וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באר שבע: מהומה סביב משחק האליפות, "התואר בכיס שלנו, כל העם איתנו"

10.5.2016 / 13:52

בבאר שבע חוגגים, אבל האוהדים הדתיים כועסים ובמועדון יבקשו עוד כרטיסים ממכבי חיפה. בקרוב: פגישות עם בוזגלו, אוגו ודוידזאדה שהודה: "רגע השיא בקריירה, חולם על אירופה". ברדה: "שחקן העונה בליגה? לא מתעסק בזה"

ציבלין

בווידאו: שחקני הפועל באר שבע חוגגים עם האוהדים

40 שנה חיכו בהפועל באר שבע לרגע הזה שבו הקבוצה שלהם תוכתר כאלופה, וזה אכן מתקרב: במוצאי שבת תוכל באר שבע לחגוג אליפות באצטדיון בחיפה, אחרי שאתמול (שני) האדומים גברו 0:2 על בית"ר ירושלים, והפער בפסגה גדל לחמש נקודות הפרש ממכבי תל אביב, שהסתפקה בתיקו מול רעננה. בשעות הקטנות של הלילה ולמרות שעדיין לא הוכתרה רשמית, חגגו אוהדים במוקדים שונים בעיר את מה שעתיד לקרות ממש בקרוב.

לפני המשחק אתמול בקבוצה עדיין האמינו שהפער מול מכבי תל אביב לא יגדל עד המחזור האחרון, אבל ההיערכות משתנה. עכשיו, בצל השמחה, המשחק מול מכבי חיפה מעורר סימני שאלה בקרב האוהדים, שזועמים בין היתר על ההחלטה שקיבלה המנהלת לגבי מועד המשחק: ראשית, המשחק יתקיים במהלך השבת ורבים מהאוהדים המסורתיים שלה לא יוכלו להגיע. שנית, במועדון מתכוונים לבקש ממכבי חיפה הקצאה גבוהה יותר של כרטיסים. "החלטת המנהלת שערורייתית, הם ידעו שזה יכול להיות משחק האליפות. למה לקבוע משחק בשבת?", אמרו אתמול אוהדים חובשי כיפה ביציאה מהאיצטדיון. החשש הוא שחלק מאוהדי הקבוצה ירכשו כרטיסים ליציעים אחרים.

באר שבע הודיעה כי בשל הביקוש הרב לכרטיסים תיערך הגרלה בין בעלי המנויים. רק 3,500 מהם, כשליש, יזכו לקבל כרטיס למשחק (זאת עוד לפני שהוחלט האם חיפה תקצה כרטיסים נוספים). המספר הזה כולל כמובן את מנויי החוץ. ההרשמה להגרלה תימשך עד היום בשעה 19:00 והיא תיערך כבר מחר בשעה 21:00 במשרדי "שפע הפקות". בסיום ההגרלה יתפרסמו שמות הזוכים.

שחקני הפועל באר שבע. ניב אהרונסון
דמעות של אושר, וזו רק ההתחלה. באר שבע חוגגת/ניב אהרונסון

השחקנים חגגו אמש דקות ארוכות והבכירים שבהם הצליחו למתן אותם. מחוץ לאצטדיון נשמעה שירה של האוהדים שכבר הכתירו את הקבוצה שלהם כאלופה. "האליפות בכיס שלנו. עוד מאמץ קטן ונחגוג", אמרו שחקנים בצאתם מחדר ההלבשה. "קשה לעצור את הסחף הזה, העיר מאוד צמאה לאליפות, מאוד. אוהדים רוצים לשמוח אחרי כל כך הרבה שנים של עצב. הקבוצה הזאת כמעט ירדה ליגה לפני כמה שנים. אפשר להבין אותם".

אליניב ברדה שוב הוכיח אתמול עד כמה הוא בורג מרכזי באליפות הקרבה. על השאלה מי הכי ראוי להיות שחקן העונה, הוא או זהבי, אמר אתמול: "אני לא מתעסק בזה. אם אני מצליח לעזור לקבוצה להביא תואר אחרי 40 שנה אין לי מה להתעסק עם משהו אחר. לקחת אליפות עם באר שבע זה דבר גדול. מה נרצה בעונה הבאה? להתקדם באירופה הכי רחוק שאפשר ולשחזר את ההישג".

בכר כינה אתמול את החלוץ "נסיך אמיתי", ולברדה היה מה לומר על כך. "בכר אמר שאני נסיך? זאת מחמאה גדולה", אמר החלוץ. "אני שמח באמת שהצלחתי לעזור לקבוצה במשחק חשוב במיוחד כשהפער גדל. זאת פעם ראשונה או שניה שאני בוכה מכדורגל בקריירה שלי. אני יכול לומר שכשבאתי המועדון נשאר בליגה וכשדיברתי על אליפות זה העלה גיחוך. אמרו שאני הוזה. באר שבע הפכה לקבוצת צמרת לגיטימית. אנחנו קרובים לגעת בצלחת. אני מנסה לשמור על איפוק. אם זה השער הכי חשוב בקריירה? נחכה ונראה".

ברדה לא רצה לדבר על התקופה הרעה אותה עבר. שחקנים סיפרו כי ברדה ישב מתוסכל על הספסל, אבל את הקפטן זה לא מעניין. "בעונה כזאת מורכבת וכזאת ארוכה זה לא משנה מי פותח. רציתי לפתוח במשחק העונה והיום, אבל בסופו של דבר זה פאזל. המאמן בוחר את השחקנים בכושר הכי טוב", ענה.

עוד באותו נושא

אליפות במעגל סגור: כשאליניב ברדה חזר להפועל באר שבע. שוב

לכתבה המלאה
בן שהר שחקן הפועל באר שבע (אמצע) חוגג עם אופיר דוידזאדה. ניב אהרונסון
בן שהר שחקן הפועל באר שבע (אמצע) חוגג עם אופיר דוידזאדה/ניב אהרונסון

בבאר שבע רוצים לשמור על השלד הקיים לקראת העונה הבאה, אבל זה לא יהיה פשוט. כפי שפרסמנו אופיר דוידזאדה מחוזר על ידי גנט הבלגית (כזכור, עמנואל אמבולה הוזכר כמועמד), אנתוני וואקמה במעקב הבלגים וקבוצות מרוסיה, ג'ון אוגו רוצה לצאת לאירופה אבל במועדון מנסים להשאירו ומאור בוזגלו מחזיק בחוזה לעונה נוספת בלבד, כשבמועדון מתכוונים להיפגש איתו בסיום המירוץ ולשכנע אותו להאריך חוזה ולחתום על הסכם חדש לשלוש שנים.

ברק בכר שזכה למחמאות גדולות על ניהול המשחק שלו וההתמודדות עם מצבי לחץ בחדר ההלבשה העונה, ימשיך כמובן עם הצוות שלו. דודו גורש, כזכור, כבר קיבל מסרים מבכר שהוא רוצה שימשיך. במועדון רוצים להשאיר את ויליאם סוארס אם יקבל אזרחות, ואם זה לא יקרה ישקלו את עתידו. כרגע, ישנה שביעות רצון גדולה מהבלם. לפני מספר שבועות דווח בחו"ל כי הבלם הבלגית טימוטי דה רייק מועמד לקבוצה בעונה הבאה. בבאר שבע טוענים כי הוא אחד מתוך רשימה ארוכה, אבל יש כוונה להביא בלם זר, מה שרק מחדד את סימן השאלה סביב סוארס. באר שבע רוצה מאוד גם את עומר דמארי, ללא קשר של עתידו של ברדה שימשיך להוביל את הקבוצה.

אליניב ברדה שחקן הפועל באר שבע. ניב אהרונסון
אליניב ברדה שחקן הפועל באר שבע/ניב אהרונסון

אתמול, אחרי שהמאבק כמעט הסתיים, דוידזאדה הסכים לדבר על הידיעות שקושרות אותו למעבר לחו"ל. "החלום שלי הוא לצאת לאירופה", הודה המגן. "אקח את כל האפשרויות. אם נזכה באליפות יש גם צ'מפיונס. גנט? דודו דהאן יעדכן אותי". על מאבק האליפות אמר: "הסיפור לא גמור, אז עוד אי אפשר לברך. אבל זה מאוד קרוב. אנחנו רוצים לנצח בחיפה. אחרי עונות קשות שעברתי כאן יודעים להעריך את הטוב. אני מקווה לא לישון בשבת בלילה ולחגוג אליפות. יש ירידת מתח עכשיו כי ההפרש הוא חמש נקודות. הסיפור כמעט גמור. אלונה? היא תדבר כשניקח אליפות". דוידזאדה הוסיף: "זה יום השיא שלי בקריירה. אני קרוב לאליפות. אנחנו צריכים לגמור את הסיפור בחיפה, עכשיו הכל בידיים שלנו".

"כל העם היה איתנו אתמול ובצדק. אנשים מכל הארץ התקשרו, רוצים כבר שנחגוג. כולם עם באר שבע", סיכם אתמול אחד השחקנים והוסיף: "תראה איזה קבוצה יש לנו. לבוזגלו וברדה יש את כל הסיבות להיות לא מרוצים. הם היו אחראים לשער הראשון ובשלישי היה מעורב וובה שנכנס כמחליף. בכל קבוצה יש אגו, אבל מה שניצח העונה זה ששחקנים נשכו שפתיים. ברדה אולי סחב אותנו לאליפות, אבל זכינו בה כקבוצה". אוהדי הקבוצה זכו אתמול ללא מעט מחמאות מהשחקנים, על צורת העידוד והתפאורה ביציעים. "ההערצה והדחיפה של הקהל בטרנר היא משהו מטורף", סיכם ברדה. "שיחקתי בחו"ל וראיתי איצטדיון מלא בליגת האלופות. אבל פה יצרנו מבצר. אנחנו אוהבים אותם ומודים להם".

שחקני הפועל באר שבע חוגגים. ניב אהרונסון
"יצרנו פה מבצר"/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully