על המשמעת הטקטית.
תחמיאו למכבי חיפה על פלייאוף עליון טוב.
תחמיאו למכבי חיפה על שלא התפרקה לגמרי בעונה הזו.
תחמיאו למכבי חיפה על נטע לביא.

אבל אל תחמיאו למכבי חיפה על סיום עונה עם כרטיס לאירופה - עצם השיח מכתים את המוניטין של המועדון הזה.

קמפיין הליגה של מכבי חיפה הוא כישלון. 50.4% הצלחה, 10 הפסדים ו-1.28 שערים למשחק בתקציב שנושק ל-100 מיליון שקל זה כישלון. לפי כל מדד. כרטיס לאירופה אמור לשמח הפועל רעננות ובני סכניניות. לא מועדונים במידת מכבי חיפה. רוצים עלה תאנה לעונה הזו? תביאו גביע.

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully