וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לואיס אנריקה: "לא זוכר קבוצה שהפסידה בצורה כל כך לא הוגנת כמו ברצלונה". ניימאר יורחק?

בברצלונה ניסו לעכל הפסד שלישי רצוף, לואיס אנריקה התעמת עם עיתונאי והתעקש: "חסר לנו מזל". וגם: למה המאמן לא ביצע חילופים, הדעיכה והחולשה של סוארס, ההשתוללות של ניימאר, החגיגות של פאקו

one

עד לפני שלושה שבועות היה נדמה שמאבק האליפות בספרד כבר הוכרע אבל אתמול (ראשון) ברצלונה המשיכה עם ההתרסקות שלה ונחלה הפסד ליגה שלישי רצוף, הפעם 2:1 בבית מול ולנסיה של פאקו. ראקיטיץ' (עצמי) וסנטי מינה כבשו עוד לפני ההפסקה כשמסי רק מצמק עם שערו ה-500 בקריירה.

לואיס סוארס מתוסכל/GettyImages

מספרי ההפסד

* פעם ראשונה מאז אוקטובר 2003 שבארסה סופגת שני הפסדי ליגה רצופים בבית.

* בארסה לא הפסידה שלושה משחקי ליגה רצופים מאז ינואר/פברואר 2003.

* 74 ימים בלבד עברו מהביקור הקודם של ולנסיה בקאמפ נואו. אז היא חטפה 7:0.

* מסי כבש שער 500 בקריירה. הוא הגיע אחרי 515 דקות בלי אף שער או בישול, הרצף הגרוע בקריירה שלו.

* מאז 1947 ברצלונה לא הצליחה להפוך פיגור של שני שערים במחצית במשחק ליגה ביתי לניצחון.

* אף אחד מחמשת המשחקים שנותרו לברצלונה הוא לא מול קבוצה מ-12 הראשונות בליגה. אם תנצח את כולם, היא תהיה אלופה.

* על פי ESPN, ברצלונה עדיין פייבוריטית לאליפות עם 76 אחוז. לריאל יש 16 אחוז לזכות ולאתלטיקו רק 8 אחוזים.

* לפאקו יש כעת שני ניצחונות ליגה עם ולנסיה משלושה משחקים. לגארי נוויל היו שלושה ניצחונות מ-16 משחקים.

* בארסה שמרה על רשת נקייה רק שלוש פעמים ב-16 המשחקים האחרונים בכל המסגרות.

* לואיס סוארס עם אפס בעיטות למסגרת בשלושת המחזורים האחרונים.

ניימאר שחקן ברצלונה. GettyImages
איזה תסכול. ניימאר/GettyImages

המאמן המפסיד לואיס אנריקה הודה אחרי ההפסד ש"לדעתי נהיה חייבים לנצח את חמשת המשחקים האחרונים כדי לזכות באיפות, ואני בהחלט חושב שאנחנו מסוגלים. מצפה לנו אתגר גדול, אבל נהיה אלופים אם ננצח במשחקים שנותרו לנו. אני יכול רק לשבח את השחקנים. אין שום סיבה לבקר אותם. אני חושבה שהגבנו בצורה נפלאה לאכזבות האחרונות שלנו. פשוט חסר לנו מזל. היה חסר לנו גול. אני לא זוכר קבוצה שהפסידה בצורה כל כך לא הוגנת כמו שברצלונה הפסידה במשחקים האחרונים. זו הייתה תצוגה טובה, אבל זה רגע קשה. התעלינו על ולנסיה בכל אשפקט. הם פשוט היו יותר יעילים".

לואיס אנריקה לא ביצע שום חילוף במהלך המשחק, ובתקשורת הקטלאנית רמזו שייתכן שזה אקט שנעשה בהתרסה נגד ההנהלה, שלא הביאה לו רכש מספק והותירה אותו עם ספסל קצר. "לא עשיתי חילופים, כי לא הגיע ל-11 שלי לרדת מהמגרש", ניסה להסביר המאמן.

כמו כן, המאמן העצבני גם הגיב בכעס לתקשורת, ותקף בצורה אישית עיתונאי. ויקטור מאלו, מהעיתון היומי "GOL", שאל את לואיס אנריקה על ההשפעה של הכושר הפיזי על קבוצתו, והמאמן ענה לו: "מה שם המשפחה שלך?". העיתונאי ענה "MALO" (רע בספרדית), ולואיס אנריקה אמר: "נכון מאוד, השאלה הבאה".

מי שעוד הגיב בעצבנות היה ניימאר, שעשוי לספוג עונש הרחקה אחרי ששלח מכה לצווארו של שחקן ולנסיה אנטוניו בראגן בסיום, בזמן שהאחרון חגג את הניצחון. השופט לא ראה את התקרית, אך היא נקלטה על ידי מצלמות הטלוויזיה. כמו כן, הברזילאי המתוסכל השליך בקבוק בזעם בירידה לחדר ההלבשה.

ג'רארד פיקה, שהחמיץ הזדמנות אדירה בדקות הסיום, אמר בסיום: "אנחנו בהחלט מאמינים שאנחנו מסוגלים לנצח בחמשת המשחקים האחרונים שלנו, ונצטרך לעשות את זה. הרבה דברים עוברים לנו בראש עכשיו. התולאות האחרונות קשות, אבל אי אפשר עכשיו לעצור. זו אותה קבוצה מלפני שבועיים. מבחינה פסיכולוגית אנחנו בסדר, והתחושות שונות מההפסדים האחרים. אבל הכל בידיים שלנו, ונמשיך קדימה. ניצלנו את כל טווח הטעויות, מכאן אין מקום לשגיאות. אני עדיין משוכנע שנזכה באליפות".

איבן ראקיטיץ', שכבש שער עצמי מתסכל אמר בסיום: "היו לנו הרבה הזדמנויות להבקיע אבל לא ניצלנו אותן. אנחנו חייבים להישאר מאוחדים ולהיות ביחד, אפשר לצאת מהמצב הזה".

עוד באותו נושא

ולנסיה הדהימה עם 1:2 על ברצלונה בקאמפ נואו

לכתבה המלאה
ג'רארד פיקה, ברצלונה. GettyImages
מנסה לשמור על אופטימיות. פיקה/GettyImages

מנגד, פאקו אייסטרן חגג את הניצחון הכי גדול שלו כמאמן ולנסיה, ועל פי המנהל המקצועי של הקבוצה, חסוס גרסיה פיטארץ', "כרגע פאקו הוא המועמד המוביל לאימון הקבוצה בעונה הבאה. הוא עושה עבודה טובה מאוד". הספרדי עצמו, שכזכור בשנה שעברה אימן את מכבי תל אביב, הוביל אותה לדאבל ועזב, אמר בסיום ש"זה המינימום שיכולנו לעשות עבור האוהדים שלנו", כשהוא זוכר איך ולנסיה הובסה 7:0 על ידי אותה ברצלונה.

"השחקנים יכולים להיות גאים בעצמם", המשיך פאקו, "הם שיחקו כמו קבוצה. הם נחושים ומלאי מוטיבציה, והיום הייתה להם הזדמנות להוכיח עד כמה. אני חושב שה-7:0 שינה את ולנסיה. אבל היום ברצלונה יכלה גם לנצח אותנו, ואם זה היה נגמר ככה, הכל היה מנותח אחרת". על המצב של בארסה אמר פאקו: "היא יכולה לנצח חמישה או עשרה משחקים ברציפות. פשוט עכשיו היא קצת לחוצה, והם חייבים להשתלט על זה".

לואיס אנריקה, מאמן ברצלונה. GettyImages
מתוסכל. לואיס אנריקה/GettyImages

עיתוני קטאלוניה, מיותר כמעט לציין, נותרו בהלם: "ברצלונה נשארת בלי רשת ביטחון בליגה", נכתב בכותרת של ה"ספורט", "ברצלונה עשתה כל מה שהיא יכולה כדי לנצח, אבל ההפסד הזה מסכן את האליפות שלה".

פרשן העיתון לואיס מסקארו הוסיף: "הליגה בורחת! אפילו המזל הולך נגד בארסה. לפני חודש הליגה הייתה בידיים של ברצלונה והכל נראה מוכרע. היה נדמה בלתי אפשרי שהאליפות תברח, אבל הכדורגל הוא מיוחד ומשהו נשבר בתיקו נגד ויאריאל ומאז, הוביל למשבר שהשאיר את ברצלונה מחוץ לצ'מפיונס ונתן ליריבות להדביק אותה בליגה".

בעיתוני מדריד חגגו כמובן: "בארסה מפשלת והליגה בוערת", נכתב ב"אס", בעוד שב"מארקה" הלכו על "בארסה נכנסת לפאניקה".

לואיס סוארס שחקן ברצלונה. רויטרס
אפס בעיטות למסגרת בשלושת המחזורים האחרונים. סוארס/רויטרס

מה נשאר לשלוש הראשונות עד תום העונה:

ברצלונה:
לה קורוניה (ח)
חיחון (ב)
בטיס (ח)
אספניול (ב)
גרנאדה (ח)

אתלטיקו מדריד:
אתלטיק בילבאו (ח)
מלאגה (ב)
ראיו וייקאנו (ב)
לבנטה (ח)
סלטה ויגו (ב)

ריאל מדריד:
ויאריאל (ב)
ראיו וייקאנו (ח)
ריאל סוסיאדד (ח)
ולנסיה (ב)
לה קורוניה (ח)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully