וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השעיר לעזאזל של פלורנטינו פרס: האם ריאל מדריד תיפרד מרונאלדו?

28.2.2016 / 8:00

כוכב הבלאנקוס לא רק זילזל בחלק מחבריו לקבוצה בהצהרתו המדהימה, אלא גם "נתן גיבוי" למאמן במסר שלא ימצא חן בעיניי הנשיא. אחרי ההפסד בדרבי, נדמה כי הצדדים קרובים מתמיד לסיום דרכם המשותפת. הבלוג של יוכין על ההזדמנות להחזיר את סכום ההשקעה המטורף

one

האמירה המדהימה ביותר של כריסטיאנו רונאלדו אחרי ההפסד בדרבי לא זכתה לתשומת הלב הראויה בגלל הסערה סביב התבטאותו נגד חלק משחקני ריאל מדריד. "אני רוצה לתת זמן לזינדין זידאן", אמר הכוכב הפורטוגלי. ההכרזה המטורפת הזו ממצה אחוז נכבד מבעיות הקבוצה. כותרת שניתנה לכך בסוכנות הידיעות רויטרס קבעה: "רונאלדו מעניק גיבוי לזידאן אחרי הפסדו הראשון כמאמן ריאל". לראות ולא להאמין.

הציטוט הבלתי נתפס הזה הוא שמקרב יותר מכל את רונאלדו לדלת היציאה מהסנטיאגו ברנבאו, ולא בגלל שזידאן ייעלב. המאמן הצרפתי דווקא עשוי לקחת את הכל בפרופורציות הנכונות מבחינתו. החלוץ ניסה לשבח אותו בדרכו המיוחדת. "הוא עושה עבודה פנומנלית. הוא אדם רגוע ואופטימי, והוא משפר את הקבוצה שלנו. אני נהנה לעבוד איתו", הוא אמר. הוא לא התכוון להמעיט בערכו של זיזו או לזלזל בו. ואולם, פלורנטינו פרס שמע את הדברים ולא יוכל להתעלם מהם.

עשור בדיוק חלף מאז התפטרותו של הנשיא בתום הקדנציה הראשונה הכושלת, ב-27 בפברואר 2006. והנה לכם, בתום הפיאסקו מול היריבה העירונית דרשו ממנו אוהדים רבים לשחזר את המהלך ולפנות את כסאו. הם רואים בו אחראי לדעיכה המתמשכת של הקבוצה, ובצדק רב. מי שחיפש אתמול כותרת בנושא באתר האינטרנט של העיתון מארקה, לא מצא אותה בקלות. כל הכתבות הראשיות הוקדשו לכריסטיאנו, לביקורת שמתח על הסגל, ולקללות האוהדים שכינו אותו שכיר חרב. המחאה נגד פרס נדחקה לשוליים, וזה לא מפתיע. עורכי מארקה מקורבים מאוד לנשיא, ויש הטוענים כי העיתון משמש למעשה סוג של בטאון עבורו. אם נסתכל על המתרחש מזווית זו, הרי שהיא לא מבשרת טובות לגבי המשך שיתוף הפעולה בין פרס לרונאלדו.

פלורנטינו פרס נשיא ריאל מדריד. GettyImages
המחאה נגדו נדחקה לשוליים. פלורנטינו פרס/GettyImages

פרס לא רצה את רונאלדו ב-2009

אחרי שרונאלדו "נתן גיבוי" לזידאן, קל לקפוץ למסקנות ולהאשימו בכך שהוא מנהל את העניינים במועדון. בפועל, זה רחוק מאוד מהמציאות. כולם זוכרים את המאמץ העילאי שהשקיע הפורטוגלי כדי להשאיר את קרלו אנצ'לוטי בתפקידו בסיום העונה שעברה. הוא פירסם תמונות האיטלקי בכל הרשתות החברתיות, סיפר עד כמה הוא נהנה לעבוד בהדרכתו, אך זה לא עזר לו. פרס החליט לדבוק בהחלטתו. רונאלדו גם הביע מפורשות את דעתו על רפא בניטס, עוד לפני שמונה למאמן הקבוצה בקיץ. גם כאן הוא נחל כשלון. איך שלא תסתכלו על זה, השפעתו על זהות המאמנים בריאל קטנה למדי, וזה לא התחום היחיד.

פרס רואה ברכישתו של רונאלדו הישג של קודמו, רמון קלדרון. העסקה הושלמה הלכה למעשה בדצמבר 2008, חודש לפני כניסתו של הנשיא הנוכחי לתפקיד. קלדרון עצמו טען בדיעבד כי פרס רצה לבטל את העסקה כי סבר שהמחיר גבוה מדי. "היתה לו בעיה עם כריסטיאנו, והשחקן ידע על כך", הוא סיפר. זו אחת הסיבות המרכזיות לרכישתו של גארת' בייל בסכום גבוה אף יותר, 100 מיליון יורו – פרס רצה לשבור את שיא ההעברות בעצמו, תוך כדי דחיקתו של הפורטוגלי למקום השני. הדבר נעשה בעיקר למטרות יחסי ציבור, ועל הדרך נפגע האגו של רונאלדו. הנשיא מעולם לא היה מעלה בדעתו לעשות זאת, לו טובתו של הכוכב הגדול שלו היתה חשובה לו.

השניים עלו לא פעם על מסלול התנגשות, אך במשך כל שבע השנים של הפורטוגלי בסנטיאגו ברנבאו היה ברור היטב עד כמה הם זקוקים זה לזה. כעת, כאשר שבר רונאלדו את כל שיאי הכיבושים האפשריים, קיבל פעמיים את כדור הזהב, אך זכה באליפות אחת בלבד, המצב עשוי להיות שונה. הכוכב כבר בן 31, וזו עלולה להיות ההזדמנות האחרונה של פרס לעשות עליו קופה ולהחזיר חלק ניכר מההשקעה. רונאלדו, מצידו, דואג לשדר חוסר שביעות רצון בכל הזדמנות, והאמירות הקיצוניות אתמול מהוות עליית מדרגה משמעותית.

עוד באותו נושא

אתלטיקו מדריד ניצחה 0:1 את ריאל מדריד

לכתבה המלאה
כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד. רויטרס
ההזדמנות של פרס לעשות עליו קופה. רונאלדו/רויטרס

בניה מחדש צריכה להיעשות בלעדיו

הגיבוי לזידאן הוא מסר חד וברור לפרס שהגיע ליעדו בהצלחה. האמירות האומללות על שחקנים שלא מתאימים לרמתו יכולות להתפרש אף הן כביקורת על הנשיא עצמו, כי הוא זה שמבצע את הרכישות, אף הן חמורות יותר בהיבט החברתי. גם אם ניסה לחזור בו, רונאלדו חילק את הסגל לשחקנים איתם הוא נהנה לשתף פעולה (מרסלו, בייל, קארים בנזמה ומרסלו) לאלה שלא מתאימים לקבוצה (חסה, מתיאו קובאצ'יץ' ולוקאס ואסקס). אלה שלא הוזכרו למרות שהיו על הדשא בדרבי, כמו חאמס רודריגס ולוקה מודריץ', מסווגים ככל הנראה בצד "הלא ראוי". קל יהיה לשכוח תקרית ספציפית אחת, אך ההצהרה חושפת את המצב האמיתי בחדר ההלבשה. הוא מחולק ומסוכסך, ועזיבת רונאלדו עשויה לתרום לאיחוי הקרעים.

זה לא אומר שכושרו של רונאלדו ירד באופן משמעותי העונה. לא יהיה הוגן גם לבוא אליו בטענות על כך שהוא לא מופיע למשחקים החשובים. עובדה – רק לפני שבוע וחצי היללו אותו על השער המושלם לרשת רומא בשמינית גמר ליגת האלופות. ואולם, בשורה התחתונה העונה תוכתר ככושלת אם הקבוצה לא תזכה בליגת האלופות. זידאן אמר במסיבת העיתונאים אחרי הפיאסקו מול אתלטיקו: "יהיו שינויים בעונה הבאה". הקבוצה צריכה להיבנות מחדש על מנת לעמוד באתגרים העצומים שמציבה בפניה ברצלונה. הבניה הזו לא יכולה להיעשות סביב כוכב שמתקרב לסיום הקריירה, אך מתעקש להיות במרכז העניינים כל הזמן. כדי לפנות את הבמה לבייל וחאמס, יהיה צורך להזיז את רונאלדו הצידה.

בשנים האחרונות לא יכול היה פרס להרשות לעצמו לוותר על רונאלדו מבלי להיפגע תדמתית. בקיץ הקרוב התמונה עשויה להשתנות ב-180 מעלות – ייתכן שהנשיא יהיה חייב להפיל את כל התיק על הפורטוגלי ולהעזיבו על מנת לשרוד. אחרי שהתעקש למנות את בניטס ואז פיטר אותו מוקדם מדי, הוא לא יכול לבוא בטענות למאמנים. הקהל דורש את ראשו, ויש צורך דחוף בשעיר לעזאזל. ההצהרות הביזאריות של רונאלדו מכשירות אותו לתפקיד, וייתכן כי בחודשים הקרובים נהיה עדים לקרבות בצמרת. לסוכנו של רונאלדו, ז'ורז'ה מנדס הכל יכול, עשויה להיות השפעה לא מבוטלת על המהלכים.

מאמן ריאל מדריד, זינדין זידאן. AP
אי אפשר לבנות סביב כוכב שמתקרב לסיום הקריירה. זינדין זידאן/AP

רק אתלטיקו גאה בעצמה

באשר לזידאן, הוא סיפק אמירה מפתיעה נוספת שעברה מתחת לרדאר בכל ההמולה. "ייתכן שיהיו שינויים בסגל השחקנים ובעמדת המאמן", אמר הצרפתי. אדם שמונה לתפקיד לפני פחות מחודשיים לא נוטה להתבטא כך, וההצהרה החריגה עשויה לרמוז על כך שזיזו לא נהנה יתר על המידה במשרה החלומית אליה התכונן זמן רב. האם הוא מרגיש שאינו מוכן למשימה? את התשובה לכך נקבל בחודשים הקרובים.

ובינתיים, בצד המנצח חגג דייגו סימאונה עם האמירה הפשוטה: "אנחנו גאים להיות אתלטיקו". זו הקבוצה הראשונה אי פעם שניצחה בברנבאו בשלוש עונות רצופות. לפני שנתיים כבש דייגו קוסטה את שער הניצחון ונמכר לצ'לסי. בעונה שעברה הבקיע ארדה טוראן שעזב לברצלונה. סביר להניח שאתלטיקו לא תוכל להחזיק עוד זמן רב באנטואן גריזמן שהרשית אתמול. אלא שסימאונה לא מתבכיין. הוא גם לא מתלונן על הפציעות, כפי שרונאלדו עשה אתמול. כאשר טיאגו נפצע, הגיבה אתלטיקו בהחתמת אאוגוסטו פרננדס מסלטה ויגו בינואר. היא הצליחה להסתדר בלי יאניק פריירה קראסקו, על אף היותו שחקן חשוב במערך על תקן יורשו של ארדה.

המאמן הוא הגורם המרכזי להצלחה. ריאל טרם הצליחה למצוא את סימאונה משלה, ועם הזמן אבדה גם הגאווה במותג ריאל. רונאלדו גאה רק להיות רונאלדו, ובניגוד להצהרתו הוא ממש לא רוצה שיתר השחקנים יהיו ברמתו. טוב לו להיות מעל כולם. באתלטיקו אין רונאלדו משלה, וזה פועל לטובתה.

אנטואן גריזמן שחקן אתלטיקו מדריד. רויטרס
יילך בעקבות דייגו קוסטה וטוראן? גריזמן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully