וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לייטון יואיט פרש מטניס: "לא מאמין שמישהו חושב שיש לי קשר לשחיתות"

האוסטרלי בן ה-35 הפסיד 6:2, 6:4, 6:4 לדויד פרר באליפות אוסטרליה, תלה את המחבט והשאיר אחריו 30 תארים בקריירה. על הפרשה החדשה שנחשפה: "אבסורד שמתעסקים בזה בכלל"

לייטון יואיט טניסאי אוסטרלי. AP
נפרד סופית. לייטון יואיט/AP

לייטון יואיט, מגדולי הטניסאים בחצי הראשון של העשור הקודם, תלה היום (חמישי) את המחבט אחרי שהודח מאליפות אוסטרליה הפתוחה. האוסטרלי שבחודש הבא יחגוג את יום הולדתו ה-35, הודיע מבעוד מועד שהוא יפרוש אחרי אליפות אוסטרליה והיום הרגע הגיע עם הפסד לדויד פרר הספרדי 6:2, 6:4, 6:4.

יואיט עזר לערוץ 7 האוסטרלי לשבור שיאי רייטינג, כש-2.47 מיליון צופים חזו בניצחון שלו על ג'יימס דאקוורת' בסיבוב הראשון. נתוני הצפייה של המשחק היום עדיין לא התקבלו כמובן, אבל סביר להניח שהשיא שוב נשבר. הרי אף אוהד ספורט באוסטרליה לא רצה לפספס את המשחק האחרון של יואיט.

האוסטרלי עצמו אמר: "נתתי היום את הכול כמו תמיד, זה משהו שתמיד עשיתי לאורך כל הקריירה שלי. רוד לייבר ארינה היה בית שני בשבילי. לשחק באוסטרליה תמיד הייתה הגאווה הגדולה שלי. כשבחרו בי לשחק בגביע דייויס זה היה אחד מהרגעים הגדולים בחיי"

מיד אחרי המשחק הוקרן במגרש על שם רוד לייבר קטע וידאו בו רוג'ר פדרר, רפאל נדאל ואנדי מארי נפרדו מיואיט. שלושת ילדיו נכנסו למגרש לחבק אותו ואשתו של הטניסאי דמעה ביציע. "זה היה מסע ארוך, אני רוצה להודות לכל מי שתמך בי ועזר לי לאורך הדרך", סיכם יואיט את הקריירה שלו.

על פרשת מכירת המשחקים שנחשפה אמר: "זו בדיחה ואבסורד שמתעסקים בזה. אני לא חושב שיש סיכוי שדבר כזה קרה, השם שלי נזרק לאוויר, אבל אני מאמין שאין אחד שחושב שאני מעורב בזה".

פרץ לתודעה לפני שמלאו 17 שנים. יואיט/GettyImages

היריבויות של יואיט עם טניסאים כמו פיט סמפראס, רוג'ר פדרר, אנדי רודיק ואחרים הזינו את אוהדי הטניס העולמי במשך שנים ארוכות, שכללו גם כמה שערויות ויחסי אהבה-שנאה עם חלק גדול מחובבי הטניס במולדתו.

יואיט זכה ב-30 תארים, מהם שניים בטורנירי גרנד סלאם (ארה"ב 2001, ווימבלדון 2002). בשיאו, אי שם ב-2001-2002, דורג במקום הראשון בעולם. לגמר במלבורן הוא הגיע רק פעם אחת, ב-2005, אבל הפסיד למראט סאפין הרוסי בארבע מערכות. זו הייתה ההופעה האחרונה שלו בגמר גרנד סלאם. בשנים 1999 ו-2003 היה שותף לזכיות של אוסטרליה בגביע דייויס.

יואיט פרץ לתודעה בעם הופעה בסיבוב הראשון באליפות אוסטרליה ב-1997, כחודש לפני שחגג את יום הולדתו ה-16. בטורניר אדלייד בינואר 1998. האוסטרלי האנרגטי ניצח את אנדרה אגאסי בחצי הגמר, גבר על ג'ייסון סטולטנברג במשחק על התואר ולפני שמלאו לו 17 שנות חיים, הפך לאחד מהזוכים הצעירים ביותר בטורניר ATP. פחות משבועיים לאחר מכן הדיח מטורניר סידני את המדורג 4 בעולם, יונאס ביורקמן.

בינואר 2014, 16 שנים אחרי התואר הראשון באדלייד, יואיט ניצח את רוג'ר פדרר בגמר טורניר בריסביין וסגר מעגל. חצי שנה לאחר מכן גבר על איבו קרלוביץ' בטורניר ניופורט והניף תואר אחרון.

דודי סלע גבר על ורדסקו ועלה לסיבוב השלישי

דודי סלע מסמן עוד מטרה: "מקווה להגיע לטופ 50 בעולם"

עוד היום באוסטרליה: אנדי מארי טייל, מוגורוסה עלתה

מחר באוסטרליה: דג'וקוביץ' נגד ספי, פדרר-דימיטרוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully