וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דורון אוסידון: "כשקיללו את יעקב שחר הבנתי שאף אחד לא חסין"

25.3.2016 / 7:30

"הפסדתי לאלימות. לא ציפיתי שפיירברג תיכנע ללחץ הזה". "הבהירו לי שברגע שאזוז, יהיה כסף". העירייה, האיומים על המשפחה, המקורבים ועסקת שוינפלד. אחרי שעזב את מכבי נתניה, דורון אוסידון מדבר על הכול. ראיון

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

בווידאו: מסיבת העיתונאים של אוסידון

"חבר טוב שיש לו מסעדה יפנית בתל אביב ביקש שאקפוץ אליו לביקור לילי כדי שנשב לדבר", מתאר דורון אוסידון את השתלשלות העניינים. "זה היה ביום שלישי השבוע ונסעתי לשם ב-11 בלילה. ואז אני בא להיכנס למסעדה ליד כלבו שלום ואח שלי מתקשר ואומר לי: 'הם היו גם אצלי'. אחי הוא כוכב ילדים. אחד שחי את עולם הבידור. מה לו ולאלימות? הוא היה נשמע לי קצת לחוץ. החבורה הזו שהייתה אצלו כמעט דרסה איזה נער שהיה שם ברחוב ושאל אותם מה הם עושים שם. לצערי ברגע שהאלימות הגיעה לבית שלו, החלטתי שאחרי שמרים פיירברג אמרה לי לשים את המפתחות זה הזמן שלי ללכת".

איך תיראה ארוחת השבת אצל אמא שלך הערב?

"אני מניח שאני ארגיש קצת הקלה. בכלל הסתרתי מאמא שלי כמה שיותר את מה שעובר עלי ואני לא חושב שהיא ידעה עד מסיבת העיתונאים מה היה אצל אחי ליד הבית. עשינו הכול כדי לא להדאיג אותה. אני מניח שהיא די שמחה שאני עוזב".

אתה מרגיש עכשיו אחרי מסיבת העיתונאים הרגשה של ריקנות?

"אני מרגיש שבאיזשהו מקום, אחרי תקופה מאוד קשה שעברתי אני מעביר את המועדון לאנשים שטוענים שיודעים לעשות את זה טוב ממני. שיהיה להם בהצלחה".

דורון אוסידון עזב את מכבי נתניה: "מאיימים על משפחתי"

כולם מתנערים ממכבי נתניה, השחקנים מתכננים שביתה

יו"ר מכבי נתניה, דורון אוסידון, מודיע על עזיבה. קובי אליהו
"ברגע שהאלימות הגיעה לבית של אחי הבנתי שזה הזמן ללכת". אוסידון/קובי אליהו
"לא ציפיתי שפיירברג תיכנע ללחץ הזה. אבל אני יכול להבין אותה. היא גרה בנתניה ואני בתל אביב והיא זו שהיתה נתונה ללחצים של כל מיני לוחשים ומקורבים שהסיתו נגדי"

אומרים נגדך שמעולם לא אהבת את מכבי נתניה ושאם היה אדם שאוהד את המועדון הוא היה מצליח יותר.

"במשך שנים ניהלו את הקבוצה אנשים שאוהדים את המועדון ועד כמה שאני זוכר המועדון הזה ירד כמה וכמה פעמים ליגה והוא הלך לפירוק. הביאו אותי למכבי נתניה כאיש ניהול. נכון שגדלתי בהפועל תל אביב ואהדתי את הפועל תל אביב אבל באתי למכבי נתניה כאיש מקצוע לעשות את הכי טוב עבור מכבי נתניה. מעולם לא הצהרתי שאני אוהד את מכבי נתניה אבל הקבוצה הזו נכנסה לי ללב".

עד כדי כך ללב שלא יכולת לומר במסיבת העיתונאים את המשפט 'אני עוזב את מכבי נתניה' בלי שקולך ייסדק.

"ברגע שאמרתי שאני עוזב כל העונה הזו עלתה לנגד עיניי ולכן נשבר קולי".

מה היה הרגע הכי קשה?

"היו כמה. הראשון היה במשחק הגביע נגד נס ציונה כשישבתי עם אבא שלי ביציע ופתאום התחילו לקלל אותי. זו היתה הפעם הראשונה שממש קיללו ובנוכחות אבא שלי וזה היה קשה לי. אבא שלי פשוט קפא בכיסא. הפעם השנייה היתה השבוע עם אחי כשבאו אליו הביתה והדבר השלישי הקשה היה כשמרים התקשרה אלי וביקשה ממני להחזיר את המנדט".

לא ציפית לטלפון הזה ממנה?

"לא ציפיתי שהיא תיכנע ללחץ הזה. אבל אני יכול להבין אותה. היא גרה בנתניה ואני בתל אביב והיא זו שהיתה נתונה ללחצים של כל מיני לוחשים ומקורבים שהסיתו נגדי. לקחתי בחשבון שהיא תבקש להחזיר את המנדט. זו זכותה המלאה".

דורון אוסידון יו"ר מכבי נתניה. יוסי ציפקיס
"כשהגעתי המשפחה שלי אמרה שכולם אוהבים אותי, אמרתי להם שבכדורגל הכול יכול להתהפך". אוסידון/יוסי ציפקיס
"הפסדתי לאלימות. רציתי ליצור משהו אחר אבל אני לא מסתכל על זה כניצחון או הפסד. אני מקווה שמתוך מה שקרה לי אלה שיבואו אחרי יידעו מה הם צריכים לעשות"

יתכן שהיא הופתעה מזה שאתה הולך? יש טענות של אנשים כאילו יש לך כסף לתשלום המשכורות.

"יש לי? זה מצחיק. בניתי תזרים על תמיכות העירייה, החזרי מס ועוד איזה מהלך שתכננתי לעשות בקרוב כדי לגייס משכורות עד סוף העונה. ברגע שהבנתי שלא אראה כסף מההבטחות של האמריקאים ויצחק תשובה, החלטתי שלא אהיה זה שאמנע מהעובדים לקבל שכר. הבהירו לי שברגע שאזוז, יהיה כסף. אני מקווה שזה נכון וייתנו עכשיו כסף לעובדים של מכבי נתניה".

אם היית נשוי עם ילדים זה היה נגמר לפני חודשיים כשהם הגיעו בפעם הראשונה מתחת לבית שלך?

"לא. על עצמי זה פחות עניין אותי. זה הפריע לי ברמה אישית ולא היה נעים אבל ברגע שזה הגיע לאחי ולמשפחה שלו בשילוב עם הבקשה של מרים, הבנתי שזה הסוף".

התלבטת רבות באשר לעזיבה כי לא רצית להפסיד לאותם אנשים שעשו הכול להמאיס עליך את החיים.

"הפסדתי לאלימות. רציתי ליצור משהו אחר אבל אני לא מסתכל על זה כניצחון או הפסד. אני מקווה שמתוך מה שקרה לי אלה שיבואו אחרי יידעו מה הם צריכים לעשות".

הודית במסיבת העיתונאים שגם אתה לא ייחסת חשיבות בעבר לקללות ואיומים שספגו בעלי קבוצות.

"כשלקחתי את מכבי נתניה, ישבתי לארוחה עם ההורים שלי ועם המשפחה וכולם אמרו לי 'איך אוהבים אותך במכבי נתניה'. בכל מקום דיברו עלי כל כך יפה. אמרתי למשפחה שלי שבכדורגל הכול יכול להתהפך והוא יתהפך".

יו"ר הפועל תל אביב דורון אוסידון עם הבעלים אלי טביב. ברני ארדוב
"אנשים חושבים שאלי טביב ניהל את המערכה, אבל אני ביצעתי את רוב הניהול". אוסידון וטביב/ברני ארדוב
"יש שלושה דברים שלא האמנתי שייקרו בכדורגל אבל הם קרו. לא האמנתי שאוהדי בית"ר יקללו את אלי אוחנה, לא האמנתי שאוהדי מכבי חיפה יקללו את יענקלה שחר ולא האמנתי שאוהדי הפועל תל אביב יקללו את משה סיני"

אבל לא חשבת שזה יגיע לדרגות האלה.

"יש שלושה דברים שלא האמנתי שייקרו בכדורגל אבל הם קרו. לא האמנתי שאוהדי בית"ר יקללו את אלי אוחנה, לא האמנתי שאוהדי מכבי חיפה יקללו את יענקלה שחר ולא האמנתי שאוהדי הפועל תל אביב יקללו את משה סיני. אבל כל זה קרה וכשהעונה זה קרה גם ליענקלה שחר שהוא דמות שאני מאוד מעריך, הבנתי שאף אחד לא חסין".

יכולת להצליח במכבי נתניה?

"בהפועל תל אביב היתה לי הצלחה גדולה. אנשים חושבים שאלי טביב ניהל את המערכה אבל אני הייתי מורשה החתימה ואני ביצעתי את רוב הניהול של המועדון וזה מה שהתכוונתי להביא למכבי נתניה, אבל היה חוסר מזל של פציעות קשות עם התאגדות של מסיתים והיה לי קשה להצליח".

אמרת במסיבת העיתונאים שאנשים אמרו לך בהתחלה שקלקלת להם את התכניות להשתלט על המועדון.

"נכון. יש שם שני אנשים שגם ניהלו בעבר את המועדון והם לא ממש אוהבים אחד את השני. הם רצו לקנות את המועדון בנזיד עדשים ואני הרסתי להם את התכניות".

למה אתה לא נוקב בשמם?

"מי שיודע יודע. אני לא נכנס לשמות".

אתה רואה סרט שנתניה הולכת לפירוק?

"אני מקווה שלא. אני מקווה שהעירייה לא תיתן לזה לקרות. ירון ישראל אמר שהוא ייתן מיליון שקלים ביום שאעזוב אז הנה יש לו הזדמנות לתת את הכסף. שיבואו כל אלה שאמרו שאני הבעיה שלהם וייתנו כסף כמו שהבטיחו. מרים לא יכולה להכחיש את מה שאמרה וגם לא אבי בן חמו. הם ביקשו שאצא והם יצטרכו לקחת עכשיו אחריות. מרים לא טעתה שהביאה אותי. הטעות שלה היתה שהיא הקשיבה לכל אלה מסביבה. אין לה ניסיון בניהול כדורגל והיא לא אוהבת רעשים. הרי היא אמרה לי כמה הודעות קשות היא מקבלת נגדי. אז הנה עכשיו יהיה לה שקט כפי שהיא ביקשה".

מרים פיירברג ראש עיריית נתניה עם יו"ר מכבי נתניה דורון אוסידון. קובי אליהו
"לא מעניין אותי למי היא תעביר את הקבוצה". אוסידון על פיירברג/קובי אליהו
"אף אחד לא ידע מה יהיה עם שוינפלד כי הוא שיחק בסך הכול 17 דקות עד שמכרתי אותו. כל אחד במצב החשבון שהיה לי במכבי נתניה היה מוכר את שוינפלד ואם לא אז הוא פושע"

זה שקט זמני כי הכל יבוא אליה עכשיו.

"אני ממש מקווה שהשקט הוא לא זמני. אני רוצה רק בטובת המועדון. אני לא מאחל רע למכבי נתניה".

אם מרים פיירברג לא תעביר את הקבוצה לבעלים אחרים, היא תהפוך מהר מאוד לכתובת של האוהדים.

"אני לא יודע מה מרים מתכוונת לעשות. היא יכולה להעביר את הקבוצה לאלי שגב, ליוסי מאור או למי שהיא רוצה. לא מעניין אותי למי היא תעביר את הקבוצה".

כמה כסף אתה רוצה כפיצוי?

"אנשים זרקו סכומים מטורפים. שאני רוצה מיליונים. יש לי חוזה לשלוש שנים ואני אפילו לא מתכוון לדרוש את שלוש השנים האלה".

איזה ציון היית נותן לעצמך כמנהל?

"אני לא מחלק ציונים לא לי ולא לאף אחד. עשיתי את המקסימום עד שזה הגיע לאלימות שגברה על הכול".

מה יהיה עם מכבי נתניה ביום ראשון?

"אני מאמין שתוך שלושה ימים יצוץ מישהו שייקח את המועדון".

מה באמת קרה עם ארון שוינפלד שלבסוף קומם עליך את האוהדים?

"הפועל תל אביב שילמה יותר ממכבי תל אביב. זה כל הסיפור. אף אחד לא ידע מה יהיה עם שוינפלד כי הוא שיחק בסך הכול 17 דקות עד שמכרתי אותו. כל אחד במצב החשבון שהיה לי במכבי נתניה היה מוכר את שוינפלד ואם לא אז הוא פושע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully