וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברון מחמיא לבלאט: "הוא הלך לספסל שלנו וזה השתלם בגדול"

בקליבלנד שיבחו את שחקני הספסל אחרי הניצחון מול דאלאס, עם דגש על אימן שאמפרט: "יש לו את הידיים הכי זריזות בביזנס". קיובן ביקר את לברון, וגם: סגירת המעגל של בלאט והתלות בקיירי אירווינג

AP

רגע לפני שתבחן את כוחה מול שתי הקבוצות הכי חזקות במערב, קליבלנד נראית מגובשת וקשוחה מתמיד. הקאבס צלחו הלילה (בין שלישי לרביעי) משחק מותח נוסף, הפעם מול דאלאס, בדרך ל-107:110 אחרי הארכה שסגר עבורם ניצחון שמיני ברציפות. בלילה שבין חמישי לשישי הקאבס ימשיכו את רצף המשחקים בטקסס כשיתארחו אצל סן אנטוניו הבלתי מנוצחת בביתה, ובלילה שבין שני לשלישי ישובו הביתה כדי לארח את גולדן סטייט בשחזור גמר העונה שעברה.

לעמוד הפייסבוק של וואלה! ספורט NBA

seperator

מספרי הלילה

* קליבלנד קבעה שיאים עונתיים בזריקות מהשדה (97) ומשלוש (44).

* ממוצע האיבודים של קליבלנד בששת המשחקים האחרונים: 11 בלבד. הלילה הם ירדו אפילו מתחת לממוצע ואיבדו רק 9 כדורים.

* קיירי אירווינג ממשיך להיות הקלף הכי חשוב של קליבלנד. בדקות שהוא על המגרש, היעילות ההתקפית של הקאבס עומדת על ממוצע של 118.5, הממוצע הכי גבוה בליגה.

* הממוצעים של לברון במשחקים מול דאלאס מאז עונת 2012/13: 33 נקודות, 9 ריבאונדים, 6 אסיסטים. הוא השחקן היחיד במהלך התקופה הזו שהעמיד ממוצעים של לפחות 32 נקודות, 8 ריבאונדים ו-6 אסיסטים מול קבוצה אחת.

* גם קווין לאב נהנה במפגשים מול דאלאס. לאורך הקריירה הוא קולע 20.9 נקודות בממוצע מולה. הקבוצה היחידה מולה קלע יותר? קליבלנד.

קיירי אירווינג, קליבלנד קאבלירס. AP
תלויים בו יותר מתמיד. אירווינג/AP

ציטוטי המשחק

"אנחנו עוד לא חוזרים הביתה, יש לנו עדיין משחקים בסן אנטוניו ויוסטון. זה לא קל, אבל אנחנו שורדים יפה עד עכשיו", אמר דיוויד בלאט המחויך בסיום.

בלאט התייחס לשינוי שביצע בהארכה, במהלכה שיחק עם קווין לאב בעמדת הסנטר, והחמיא בגדול לאימן שאמפרט, שחטף שני כדורים קריטיים לפני תום הזמן החוקי: "שינינו את החמישייה אבל זה לא לגמרי יוצא דופן. אימן עשה מהלך גדול והציל אותנו, זה לא חדש אצלו, הוא תמיד עושה את דברים כאלה, דברים שלא תמיד מופיעים בסטטיסטיקה אבל תמיד עוזרים לנו לנצח. החבר'ה שיחקו כמו ווינרים היום, הם לא איבדו את הראש גם כשהיינו בפיגור גדול. ברבע השלישי גם היינו בפיגור גדול, אבל לא איבדנו את הדרך שלנו והמשכנו באותו קו. דאלאס קבוצה טובה וסופר מאומנת, היה קשה להכריע אותם".

על ההבדל בין משחקי בית למשחקי חוץ: "מבחינת המאזן שלנו ברור שיש משהו שונה. אני חושב שמה שחשוב זה שיש לנו סגל מלא עכשיו. אהבתי את איך ששיחקנו במאני טיים. היינו צריכים לעשות מהלכים גדולים ואני שמח שעשינו אותם".

עוד באותו נושא

בתום הארכה ודרמה גדולה: ניצחון שמיני ברציפות לקליבלנד

לכתבה המלאה
דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס. AP
מרוצה מהספסל. בלאט/AP

על קווין לאב וקיירי אירווינג, שהתקשו במחצית הראשונה אך נראו טוב בהרבה במחצית השנייה: "התצוגה שלהם במחצית הראשונה לא השפיעה על איך שהם שיחקו, בעיקר בהגנה. קווין שמר מצוין היום, נתן לנו ריבאונד קריטי וגם קיירי עשה את אותו דבר. הוא קיבל החלטות נכונות, זו לא הפעם הראשונה שהוא קולע שלשה כמו שהוא קלע בסוף. זה בזכות העובדה שהוא שיחק באותו דרך. אם הביג ת'רי שלנו קלעו את כל הנקודות בשלוש הדקות האחרונות זה מצוין, אין בזה שום דבר רע לדעתי. זה אומר שאנחנו משחקים נכון".

על העובדה שקליבלנד נקלעת לפיגור מוקדם בלא מעט משחקים מפתיחת העונה: "הלוואי שהייתי יכול להסביר למה זה קורה. עבדנו קצת על זה כי סבלנו מזה לא מעט. זה קשור לעובדה שאנחנו ברואד טריפ, החבר'ה קצת עייפים. הגענו פחות או יותר לשלב שאנשים שוכחים מה מספר החדר שלהם ושוכחים איך להגיע למלון כי אתה כבר לא זוכר איפה אתה נמצא. התחלנו את המשחק קצת מעורפלים, אבל ככה זה עובד ב-NBA. מה שחשוב זה להמשיך לשחק נכון, ומזה אני מאוד מרוצה".

על התרומה משחקני הספסל: "הם היו יוצאים מהכלל היום. הם היו מעורבים וחיוביים. זה חשוב מאוד, במיוחד במסע משחקי חוץ כזה. בסיטואציה כזאת אנחנו זקוקים להם מחוברים ויציבים, וזה בדיוק מה שהם נותנים לנו לאחרונה".

לברון ג'יימס, קווין לאב, קליבלנד קאבלירס. AP
הקבוצה מתגבשת. לברון/AP

הבעלים של דאלאס, מארק קיובן, העביר ביקורת מרומזת על לברון ג'יימס בסיום, ותהה האם נסיון החסימה שלו במהלך האחרון על דרון וויליאמס היה חוקי. "יש לי שאלה למומחים במדעי הספורט - אם נותנים מכה ללוח בכל הכוח, זה יכול לגרום ללוח לזוז או לרטוט?", כתב בהתייחס לנגיעה של לברון בלוח. ג'יימס לא התייחס לדבריו של קיובן ונתן בסיום קרדיט לבלאט על השימוש הנרחב בשחקני הספסל שלו. "יש לנו סגל עמוק עם כל מיני אופציות, קואץ' השתמש בזה וזה עבד מצוין עבורנו הלילה", אמר בסיום.

אגב, במהלך המשחק בלאט ולברון סגרו מעגל: אחרי ההטבעה של לברון 20 שניות לסיום השניים צעקו על השופט וטענו לעבירה. ג'ייסון לויד מ'אקרון ביקון ג'ורנל' ציין כי השופט עליו בלאט ולברון התפרצו יחדיו הוא השופט שניהל את המשחק מול פיניקס בעונה שעברה, בו התרחשה התקרית המפורסמת בה לברון דחף את בלאט בחזרה לספסל אחרי שהאחרון בא בטענות לשופט.

כמו בלאט, גם לברון החמיא לשאמפרט. "כולם יודעים שלאימן יש את הידיים הכי טובות והכי זריזות בביזנס, הם סיפק שתי עצירות גדולות בדיוק כשהיינו צריכים אותו", אמר.

על הדאנק שלו 20 שניות לסיום, שאחריו בא בטענות לשופטים על אי שריקה לעבירה: "חשבתי שהייתה עבירה, אבל זה שום דבר. אחרי כמה שניות כבר חשבתי איך אנחנו עוצרים את דאלאס בהתקפה והולכים להארכה. לא התרכזתי בזה יותר מדי".

על ההרגל של קליבלנד לחזור מפיגור גדול: "יש לנו קבוצה שעברה הרבה יחד, עברנו רגעים שמחים ועצובים, חווינו אכזבות, אבל אנחנו לא מאבדים את קור הרוח. לקח לנו הרבה זמן להיכנס לקצב, אמרתי שלא ננצח בכל משחק, אבל התחלנו להניע את הכדור בהתקפה ולשמור חזק בהגנה, וזה מה שעושה את ההבדל".

על טימופיי מוזגוב, שמצוי בכושר ירוד לאחרונה והלילה סיפק ניצוצות: "הוא התחיל את העונה ככה-ככה, אבל היום הוא לא איבד את הביטחון שלו. הוא ודלי עשו את ההבדל היום. הוא נתן לנו דחיפה".

טימופי מוזגוב שחקן קליבלנד. AP
מתעורר. מוזגוב/AP

מה אומרים הפרשנים

כריס פידור מ-Cleveland.com התייחס לאופי שקליבלנד מגלה העונה. "שום דבר לא בא בקלות לקליבלנד העונה. במשחק הלילה הם נקלעו למצב שבקלות היה יכול לגרום להתאכזב ולהתחיל להחליף האשמות אחד בין השני, אבל הם לא נכנסו לפאניקה. כמו שעשו לפני כן בכמה מקרים העונה, קליבלנד חזרה למשחק עם הגנה חזקה. כושר העמידה של הקאבס היה סיפור המשחק. זה גם מה שהגדיר את המשחק של קווין לאב וקיירי אירווינג, שהתחילו רע מאוד והשתפרו ככל שהמשחק התקרב לסיומו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully