וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרדראג ראיקוביץ': השוער המשתפר בעולם לגילו?

17.4.2016 / 14:00

ההשפעה החיובית של עזיבת מיטרוביץ', השינוי בהרגלי האימון שלו והקשר הבעייתי עם שחקני ההגנה. כך הפך פרדראג ראיקוביץ' משוער שעושה שטויות לסלע שאולי שווה אליפות למכבי תל אביב. ראדוניץ': "הוא קיבל על עצמו יותר אחריות"

צילום מסך

כשניקולה מיטרוביץ' עזב את מכבי תל אביב, היו במועדון כאלה שחששו שהדבר ישפיע לרעה על פרדראג ראיקוביץ'. למן היום הראשון של השוער הסרבי בישראל, דאגו במכבי תל אביב שמיטרוביץ' יפרוש על הבחור הצעיר את חסותו. כשהקשר עזב לטובת חוזה גבוה במזרח הרחוק, נותר ראיקוביץ' לבד עד שהגיע האריס מדוניאנין. למרות הפער שאמור להיות די טבעי בין סרבי לבוסני, השניים התחברו חזק מאוד. אלא שהפעם ראיקוביץ' כבר לא היה צריך אח בוגר או אב דואג. הפעם זה היה חיבור של חברות שנתן גם הרבה כוח לשוער בחדר ההלבשה ועל המגרש. "בוא נגיד שהשחקנים בקבוצה עושים הרבה יותר חשבון להאריס ממה שעשו לניקולה. אין שחקן במכבי כולל ערן זהבי שלא מחזיק מהאריס ומי שגם הרוויח מכך על הדרך הוא פרדראג", אומרים בקרית שלום. "ברגע שכולם רואים שהאריס ופרדראג חברים כאלה טובים, אז גם עושים יותר כבוד לראיקו ומכאן שבהרבה מובנים החשש שהעזיבה של ניקולה תשפיע לרעה על פרדראג התחלף בהכרה שזה רק עשה לו טוב".

הערב: מכבי חיפה נגד מכבי תל אביב: "יש יריבות, חיפה תרצה לפגוע בנו" (20:55, ערוץ 1)

מכבי חיפה: יוסי בניון ועטאא ג'אבר לא ייכללו בסגל למכבי תל אביב

ניקיטה חייקין, שוער יהודי בן 20, נחת למבחנים במכבי תל אביב

במכבי תל אביב החליטו להשוות כל הצעה כספית שיקבל ערן זהבי בקיץ

שוער מכבי תל אביב, פרדראג ראיקוביץ'. יוסי ציפקיס
הנוכחות שלו מתחילה להיות מורגשת. ראיקוביץ'/יוסי ציפקיס

יש רבים במכבי תל אביב שמעריכים כי לפרדראג ראיקוביץ' תהיה השפעה ישירה על זהות האלופה בסוף העונה. מערן זהבי יודעים מה יקבלו במכבי כמעט כל משחק. קו ההגנה של הקבוצה הפך באחרונה ללא יציב וזה בלשון המעטה וגם פה אין כבר הפתעות. מי שנמצא למעשה בסימן שאלה, אם כי ברור כי הוא נמצא בקו של שיפור, הוא השוער הסרבי. איך אמר אתמול דיאן ראדוניץ' ששיחק עם ראיקוביץ' במכבי תל אביב: "אתה יכול לחלק את עוגת השחקנים במכבי תל אביב לכמה חלקים לא שווים. ערן זהבי הוא חצי קבוצה ללא עוררין. אחריו יש מקום נכבד לגל אלברמן, קרלוס גרסיה והאריס מדוניאנין. ראיקוביץ'? מאז שאני עזבתי ועד עכשיו, הוא העלה את עצמו וזכה לאחוזים משלו בעוגה וזה לא דבר קל בקבוצה כל כך כישרונית וחזקה כמו מכבי תל אביב".

אבל עוד לפני התוספת של נוכחות מדוניאנין - אם רוצים להבין היכן התחיל השינוי אצל פרדראג ראיקוביץ', צריך לחפש את השורש לפני חצי שנה, אחרי אותו משחק אומלל שלו מול בית"ר ירושלים. הערב העגום בבלומפילד בסוף חודש אוקטובר הסתיים בהפסד 4:2. התבוסה כללה מופע אימים של השוער שחטף שערים מביכים. "משהו גדול קרה אחרי אותו משחק", תיאר אתמול אחד משחקני מכבי תל אביב. "ראיקוביץ' פשוט התחיל להתאמן חזק. עד אותו משחק הוא עשה רק מה שצריך לעשות באימון ולא מעבר לזה. שום אקסטרא. הוא היה יורד בין הראשונים מהאימון, הוא לא היה מגיע לאימונים אישיים, הוא לא היה עובד עם שורה בימים החופשיים של הקבוצה. אחרי אותו משחק הכל התחיל להשתנות".

מספרים על סטויקוביץ' ממכבי חיפה שאינו אוהב להתאמן. זה גם מה שאומרים בהכללה על השוערים הסרבים. ראיקוביץ' נכנס לסטיגמה הזו והוכיח עד אוקטובר שהיא נכונה. "הוא כנראה חשב שהכל יבוא לו בקלות, אבל אז הוא גילה שהכדורגל הישראלי בכלל לא רע ושצריך לעבוד כדי לעמוד בציפיות", אומרים במכבי.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
שחקן מכבי תל אביב האריס מדוניאנין. ברני ארדוב
האח הגדול. מדוניאנין/ברני ארדוב

מי שעורר את הסרבי הצעיר היה גם סלבישה יוקאנוביץ' שלקח אותו לשיחות לפני שעזב לטובת לונדון. יוקאנוביץ' היה זה שהמליץ להחתים את ראיקוביץ' והוא הרגיש נבוך נוכח ההופעות שלו בליגת האלופות וגם בליגה. גם ציטוטים בעילום שם של מספר משחקני מכבי תל אביב שדיברו נגדו בתקשורת, הגיעו לאוזניו אחרי תרגום וגרמו לו כנראה להרים את עצמו ולהבין שהוא חייב להתחיל להזיע בכל אימון וגם בימים החופשיים.

"אם אני צריך לשים את האצבע על הנקודה שהפכה את פרדראג ראיקוביץ' לשוער יותר טוב במכבי תל אביב, אני אצביע על העובדה שהוא קיבל על עצמו יותר אחריות על המשחק של מכבי תל אביב", אומר ראדוניץ' מהפועל רעננה. "אני אמרתי מההתחלה, כשרבים בתקשורת ביקרו את ראיקוביץ', שצריך לתת לו זמן ושמכבי תקבל שוער טוב מאוד בהמשך. ראיתי את המשחק של מכבי נגדנו אולי שלוש פעמים בטלוויזיה. בוס יכול להגיד שהם ניצחו בגלל שהוא שינה שיטה ומערך, אבל האמת היא שהם ניצחו בגלל ראיקו. הוא היה מצוין נגדנו. פשוט יוצא מהכלל. אני חושב שהוא כבר לוקח על עצמו לא מעט אחוזים מהאחריות שיש על כל שחקן. ההחלטות שהוא מקבל טובות יותר. הוא מאוד מחובר למה שחושבים עליו אנשי המקצוע במכבי אבל מקדיש פחות ופחות תשומת לב למה שנכתב עליו ובעיקר לדברים שנאמרים עליו כביקורת מצד אנשים שהם לא במכבי תל אביב".

ההופעה של ראיקוביץ' מול רעננה היתה פנטסטית, אבל גם מול הפועל באר שבע בתיקו 1:1 הוא היה יציב ומלא בביטחון. משוער שמתקשה להתמודד עם הטייטלים שהודבקו לו, מכבי קיבלה שוער שמביא לה גם נקודות. "אחת הבעיות לשוער צעיר זה שההגנה שלו לא יציבה", מנתח לירן שטראובר. "ההגנה של מכבי תל אביב ממש לא יציבה ואתה לא יכול לבוא ולדרוש משוער מאה אחוז יכולת כשהביטחון שלו נפגע מדי פעם בגלל יכולת ההגנה. רואים שיש בעיה בתיאום ושחקנים נשארים מולו לבד בעיקר מהגבהות שבאות מהצדדים. אברהם גרנט אמר בעבר לשורה אובארוב שהעביר את המסר הזה בזמנו אלי: 'אתה צריך לחשוב שאתה משחק בלי הגנה'. אני מניח ששורה אומר את זה עכשיו לראיקוביץ' ואני לא אומר את זה ממקום של זלזול בהגנה של מכבי אלא ממקום של אחריות שצריך לקחת שוער כאילו הוא עכשיו לבד ועם זה הוא צריך ללכת עד הסוף".

מאמן מכבי תל אביב, פטר בוס, עם ערן זהבי. קובי אליהו
ראדוניץ': "ראיתי את המשחק של מכבי נגדנו אולי שלוש פעמים בטלוויזיה. בוס יכול להגיד שהם ניצחו בגלל שהוא שינה שיטה ומערך, אבל האמת היא שהם ניצחו בגלל ראיקו. הוא היה מצוין נגדנו. פשוט יוצא מהכלל"/קובי אליהו

שטראובר זורק עוד זרקור על אלמנט מאוד משמעותי בקליטת שוערים במכבי תל אביב: "לראיקוביץ' יש את אותו קושי שהיה לי והיה לשוערים אחרים שבאו למכבי אחרי שורה אובארוב. אני חושב שרק וינסטנט אניימה לא התקשה מול ההשוואה הבלתי אפשרית שעושים אוהדי הקבוצה מול שורה אובארוב. במכבי תל אביב יש שוער אחד שכל אוהד ביציע תמיד ידמה את השוערים אליו. רק אניימה זכה לאותה אהדה מהיציעים. הסגידה מסביב לשורה היא כל כך גדולה שתמיד תהיה ההשוואה הזו. כשאני שיחקתי כל משחק וכל אימון תמיד ישב בראש שלי ושל אנשים מסביב שתמיד עושים את ההשוואה לשורה. שורה הוא הדגם, המודל, הדבר המושלם אבל שורה יש רק אחד".

- לירן, לפחות בתחילת הדרך שלהם הם דומים כי גם לשורה לקח קצת זמן להתאקלם.

"וזה למרות ששורה הגיע לישראל עם יש של ניסיון. ראיקוביץ' הגיע לבד לארץ בגיל צעיר והוציאו אותו מהחממה שלו בסרביה. אנשים שוכחים אבל הוא נכנס ישר למים רותחים בליגת האלופות בלי שעשה הכנה עם מכבי במחנה אימונים. הוא היה צריך להסתגל תוך כדי תנועה ולא היה לו נסיון של 15 שנה מאחוריו. תוסיף את זה לבעיה העיקרית שהוא לא ידע אנגלית בכלל. עזוב מלים בעברית פה ושם, לא הייתה לו אנגלית. אבל הוא קיבל את הביטחון שלו ואתה רואה את השיפור. יש לו את המורה הכי טוב כדי לבנות אותו לעתיד. אם הוא הצליח לחנך חתול סורר כמוני, אז אני בטוח שהוא יעשה מראיקוביץ' שוער מצוין".

- זוכרים לראיקוביץ' את השערים שספג מיציאות רחוקות מהשער. גם אתה היית אוהב לשחק מחוץ ל-16.

"אתה מכיר את המשפט שאתה רוצה להציג עודף ביטחון אז זה מתפרש כחוסר ביטחון. הוא לקח סיכונים מיותרים באותן יציאות אבל אני לוקח את זה למקום חיובי כי הוא רוצה לעשות את זה בשביל הקבוצה. אני מכיר הרבה שוערים שנשארים על קו השער ומשחקים אותה ראש קטן. אני אהבתי לשחק מחוץ לשער וגם הוא מנע הרבה שערים כשהוא שיחק מחוץ לשער. המינון כמובן צריך להיות יותר מדויק".

- מכבי תעשה עליו כסף?

"להערכתי הוא יימכר בעתיד לאירופה בסכום גבוה ממה שמכבי שילמה. אתה רואה ממשחק למשחק שהסגנון שלו הוא אולי מאוד הרפתקני אבל יש שם מחשבה מאחור כי שוער שלוקח ריזיקות גם מביא נקודות. הוא עוד צריך לשפר את הביטחון בכדורי הגובה. יש חומר גלם טוב ששווה היום שלושה מיליון אבל אני לא אתפלא אם מכבי תמכור אותו בשישה מיליון יורו".

פרדראג ראיקוביץ' מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
שטראובר: "שורה הגיע לישראל עם יש של נסיון. ראיקוביץ' הגיע לבד לארץ בגיל צעיר והוציאו אותו מהחממה שלו בסרביה. אנשים שוכחים אבל הוא נכנס ישר למים רותחים בליגת האלופות"/יוסי ציפקיס

ועם כל הציפיות צריך לזכור שמדובר עדיין בילד. הוא חצה לא מזמן את גיל 20 אבל כששחקנים מגיעים לקרית שלום עם הילדים שלהם, ראיקוביץ' הוא הראשון לרוץ אליהם, לחבק ולנשק וגם לשחק על הדשא. "צריך לראות אותו עם הילדים של יואב זיו או עם הבן של טל בן חיים כדי להבין שאחרי הכל, פרדראג ראיקוביץ' הוא עדיין ילדון שמתמודד כמעט לבד עם כל הקשיים במדינה זרה", אומרים במכבי תל אביב. "עוד מוקדם לקבוע אם ג'ורדי קרויף יסתום לרבים את הפה כשמכבי תעשה על ראיקוביץ' את החבילה הכי גדולה, אבל כבר עכשיו יש כאלה שמגמגמים אחרי שקבעו לפני חצי שנה שמכבי נפלה עם הקנייה שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully